Strona 1 z 1
[B4 ABK] Szarpie, dlawi sie po dodaniu gazu gdy pada deszcz
: 29 mar 2010, 14:58
autor: SowaBezOka
Znalazlem tylko jeden temat o podobnym problemie:
https://audi80.pl/b4-abk-regulator-b ... 701,15.htm
Jednak jest lekko zielony. Prosilbym o informacje co i jak dokladnie wymienic, ewentualnie jakby ktos mogl wskazac na jakims zdjeciu silnik ABK gdzie znajduje sie "palec" i "kopulka".
Ostatecznie prosilbym o pelne nazwy bo nie jestem mechanikiem i nie obracam sie w tym slangu. Jedynie moge domyslac sie, ze kopulka to gora silnika? Nie wiem, prosze o wytlumaczenie...
W aucie swiece, przewody WN wymieniane jakies 1.5 roku temu.
Mi obroty nie faluja. Do 2000obr szarpie i dlawi sie, gdy lekko trzymam gaz dojde do 2000obr bez WIEKSZYCH szarpniec i zadlawien i wtedy jakos jedzie i tak do czwartego biegu na ktorym to jakotako jezdzi, ale to tez moze przypadek. Nietestowalem tego zbyt dlugo.
: 29 mar 2010, 15:38
autor: Audi 80 Polska
Kopułka wygląda tak:
http://allegro.pl/listing/search.php?st ... gory=50761
Do niej podłączone są kable idące od świec zapłonowych + jeden z cewki
Pod nią jest palec:
http://allegro.pl/listing/search.php?st ... gory=50761
Obie części wchodzą w skład aparatu zapłonowego:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Aparat_zap%C5%82onowy
: 30 mar 2010, 15:38
autor: SowaBezOka
: 30 mar 2010, 17:28
autor: krisiun1
Na aparacie masz numer seryjny ori BOSCH to:
037 905 205 J
: 30 mar 2010, 20:38
autor: SowaBezOka
numery akurat sa od strony silnika wiec nie zobacze, a przynajmniej nie ma ich od strony zewnetrznej gdzie moge bez demontarzu je ujrzec. Ale patrze na fotkach na allegro to wyglada na oryginalny. hmm
: 30 mar 2010, 20:54
autor: mariusz2123
a filtr i pompa paliwa? hmm moze przekaznik nr 30
: 30 mar 2010, 21:16
autor: SowaBezOka
przekaznik nr 30 ostatnio sprawdzalem, wylgadal jak nowka
Pompa paliwa w sumie mogla dostac po tylku przez ostatnie wakacje gdy zabraklo kilka razy paliwa. Ale chyba by czesciej szwankowala, aniezeli tylko gdy deszcz pada lub jest wilgotno?
Co do palca rozdzielacza to bedzie dzialal gdy kupie taki co jest dedykowany do mojego silnika, mimo, ze ma inny wyglad?
: 31 mar 2010, 07:31
autor: zakk87
miałem tak samo kolego, wymieniłem przekaźnik 30, myślałem że pomogło, ale znów kiedyś zaczął szarpać, a co ciekawe jak skoczył samochód na jakimś dołku czy coś to znów szarpał albo nie szarpał, podpiąłem do VAGa miałem 2 błędy, potencjometr przepustnicy i sonda lambda... odpiąłem wszystkie wtyczki jakie były przy silniku, wyczyściłem, sprawdziłem ponownie, błąd sondy zniknął, ale profilaktycznie ją wymieniłem. następnie był potencjometr przepustnicy, teraz nie ma żadnych błędów a samochód zachowuje się jak "inny samochód". wcześniej miałem same problemy z chociażby przyspieszaniem...
a tak poza tym, przekaźnik wygląda jak nówka, a tak naprawdę ma "zimne luty", więc można go przelutować, ale polecam za 25-30zł kupić nowy:D
: 31 mar 2010, 19:41
autor: Szydło
hm, mam podobny problem. Odstawiłem wkońcu auto do mechanika, bo podobno szarpanie, falujące obroty, nagłe zgaszenie silnika jest spowodowane wtryskami , które po około 200 000km padają .
: 05 kwie 2010, 11:11
autor: SowaBezOka
@Szydlo - u mnie pomogla wymiana kabli WN, kopułki oraz asekuracyjnie palca rozdzielacza. Po tym zabiegu auto chodzilo jak zyletka
Co do przekaznika nr 30 to szukalem na allegro, ale nowki za okolo 50zl z wysylka wychodza. Po swietach przejde sie jeszce do sklepu motoryzacyjnego zobacze ile kosztuje, jesli tak jak mowisz @zakk87 25-30zl to kupie nowke, nie zaszkodzi napewno
Z drugiej strony nie wiem czy jest sens, auto mam naprawde zadbane, czesci eksploatacyjne na biezaco wymieniane i problem ktory teraz sie pojawil rowniez wystapil przez wymieniane jakis czas temu kable WN ktore niestety nie byly najlepszej jakosci
Nie smigalby tak jak smiga po wymianie w/w podzespolow gdyby ten przekaznik byl w jakis sposob uszkodzony.
odpiąłem wszystkie wtyczki jakie były przy silniku, wyczyściłem, sprawdziłem ponownie, błąd sondy zniknął, ale profilaktycznie ją wymieniłem. następnie był potencjometr przepustnicy, teraz nie ma żadnych błędów a samochód zachowuje się jak "inny samochód". wcześniej miałem same problemy z chociażby przyspieszaniem...
Profilaktycznie tez chce przeczyscic styki. WD40 je spsikac??
Potencjometr przepustnicy? Masz moze zdjecie jak on wyglada lub moglbys opisac gdzie sie znajduje? Napewno nie chodzi o potencjometr ktory reguluje otwartosc klapki ktora znajduje sie w przeplywomierzu??
: 06 kwie 2010, 21:49
autor: cielakoer
Ja mam od dziś podobny problem.
Zauważyłem ze sarpie i dławi sie lekko na niskich obrotach a zaczęło się to dziś po wymianie filtra oleju i oleju.
Coś z tego moe być przyczyna??
: 06 kwie 2010, 22:57
autor: SowaBezOka
przeczytaj temat, sprawdz te podzespoly ktore ja musialem wymienic.
Jesli
przewody WN na rzut oka wygladaja dobrze, pojedz w ciemne miejsce i sprawdz czy nie maja przebicia, bedzie to widoczne.
Poza tym sprawdz poziom oleju
: 07 kwie 2010, 17:35
autor: cielakoer
sprawdziłem poziom oleju i jest nieco ponad max.
to może być przyczyną?
: 07 kwie 2010, 18:04
autor: tomek1982
moim zdaniem wyglada to na choinke pod maską wymienil bym przewody kopulke i palec
kup sobie firmy beru
z tego co piszesz wyglada jak by robilo sie przebicie taki sam objaw moj ojciec mial ostatnio w oplu zmienilem mu przewody kopulke palec swiece i auto chodzi perfekcyjnie
: 07 kwie 2010, 21:06
autor: SowaBezOka
cielakoer pisze:sprawdziłem poziom oleju i jest nieco ponad max.
to może być przyczyną?
rowniez moze byc to glowna przyczyna. Spuść troche oleju, tak żeby był w zakresie pomiędzy "minimum", a "maximum".
Jeśli dalej będzie się tak zachowywał to sprawdz to co napisałem wcześniej.
Czyli kopulka, palec i przewody, a jesli chodzi o przewody to tak jak juz pisalem:
Jesli przewody WN na rzut oka wygladaja dobrze, pojedz w ciemne miejsce i sprawdz czy nie maja przebicia, bedzie to widoczne.
Tyle! Zacznij działać