Strona 1 z 1
[2.0 16v ACE+LPG] brak sterowania silniczka krokowego
: 25 mar 2010, 23:28
autor: adasko185
Witam, mam chyba problem ze sterowaniem silniczka krokowego, po odpaleniu samochodu rano nie ma ssania obroty mniej więcej stoją na 900 albo trochę niżej, na wtyczce napięcie akumulatora jest, sprawdzałem na 3 silniczkach krokowych po odpięciu brak reakcji a czasami nawet obroty lekko sie podnoszą, pozatym samochód lekko szarpie na niskich obrotach tak do 2 tysięcy. Wymienione świece, przewody (beru) kopółka, palec, ma zomnym silniku podczas jazdy obroty szybko spadaja a jak sie rozgrzeje to wolniej i równomiernie, próbowałem podpiąć vaga ale nie łączy sie z silnikiem, z abs itp tak i sam juz nie wiem co tu zrobić, może koledzy pomogą bo ja już wymiękam
: 26 mar 2010, 09:02
autor: dlugi422
Załóż inny silnik krokowy i zobaczysz jak chodzi.
: 26 mar 2010, 09:29
autor: HeavenQueen
Może być czujnik temperatury walnięty.
: 26 mar 2010, 09:47
autor: adasko185
dlugi422 pisze:Załóż inny silnik krokowy i zobaczysz jak chodzi.
Mam 3 silniczki krokowe ( w innym audi one chodzą ) 1 jest od corrado z takim silnikiem i na nim jest najlepiej bo ma regulacje na śrubce, na 2 pozostałych oryginalnych od tego modelu po odpaleniu samochodu albo obroty są ok przez chwile albo faluje mocno i prawie gaśnie jak odłączę wtedy ten silniczek krokowy od zasilania obroty wchodzą na 900 i mniej więcej są równe i gdy podłącze z powrotem to nic sie nie zmienia jest ok do puki nie zgaszę samochodu po odpaleniu sytuacja się powtarza, a na silniczku krokowym od corrado obroty nie spadają i bez znaczenia czy jest odłączony czy podłączony.
Co do czujnika temperatury to chodzi o ten biały wkręcony z tyłu w blok silnika ? bo już go wymieniałem.
A te szarpanie lekkie może wynikać z tego właśnie że ten silniczek krokowy nie pracuje jak powinien ?
Jeszcze jedna dziwna sprawa, jak auto zimne to obroty mniej więcej 900-850 jak sie rozgrzeje to 950-1000 a powinno być chyba odwrotnie
: 31 mar 2010, 18:51
autor: dlugi422
Spróbuj założyć silnik krokowy od correado (sterowanie śrubką),ja mam podobny tez założony . Przełącz na benzyne i wyreguluj obroty na 950 . Jak przełączysz na gaz mozesz mieć (ssanie ) do momentu rozgrzania sie silnika . Spróbuj .
: 08 kwie 2010, 16:19
autor: adasko185
dlugi422 pisze:Spróbuj założyć silnik krokowy od correado (sterowanie śrubką),ja mam podobny tez założony . Przełącz na benzyne i wyreguluj obroty na 950 . Jak przełączysz na gaz mozesz mieć (ssanie ) do momentu rozgrzania sie silnika . Spróbuj .
Właśnie takowego krokowca mam i na nim działa najlepiej, ale dziwne zachowanie jest takie że autko to nie ma ssania po odpaleniu obroty są na 900 albo poniżej (850)a jak sie nagrzeje to prawie 1000obr mniej więcej tak 950
: 10 kwie 2010, 16:42
autor: dlugi422
Spróbuj ustawić obroty na 1000 ale przy rozgrzanym silniku i przełączonym na gaz , później jak przełączysz na benzynę to powinno być tez OK. Następnie odpalając go np. rano jak będzie zimny powinieneś mieć 1300 -1500 obr. (ssanie) do momentu nagrzania się silnika na gazie , który później powinien mieć około 1000 obr. Ja tak u siebie w niuni ustawiłem i wszystko działa .
: 12 kwie 2010, 23:15
autor: adasko185
dlugi422 pisze:Spróbuj ustawić obroty na 1000 ale przy rozgrzanym silniku i przełączonym na gaz , później jak przełączysz na benzynę to powinno być tez OK. Następnie odpalając go np. rano jak będzie zimny powinieneś mieć 1300 -1500 obr. (ssanie) do momentu nagrzania się silnika na gazie , który później powinien mieć około 1000 obr. Ja tak u siebie w niuni ustawiłem i wszystko działa .
Tylko jak ja ustawie obroty na 1000 na rozgrzanym silniku to na zimnym bede mial 900 albo mniej, jak na zimnym nastawie na 1000 to na rozgrzanym bede miał 1100 albo więcej, nie mam sterowania silniczka krokowego chociaż na wtyczce jest napięcie, podejrzewam uszkodzony TPS bo on chyba odpowiada za sterowanie silniczka krokowego przynajmniej tak mi sie wydaje