Strona 1 z 1

[80 b3 1.8] Kilka problemów z silnikiem

: 20 mar 2010, 08:00
autor: Malzyk
Witam!

Mój pierwszy konkretny post na tym forum :)

Wiem że pytanie jest lekko "laickie" Ale mam problem... Otóż w dokumentach samochodu wpisane mam silnik 1.8 66kW. A na naklejce z bagażnika wpisane mam 82kW.. Zamieszczam zdjęcia, jeśli ktoś mógłby mi rozjaśnić byłbym wdzięczny :P



Dodatkowo, czy możecie mi jakoś rozjaśnić gdzie znajdę tutaj silnik krokowy? Mam dość sporo nierówne obroty, musze łobuza wyczyścić ale sie schował ;p



Po 2, zamieszczam zdjęcie przepustnicy. Wydaje mi sie że czegoś na niej brakuje. Widze wystający taki jakby trzpień, przy poruszaniu nią widać ze jakaś część otwiera sie dopiero po chwili tak jakby na trzpieniu powinno być jakieś cięgło którego teraz nie ma. Jeśli mógłby ktoś rzucić okiem ;p

po 3. Nie wiem co to za częśc, ale wiem że mi z niej cieknie płyn na jakiś czujnik który zrobił sie juz zielony i prawdopodobnie nie działa już zbyt dobrze ;p Czy może mi ktoś powiedzieć jak to naprawić i co to jest za czujnik? Wymienie chyba go dla świętego spokoju :)

Dodatkowo dodam że silnik nie ma mocy, nawet gdyby mial te 75km to powinien troche bardziej ciągnąc, ale tym też sie zajeme :) Chciałem jeszcze zapytać o jedną rzecz. Co moze być przyczyną tego że przyspieszająć przy 2000 obrotów czuje taki jakby przeskok ze auto jakby przez chwile nie reagowało na przepustnice ? Wyczyścić ją tez dla swietego spokoju?:P
Dziękuje za pomoc ;p

: 20 mar 2010, 11:52
autor: Audi 80 Polska
Malzyk pisze:Po 2, zamieszczam zdjęcie przepustnicy. Wydaje mi sie że czegoś na niej brakuje. Widze wystający taki jakby trzpień, przy poruszaniu nią widać ze jakaś część otwiera sie dopiero po chwili tak jakby na trzpieniu powinno być jakieś cięgło którego teraz nie ma. Jeśli mógłby ktoś rzucić okiem ;p
To jest miejsce gdzie podczepia się cięgno tempomatu.

A twój silnik to może być DZ wg. nalepki w bagażniku albo JN wg. dowodu ale sugerowałbym się nalepką + oznaczeniem w polu numerowym silnika.
Na foto masz zaznaczone gdzie szukać numeru na silniku:
Obrazek

Od stabilizacji wolnych obrotów jest to coś między kolektorem ssącym a obudową filtra powietrza.

: 20 mar 2010, 12:27
autor: serial28
Witam jak kolega pisał wyżej jest to albo dz albo jn. Wymień ten króciec bo leje ci się płyn na czujnik tem .Czujnik trzeba sprawdzić bo może tylko kostka zaśniedziała.Poza tym na zdjęciu widać że masz mokry kolektor więc poszukaj nieszczelności na wtryskach. Co do obrotów to powiedz kiedy wymieniałeś kable świece palec i kopułkę? Sprawdź tez szczelność całego układu .

: 20 mar 2010, 12:38
autor: suchyps
Kolego mam ten sam typ silnika widzę po zdjęciu. Jest to JN. Silniczka krokowego to tu raczej nie znajdziesz bo ja szukałem i go tak naprawdę nie ma a powinien być, zaznaczam ci to na zdjęciu kolorem czerwonym.(kolory widoczne po powiększeniu zdjęcia) Sonda Lambda jest mało istotna w tym typie silnika poniewarz nie posiada on ECU tylko malutki sterowniczek w kabinie koło drzwi. Jeśli się w czymś myle niech ktoś mnie poprawi. <ok>
A teraz pytanie do innych powiedzcie mi do czeko służy to coś wyglądające jak elektrozawór zaznaczone na zdjęciu na zielono. :?:
"Malzyk" mam do ciebie prośbę złopał byś ręką drążek kierowniczy który zaznaczam na zdjęciu na niebiesko i poszarpałbyś go góra-dół dosyć silnie i zobacz czy on ma delikaty luz czy nie zależy mi na tym.

: 20 mar 2010, 13:00
autor: serial28
Kolego nie myl pojęć :-) Silnik PM to jest silnik z jednopunktowym wtryskiem a JN z mechanicznym wtryskiem a to jest spora róznica .

: 10 wrz 2011, 22:10
autor: darioosh B3/B4
suchyps, Według mnie To zaznaczone na zielono to cewka zapłonowa.

: 11 wrz 2011, 00:05
autor: percevalle
suchyps pisze:Silniczka krokowego to tu raczej nie znajdziesz bo ja szukałem i go tak naprawdę nie ma a powinien być, zaznaczam ci to na zdjęciu kolorem czerwonym
Nie powinien być bo JN nie ma kkrokowca a zawór dodatkowego powietrza jako obejście przepustnicy i znajduje sie on między kolektorem ssącym a rozdzielaczem paliwa. Natomiast ten elektrozawór na zdjęciu o ile wiem odpowiada za wolne obroty, z tym że w ich górnej a nie dolnej wartości.

: 11 wrz 2011, 10:00
autor: Patrique
Sądząc po zdjęciach ten silnik to jest JN <ok> . Miałem okazję mieć ostatnio coś takiego przez tydzień czasu i dokładnie wyoglądać.
:idea: Popraw sobie uszczelkę od komory silnika bo Ci odpada po lewej stronie :-P

: 13 wrz 2011, 15:04
autor: suchyps
uu dzięki ale od momentu kiedy napisałem ten post mineło już 1,5 roku ale zawsze to coś :-) Temat się rozwiązał jak się okazało wadliwa była cewka zapłonowa czasami podawała nieregularnie iskre