Strona 1 z 3

[80 B4 ABK 2.0E] Zgasł i nie odpala - BRAK iskry

: 19 mar 2010, 10:01
autor: HeavenQueen
Witajcie,

problem jest następujący: BRAK ISKRY :-)

W trakcie jazdy, jak zwykle, pięknie jedzie, spokojnie, nagle zupełnie bez zapowiedzi, bez objawowo, bez szarpnięć, kichnięć, w ogóle żadnych syndromów ZGASŁ silnik i już więcej nie odpalił. Rozrusznik kręci ale ŻADNEJ reakcji nie ma.
Teraz szybko zanim się nie znudzicie czytaniem pytam o cewkę zapłonową w ABK. Wartości rezystancji na nóżkach w kostce wydają mi się bardzo duże. Na rysunku poniżej są wypisane, patrząc od przodu auta. Czy one są prawidłowe?

Pacjent: Audi 80 z silnikiem ABK 2.0E 8 zaworowy z 1993 roku. Gaz sekwencyjny, skrzynia manualna,

Brak iskry na świecach oraz bezpośrednio na wyjściu z cewki zapłonowej - podłączyłem tam świece. Rozrusznik pięknie kręci, zupełnie lekko silnik chodzi, ale iskry brak.
Sprawdziłem paski - wyglądają w porządku.
Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki na podszybiu, oraz jeden który znalazłem pod kierownicą: sprawne.
Ogólnie to nie zauważyłem nic niepokojącego.

Za chwilę zbieram kompa do garażu i podepnę VAGa. Na po powinienem zwrócić uwagę w pierwszej kolejności?

Z góry dzięki za pomoc!
Pozdrawiam Rafał

: 19 mar 2010, 10:14
autor: Furti
Wydaje mi się że to raczej na 100% cewka...miałem taki problem w swojej poprzedniej Audi ABK;)Pożycz od kogoś znajomego.Może być z Golfa 3 1.8 i innych podobnych.

: 19 mar 2010, 10:56
autor: HeavenQueen
Akurat nie ma nikogo pod ręką kto by dysponował taką cewką.

Sprawdziłem jeszcze przekaźnik nr 30: jest ok.
Mam natomiast podejrzenie co do czujnika Halla. Pchałem auto tam po podwórku na biede ze 200m na piątym biegu i nigdzie żaden impuls nie wystąpił.
Na każdym z trzech pinów do masy rezystancja była taka sama, natomiast do + napięcie się nie zmieniało w trakcie moich wyczynów strongman :-)
Czyżby to hallotron zdechł?

: 19 mar 2010, 11:45
autor: arturo
Na 90 procent ,też to w tamtym roku przerabiałem

: 19 mar 2010, 14:53
autor: WOJTEK26
Hall masz dobry skoro pojawia sie napiecie na srodkowym pinie, wymień cewke i bedzie OK

: 19 mar 2010, 17:28
autor: Furti
100% Cewka....Moją ciągalismy na hol Oplem Frontera i zero...Wymieniłem cewke za 50 zł i od strzała zapaliła.

: 19 mar 2010, 19:57
autor: Jareczek191
moim zdaniem tez cewka.. jak wymienisz lub pozyczysz to napisz odpowiedza na pytanie aby zakonczyc.. komus sie to zawsze przyda

Re: [80 B4 ABK 2.0E] Zgasł i nie odpala - BRAK iskry

: 19 mar 2010, 20:32
autor: smukly_joe
HeavenQueen pisze:Witajcie,

problem jest następujący: BRAK ISKRY :-)

W trakcie jazdy, jak zwykle, pięknie jedzie, spokojnie, nagle zupełnie bez zapowiedzi, bez objawowo, bez szarpnięć, kichnięć, w ogóle żadnych syndromów ZGASŁ silnik i już więcej nie odpalił. Rozrusznik kręci ale ŻADNEJ reakcji nie ma.
Miałem dokładnie tak samo, ruszyłem spod świateł, przejechałem 100m i silnik zgasł. Cewka do wymiany :).

pozdro!

: 19 mar 2010, 21:51
autor: adi74
ja też stawiam na cewkę z modułem wzmacniającym. Ta na pewno będzie pasować: http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=947888559
nie kupuj żadnych używek bo się nie opłaca, (za używke u nas chcą 100 zł) miałem podobny problem.
Pozdrawiam <ok>

: 19 mar 2010, 22:23
autor: HeavenQueen
WOJTEK26 pisze:Hall masz dobry skoro pojawia sie napiecie na srodkowym pinie, wymień cewke i bedzie OK
Sęk w tym że ono się nie pojawia a jest cały czas. Żadnych zmian pomimo jeżdżenia w kółko. Jutro napisze co powiedział VAG.
A ta nowa cewka za 50zł to nie jest jakiś bubel?

: 20 mar 2010, 00:19
autor: troll oslo
Po co walkojesz temat wymien cewke i odpali!

: 20 mar 2010, 07:34
autor: Furti
Nie wiem jak jest z podróbami, ale ja wolałem kupić używaną ori cewkę Telefunken'a niż brać jakieś badziewie które by się rozsypało zanim bym ją założył.Tak jak mówi poprzednik.Kup cewkę i nie szukaj czegoś co się nie zepsuło.

: 20 mar 2010, 08:31
autor: miron72
WOJTEK26 pisze:Hall masz dobry skoro pojawia sie napiecie na srodkowym pinie, wymień cewke i bedzie OK
U mnie też się pojawiało...ale nie zawsze i w tym sęk. Chodził kilka dni, padał -rano jeździ bez problemów.
Wymieniłem cewkę -po miesiącu to samo. Zdechł, brak iskry, Wsadziłem moduł zapłonowy blachą na śnieg -poleżał, auto odpaliło bez czekania do rana. Hurra -mam winnego, wymieniam. Za kilkanaście dni znowu padł, bez iskry. Został Hall....
Nie odpalił -na linkę i do garażu. Hall na stole niby działa. Na drugi dzień mam wsadzać aparat -ostatnia próba na stole i...brak iskry. Zamawiam aparat, ten pakuję w auto. Za godzinę próba -odpala :shock: . Jeżdżę klika dni ze ściśniętym tyłkiem, przychodzi aparat -po wymianie jak ręką odjął <ok>

: 20 mar 2010, 09:20
autor: HeavenQueen
Gdzieś na forum, już nie pamiętam w którym temacie odnoście braku iskry ktoś napisał że można sprawdzić działanie czujnika Halla w VAG. Trzeba wejść w bloki danych i kanał 1 i tam podobno powinno coś być.
W VAG-COM 4.9 na pierwszym kanale w oknie RMP mam wartość 10*C
W PolskiVAG na pierwszym kanale w oknie prędkość obrotowa jest wartość 255.
Gdy kręcę rozrusznikiem nic się nie zmienia.
Czy ja coś źle odczytuje? Bo opisy i wartości w blokach pomiarowych nie zgadzają się zbytnio w PolskimVagu a w VAG-COM to już w ogóle remix, nawet jednostki nie takie jak powinny być.

Co do błędów to miałem tylko jeden błąd: przepływomierza, niezidentyfikowany, sporadyczny. Po kasacji nie wystąpił więcej.
Czy HALL dałby błąd w VAGu? Cewka jak mniemam nie da błędu.

Do kolegów którzy mi radzą żebym kupił cewkę na ślepo to dajcie sobie spokój. Nie stać mnie żeby dać 190zł za cewkę, potem 160zł za Halla a na koniec się okaże że się gdzieś kabel urwał...

Dzięki za pomoc! :-)

[ Dodano: 2010-03-20, 10:23 ]
Spawdziłem jeszcze raz: przy podpiętej wtyczce do czujnika Halla i włączonym zapłonie na wszystkich 3 stykach mam napięcie +12V mierzone do + na akumulatorze. Wrzuciłem piąty bieg, i pchaliśmy z bratem auto do tyłu i cały czas na każdym ze styków (badałem po kolei) cały czas było +12V. Mierzyłem miernikiem analogowym, więc wyeliminowałem bezwładność pomiarową.
Skoro na środkowym pinie ma się pojawiać sygnał masy, to chyba jednak ten czujnik jest walnięty bo masa na nim jest cały czas.
Pomocy :-)

: 20 mar 2010, 16:02
autor: troll oslo
tych cewek to wymienilem cala mase w audi vw wlasnie te same klocki z 3 pinowym modulem cewka jest tak zamontowana ze sie przegrzewa i pada(ktos gdzies pisal o takiej teorji) w zadnym przypadku gdy auto jechalo i zgaslo nie miezylem zadnego halla tylko do szafki po cewke i silnik chodzil ty wg mnie pchasz to pod gore ..
hall to prosty impulsator i moze pasc ale maprawde trzeba ciut wiecej niz w przypadku cewki..
pozycz od kogos cewke i sprawdz zamiast meczyc rozrusznik i psuc sobie nastroj..