Strona 1 z 1

[B3 PP 1,6 +gaz] na zimnym skacza obroty czy to ssanie ??

: 13 mar 2010, 16:56
autor: banita
Witam
Nie mam za bardzo pojęcia o mechanice i mam takie pytanie
Jak odpalę zimny silnik na PB to obroty mi tak dziwnie skaczą
Najpierw są małe za chwilkę rosną znowu spadają i znowu rosną
Czy to jest po prostu włączanie i wyłączanie się ssania żeby silnik nabrał temperatury odpowiedniej ??
Dodam ze np jak mam szyby zaszronione to najpierw odpalam i dopiero się biorę za skrobankę i za nim oskrobie szyby to obroty już się normują i jest ok, tylko czasem (bardzo rzadko) jak stoję np na światłach to bardzo delikatnie czuć ze zatrzęsło silnikiem.

A wiec to ssanie czy coś innego????


a tak przy okazji czy może mi ktoś podać link jak sprawdzić gumę pod gaźnikiem 2ee

: 13 mar 2010, 17:12
autor: Audi 80 Polska
Poczytaj w FAQ jest napisany cały rozdział z odnośnikami do tematów o tym gaźniku: https://audi80.pl/najczesciej-zadawa ... t34013.htm

Bym proponował sprawdzić czujnik temperatury od komputera gaźnika i szczelność nastawnika przepustnicy oraz jego przewodów podciśnieniowych.
Tutaj masz link do dwóch książek o tym gaźniku: http://rapidshare.com/files/328971493/g ... di_80_.rar
banita pisze:a tak przy okazji czy może mi ktoś podać link jak sprawdzić gumę pod gaźnikiem 2ee
Sprawdzasz wzrokowo albo gdy silnik pracuje łapiesz za filtr powietrza i ruszasz nim na boki słuchając czy silnik nie zaczyna inaczej pracować.

[ Dodano: 2010-03-13, 17:17 ]
Aby odróżnić czy to wina ssania czy nastawnika można by popatrzeć która część porusza się w rytm zmieniających się obrotów. Nastawnik przepustnicy czy ta przesłona na górze gaźnika która odpowiada za ssanie.

Czy możecie polecić speca od 2ee z Krakowa lub okolic?

: 23 lut 2011, 18:00
autor: konrad
Witam,

----------------------------
I.PIERWSZY PROBLEM:
----------------------------

Od miesiąca jestem posiadaczem audi 80 B3 1.6 PP. Mam klasyczny problem z tym silnikiem - a jest nim oczywiści gaźnik 2ee.

OBJAWY:

- odpala bez problemu, za pierwszym razem ale "falują" obroty na biegu jałowym oraz podczas jazdy.


WYMIENIŁEM:

- podstawę gaźnika (uszczelkę)
- czujniki temperatury

Podejrzewam, że wina leży po stronie nastawnika przepustnicy. I tutaj prośba:

Czy jest ktoś na forum z Krakowa lub okolic, który zna się na tym silniku i byłby w stanie "rzucić okiem" na silnik (zdiagnozować problem- wiem, że podobno VAG'a nie da sie podłączyć pod ten silnik ale może innym sposobem)?

Ewentualnie czy możecie polecić jakiegoś speca/warsztat, który zna się na rzeczy a nie "uczy się na rzeczy"?


------------------------
II. DRUGI PROBLEM
------------------------

Czy mógłbym prosić o materiały w postaci szczegółowego schematu budowy silnika 1.6 PP?
W samochodzie, który kupiłem brakuje kilku przewodów, jeden pod gaźnikiem jest zaślepiony zwykłym gwoździem. Poprzedni właściciel naprawiał ten samochód metodą "paprania i druciary" dlatego chciałbym zobaczyć jak ten silnik powinien być "prawidłowo poskładany".

: 23 lut 2011, 18:23
autor: Audi 80 Polska
W niebieskiej książce Obsługa i naprawa Audi 80 jest coś niecoś schematycznie rozrysowane co gdzie podłączyć.
konrad pisze:zdiagnozować problem- wiem, że podobno VAG'a nie da sie podłączyć pod ten silnik ale może innym sposobem
Można spróbować odczytać kody błyskowe > https://audi80.pl/b3-pm-diagnoza-bly ... t21067.htm

: 23 lut 2011, 19:18
autor: konrad
aldi pisze:W niebieskiej książce Obsługa i naprawa Audi 80 jest coś niecoś schematycznie rozrysowane co gdzie podłączyć.
konrad pisze:zdiagnozować problem- wiem, że podobno VAG'a nie da sie podłączyć pod ten silnik ale może innym sposobem
Można spróbować odczytać kody błyskowe > https://audi80.pl/b3-pm-diagnoza-bly ... t21067.htm
Dzięki za szybką reakcję Aldi. Poszukam w Niebieskiej Księdze schematów. Moje pytanie i prośba zarazem dotycząca "rzucenia okiem" osoby, która zna się na 1.6 PP z Krakowa lub okolic dalej aktualne :) Może właśnie ktoś kto potrafi zastosować metodę błyskową chciałby pomóc w Kraku?

: 23 lut 2011, 19:44
autor: glowsonix
nawet jak odczytasz kody błyskowe to ci to nic nie da bo i tak powie ci że nastawnik i to nie zawsze zrób zdjęcie które elementy są ci nieznane na napewno jak nie ja to ktoś inny ci pomoże z forum ;-) poczytaj sobie mini faq na temat tego silnika i osprzętu bo dużo tego jest a jak nie to na forum golfa jest więcej nawet jest projekt jak rozebrać nastawnik

[B3 PP 1.6 +gaz]na zimnym skacza obroty czy to ssanie

: 24 lut 2011, 19:10
autor: Thauri
Temat gaźników Pierburg 2EE/2E-E/2-EE to tzw temat rzeka .Myślę ,ze śmiało można by na ten temat napisać książkę.Watpie aby przeciętny użytkownik poradził sobie z tym gaźnikiem.Bo to w końcu nie tylko o sam gaźnik tu chodzi jest jeszcze urządzenie sterujące,czujniki+nastawnik przepustnicy ,nastawnik ssania ,potencjometr przepustnicy,zawory itd.Nawet mechanicy nie radzą sobie z tym.W sumie dla osoby znającej się na tym nie ma tam nic trudnego.Gaźnik jak każdy .Diagnozowanie na odległość ma sens tylko wtedy gdy osprzęt gaźnika,który wcześniej wymieniłem plus podstawa gaźnika wszystkie wężyki są w stanie bdb lub jak kto woli książkowym,dodatkowo we wtyczkach nastawników/potencjometru jest napięcie a nie,ze go nie ma lub samochód jest po tzw przeróbkach.W większości przypadków za falowanie odpowiada uszkodzony nastawnik przepustnicy ale nie w każdym przypadku.

Re: [B3 PP 1.6 +gaz]na zimnym skacza obroty czy to ssanie

: 24 lut 2011, 20:07
autor: konrad
Thauri pisze:Watpie aby przeciętny użytkownik poradził sobie z tym gaźnikiem.Bo to w końcu nie tylko o sam gaźnik tu chodzi jest jeszcze urządzenie sterujące,czujniki+nastawnik przepustnicy ,nastawnik ssania ,potencjometr przepustnicy,zawory itd.Nawet mechanicy nie radzą sobie z tym.W sumie dla osoby znającej się na tym nie ma tam nic trudnego..
Dlatego będę zobowiązany gdyby ktoś mógł polecić mi warsztat w Krakowie, gdzie znają się na tym silniku i gaźniku. Byłem w serwisie Bosch przy ul. Lindego w Krakowie ale nie chcieli nawet podpiąć się pod samochód, żeby zdiagnozować usterkę. Powiem szczerze, że mocno mnie to zaskoczyło bo mają sprzęt - najwidoczniej nie parają się już 20-letnimi samochodami.
W związku z powyższym jeszcze raz bardzo proszę o namiar na kogoś kto zna się na tym silniczku w Krakowie lub okolicy:)

Z góry serdecznie dziękuję za okazaną mi pomoc

Jeszcze prośba:

Czy macie dostęp do zdjęć (we w miarę dobrej jakości) silnika 1.6 PP ? Chodzi o to, że nie mam podłączonych kilka przewodów do gaźnika.

Poniżej przedstawiam zdjęcie z zaznaczonym na czerwono przewodem, którego u mnie nie ma. Gdzie go należy podłączyć i czy ma on wpływ na falowanie obrotów?

EDIT: Podbijam ostatniego posta. Czy ma ktoś wiedzę do czego ta rurka/kabelek na zdjęciu służy?

[ Dodano: 2011-02-25, 14:48 ]
Podbijam ostatniego posta. Czy ktoś mógłby pomóc?

[ Dodano: 2011-03-07, 09:08 ]
Witam,
Kupiłem gaźnik 2EE w dobrej cenie, zamontowałem i samochód śmiga bez zarzutów. Problemem była pęknięta membrama gumowa w nastawniku przepustnicy.

Temat uważam za zamknięty. Dzięki za pomoc ;)