Strona 1 z 1

[ 2.0 ABT B4 + LPG]Jakie prawidlowe wartości na analizatorze

: 04 mar 2010, 22:44
autor: piotrekkwp
Witam
poszukuję prawidłowych wartości ustawienia gazu na analizatorze spalin, w jakich ramach powinny mieścić się poszczególne wskazania przy prawidłowo ustawionej instalacji gazowej?
bardzo będę wdzięczny gdyż gdzie nie będę każdy mówi inaczej he

: 05 mar 2010, 15:28
autor: Kokolino
piotrekkwp, prawidłowe normy jakie powinno spełniac auto sa zawarte w Dzienniku Ustaw nr 32 z 2002r. poz 262 załącznik nr 2 do rozporządzenia.
W tym dzienniku masz wszystkie informacje na ten temat.

: 06 mar 2010, 10:32
autor: piotrekkwp
nie chodzi mi o wartości książkowe tylko takie które będą najlepsze dla tego silnika

: 06 mar 2010, 10:53
autor: bolidxxl
[quote="piotrekkwp"]nie chodzi mi o wartości książkowe tylko takie które będą najlepsze dla tego silnika[/quot

Każdy silnik benzynowy bez względu na pojemnośc powinien spełniać takie same wartośći składników emisji spalin. Tu masz w skrócie :
HC ppm OBJ mniej niż 100
CO % OBJ 0,2-0,3
CO2 % OBJ 13-15
O2 % OBJ 0.5 - 2
Lambda 0.97 - 1.03
AFR 14,7 dla Lambda=1 -stan idealny( rzadko osiągalny)

Moge się pochwalić ze na gazie miałem książkowe wartości, z wyjątkiem lekko powiększonej wartości HC ( węglowodory).Ale to mnie nie martwi.Pozdrawiam :-)

: 06 mar 2010, 11:01
autor: Kokolino
bolidxxl pisze:z wyjątkiem lekko powiększonej wartości HC ( chlorowodorki)
Niespalone węglowodory kolego.
Cytat z Ayto Moto Serwis 2/2008
Węglowodory (HC)
Są to nie spalone lub częściowo spalone cząsteczki paliwa- związki szczególnie trujące o bardzo negatywnym działaniu na organizm człowieka. Najbardziej niebezpieczną grupą są węglowodory aromatyczne jednopierścieniowe, a wśród nich benzen, który w dużych stężeniach powoduje śmierć. Rozpuszczając się w tłuszczach mogą kumulować się tkankach ludzi i zwierząt. Węglowodory (HC) na analizatorach spalin mierzy się w jednostkach ppm (parts per milion)*.Oprócz rury wydechowej źródłem węglowodorów w samochodzie są też skrzynia korbowa silnika i zbiornik paliwa. W pojazdach posiadających katalizator utlenia on zawarte w spalinach węglowodory na dwutlenek węgla (CO2) i parę wodną (H2O).
A co do paramtetrów to jak wspomniał kolega.

: 06 mar 2010, 11:37
autor: bolidxxl
Mowie tu o wartości HC lekko podwyższonej mialem 135 ppm..Wiec sie nie otruje ;]Widzialem wartośći dochodzące do 400, wtedy zaczął bym sie martwić <ok>

: 06 mar 2010, 13:26
autor: grze
Poszukaj, bo było kiedyś o tym na forum. Z tego co pamiętam, to Danek szeroko do opisał.