Strona 1 z 1

[2.0 ABK] Brak wolnych obrotów

: 16 mar 2010, 18:22
autor: cheech
Witam.
Mam następujący problem.Brak wolnych obrotów.Przed napisaniem tego postu przejrzałem forum, jednak niczego nie znalazłem co by mogło mi pomóc.Borykam się z tym już od dłuższego czasu i ręce mi już opadają.Po uruchomieniu silnika wolne obroty stoją na poziomie 1200.Nieważne czy silnik jest ciepły czy zimny.Czasami się zdarza ze po jakiś 2 - 3 minutach obroty potrafią spaść do 950 - 1000, jednak po lekkim przy-gazowaniu wracają do wartości 1200.Wymieniłem już kable, świece, czujnik temperatury. Sprawdziłem czy nie bierze jakiegoś lewego powietrza ale wszystko wydaje się być ok.Oczywiście krokowca też czyściłem.Gdyby obroty falowały to miałbym jeszcze na uwadze sondę, ale nie falują.Tak na marginesie podłączałem vaga i był tylko błąd czujnika temperatury.Po jego wymianie nie miałem jeszcze okazji by ponownie się podpiąć i pokasować błędy.
A i jeszcze jedno. Czy po wymianie czujnika będzie on nadal źle działał jeśli błędów nie skasuje?

: 16 mar 2010, 18:33
autor: irekprogram
ile za czujnik dałeś na nim nie warto oszczędzać

[ Dodano: 2010-03-16, 18:35 ]
tanie czujniki są do niczego

[ Dodano: 2010-03-16, 18:36 ]
i warto kleme odłączyć na noc może to cos pomoże

: 16 mar 2010, 18:38
autor: MarcinC
jest też taka opcja, że czujnik który kupiłeś jest także niesrawny :-|

P.S. odłączanie klem w tym silniku nic nie daje ;-)

: 16 mar 2010, 18:43
autor: irekprogram
możesz sprawdzić mu rezystancje

: 16 mar 2010, 18:51
autor: cheech
No faktycznie czujnik nie był drogi bo dałem za niego jakieś 30 zł.Nie miałem okazji dostać nic lepszego. Jest firmy Vemo.

: 16 mar 2010, 19:03
autor: irekprogram
miernik w łapę i mierz rezystancje na forum o tym jest może to jest spowodowane tym że ecu odczytuje jakby silnik był zimny i dlatego takie obroty ???

: 16 mar 2010, 19:04
autor: MarcinC
nie masz jakiegoś klubowicza obok z tym samym silnikiem żeby przerzucić kilka gratów na chwile ?

: 16 mar 2010, 19:22
autor: cheech
Też już o tym pomyślałem, ale muszę poczekać aż wrócę do rodzimej miejscowości.Kuzyn ma ten sam model, tylko że to takie szukanie po omacku.
A co by się działo gdybym miał przestawiony rozrząd lub zapłon, bo wydaje mi się że auto jest tak jakby zamulone.Chyba słabo się wkręca na obroty, a już na pewno tak do 2100 jest straszny muł.

: 16 mar 2010, 19:37
autor: krisiun1
Poczytaj też o sławetnym przekaźniku nr. 30 występuje w B4 tylko w ABK i też może mieć wpływ na wariację obrotów:

https://audi80.pl/b4-abk-wymiana-prz ... zeka%BCnik

Jeśli nie będziesz mógł go zlokalizować pod kierownicą to szukaj po schemacie na przekaźniku, spotkałem się z przypadkiem gdzie ktoś już wymieniał ten przekaźnik i na nowym nie ori nie było wielkiej 30stki.
Zanim wymienisz połowę samochodu poszukaj tego przekaźnika, nie jest drogi a bardzo ciężko go zdiagnozować.

: 16 mar 2010, 20:19
autor: majeczek78
Pytasz czy po wymianie czujnika nie skasowany błąd bedzie miał wpływ otóż nie powinien.
Sprawdzałeś przepustnice czyściłeś ją? A może to zawór regulacji wolnych obrotów jest uszkodzony przecież go tylko czyściłeś a nie sprawdzałeś. Trzeba jeszcze te rzeczy posprawdzać.

: 17 mar 2010, 05:22
autor: HeavenQueen
Dla mnie to wygląda że niebieski czujnik temp. nie współpracuje za dobrze z ECU. Nowy może być walnięty lub wiązka kabli może być uszkodzona.

: 23 mar 2010, 13:17
autor: cheech
Witam.
Wczoraj miałem okazje sprawdzić czujnik temperatury.Podjechałem do kuzyna, podmieniliśmy czujniki i dalej jest to samo.Nie trzyma wolnych obrotów, a dodam że jego czujnik musi być sprawny bo autko chodzi idealnie.Nie wiem za co się teraz zabrać.Myślę ze możne za przepustnice, tylko nie wiem co tam sprawdzać.Pomóżcie proszę.