Strona 1 z 1

[B4 ABK] temperatura od 92-99.wentylator nie wlacza sie

: 15 mar 2010, 18:47
autor: cielakoer
witam
ostatnio mialem problem ze stacyjka.dalem auto do mechanika i wsyzstko zrobil.pozniej mialem wyciek plynu chlodniczego i od tego zamarzl mi parownik.jednak to tez naprawilem
ale od tamtej pory grzeje mi sie auto.jadac poza miastem temperatura jest ok 92,94 stopni jednak jezdzac w miescie temp.skacze nawet do 99.jednak wentylator sie nie zalacza.
moze to byc zwiazane z wymienionymi rzeczami?
w czym moze byc problem???od ilu stopni wentylator powinien sie wlaczac?

nie wiem czy to moze byc tez zwiazane cos z temperatura ale od momentu gdy auto zaczelo sie grzac zaczelo sie dziac tez cos takiego ze po lekkim wcisnieciu i puszczeniu pedalu gazu slychac dzwiek jakby z malej dziurki wyciskany byl plyn jednak pod maska wszystko jest suche a slychac to jakby w desce rozdzielczej?to moze byc cos zwiazanego z tym?

z gory dizeki za odp.

: 15 mar 2010, 18:50
autor: tomek1982
sprawdz czujnik ten co jest wkrecony w chlodnice on odpowiada za wlaczenie sie wiatrakow

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/349 ... 7dc73.html

wejdz w ten link powyzej tu masz opisane dokladnie co i jak

: 15 mar 2010, 18:51
autor: cielakoer
ten pod gruba rura od ukladu chlodzenie, ten do ktorego wchodza 3kabelki?? czerwony zielony i niebieski?

: 15 mar 2010, 19:05
autor: Ftyczek
a moze pierwsze sprawdz czy bezpiecznik masz dobry ?

: 15 mar 2010, 19:36
autor: Przemo80b3
jeżeli miałeś wyciek płynu chłodzącego, to ważne, jest nie tylko, żeby dolać tego płynu do odpowiedniego poziomu, ale też odpowietrzyć układ chłodzenia, w drugiej kolejności, do sprawdzenia tak jak Koledzy wyżej napisali czujnik od włączenia wentylatorów

: 15 mar 2010, 19:46
autor: grze
Przemo505 pisze:jeżeli miałeś wyciek płynu chłodzącego, to ważne, jest nie tylko, żeby dolać tego płynu do odpowiedniego poziomu, ale też odpowietrzyć układ chłodzenia, w drugiej kolejności, do sprawdzenia tak jak Koledzy wyżej napisali czujnik od włączenia wentylatorów
Przemo505 ma rację. w pierwszej kolejności odpowietrz układ chłodzenia, bo całkiem prawdopodobne, że to jest właśnie przyczyną niewłączającego się wentylatora jeśli przed wyciekiem się on włączał. O tym jak odpowietrzyć układ chłodzenia znajdziesz na forum, bo było o tym wiele razy.

: 15 mar 2010, 20:53
autor: cielakoer
w sumie nawet nie wiem czy wcesniej wlaczal sie wentylator bo nigdy mi sie nie przegrzewal;/
a uklad odpowietrzylem w taki sposob ze przy otwartym zbiorniczku powygniatalem wszsytkie rury.nie wiem czy to wystarczy.
ale jakies dwa tygodnie temu sprawdzalem kostke od stacyjki i takie tam i grzebiac pod kierownica w bezpiecznikach zwarlem dwa wejscia od kostki, chyba odpowiadajacej za wentylator bo sie wlaczyl.no ale sprawdze jeszcze jutro ten czujnik.

: 16 mar 2010, 07:05
autor: Gruszka
Układ chłodzenia odpowietrzasz przy wejściu węży do nagrzewnicy (dwa węże wchodzące w grodź silnika - jeden z plastikowym pokrętłem- pomiędzy serwo a akumulatorem na ich wysokości) jeśli nie ma tego pokrętła to pewnie jakiś super mechanik ci go urwał bo nie wiedział jak go odkręcić <ok> jeśli jest czymś zatkane to wystarczy na zimnym silniku to wydłubać, potem wkręcić jakiegoś krótkiego blachowkręta z gumową podkładką. Odpowietrzasz przy nagrzanym, pracującym silniku upuszczając powietrze z układu chłodzenia do momentu gdy pojawi się płyn chłodzący :arrow: <ok>

: 16 mar 2010, 12:02
autor: MarcinC
kolego a może masz po prostu przekłamania na wskaźniku i pokazuje większą temperaturę niż jest w rzeczywistości... :roll:

dlatego wiatraki nigdy się nie załączają <ok>

: 16 mar 2010, 13:50
autor: cielakoer
a jak moge to sprawdzic? tez przez ten czujnik?czy jakis inny

[ Dodano: 2010-03-16, 17:17 ]
czujnik wentylatora jest ok.zwarlem dwie zworki i sie zalaczyl.jednak wszystko chyba jest wina termostatu bo gorne weze sa goroce a dolne nie.prawdopodobnie termostat sie zacina i dlatego tak bylo.

: 16 mar 2010, 19:14
autor: Przemo80b3
ale może jednak masz zapowietrzony układ, tak jak już wcześniej pisałem, przy termostacie będą się znajdować pęcherzyki powietrza i termostat nie będzie działał tak jak należy.

: 16 mar 2010, 19:29
autor: piotrek 250279
Przemo505 pisze:ale może jednak masz zapowietrzony układ, tak jak już wcześniej pisałem, przy termostacie będą się znajdować pęcherzyki powietrza i termostat nie będzie działał tak jak należy.
to bedzie to,u mnie wentylator wlacza sie na 98 stopni.z tym ze ja termostat mam 95 a nie 88.wymienilem zeby lepiej grzalo ogrzewanie

: 17 mar 2010, 06:06
autor: Przemo80b3
piotrek 250279 pisze: to bedzie to,u mnie wentylator wlacza sie na 98 stopni.z tym ze ja termostat mam 95 a nie 88.wymienilem zeby lepiej grzalo ogrzewanie
z tym że wentylator włącza się za późno ( choć 98 stopni mieści się w normie ) może jeszcze być przyczyna taka, że chłodnica jest nie zbyt drożna i i nie ma takiej samej temp. w każdym jej miejscu, szczególnie tu gdzie znajduje się czujnik odpowiedzialny za włączenie wentylatorów.
Termostat 95 stopni to trochę za późny moment otwarcia, lepiej gdyby był 87 ( on w pełni się otwiera dopiero chyba 92 czy 93 stopniach)

: 17 mar 2010, 08:07
autor: piotrek 250279
pewnie masz racje,ale ten terz dziala moim zdaniem dobrze noi lepiej mi grzeje.raz mi skoczylo na 110 stopni w korku jak stalem,ale plynu nie wywalilo.okazalo sie ze wetylator chodzil w druga strone.mechanik ten co mi termostat wymienial powiedzial ze mugl ktos celowo to zrobic zeby ogrzewanie bylo lepsze w zimie.ja osobiscie wole zakryc chlodnice na zime

: 17 mar 2010, 11:22
autor: cielakoer
no ok,to odpowietrze go najpierw a potem pomysle co z tym termostatem