Strona 1 z 1

[80 b3 1.8 pn] jak sprawdzić przyspieszacz zapłonu?

: 31 mar 2010, 21:02
autor: budyń
Witam mam pytanie podejrzewam swój aparat zapłonowy o słabe osiągi poniewarz membrana przyspieszacza ciężko chodzi , jest twarda sprężyna .jak ją sprawdzić?

: 01 kwie 2010, 09:30
autor: marko
Możesz sprawdzić czy jest szczelna na wyłączonym silniku - podłącz rurkę do przyspieszacza i zassij powietrze , jeżeli będzie robiła się prórnia to jest ok , jeżeli bez problemu będziesz wciągał powietrze to masz dziurawą membranę i przyspieszacz do wymiany .
Na właczonym silniku zrób tą samą próbę , jeżeli przy zasysaniu będą obroty się zwiększały to znaczy że mychanizm działa - kwestja czy poprawnie .
Dokładne sprawdzenie to raczej w wyspecjalizowanym warsztacie .

: 02 kwie 2010, 19:08
autor: piotrek 250279
Podlaczam sie pod temat i wolam glosno ratunku . Sprawdzilem u siebie ten przyspieszacz i okazalo sie ze membrama dziurawa.Kupilem nowy 80 zl dalem.Odkrecilem stary i teraz jak mam zalorzyc ten nowy,zaco go tam zaczepic w srodku.Na dodatek w ferworze walki,odkrecilem aparat zaplonowy i krecilem nim do okola w nadzieji ze przez ta dziurke zobacze gdzie zaczepic ten przyspieszacz.Wie ktos moze jak to zrobic?Albo jak wyjac aparat zaplonowy?Pomuzcie prosze

: 02 kwie 2010, 22:05
autor: marko
Na jednej z ruchomych blaszek jest wystający sforzeń do dołu i musisz nim trafić w dziurkę od siłownika podciśnieniowego . Lepiej nie wyjmuj aparatu , bo możesz później nie trafić na płetwę pommy olejowej . Jeżeli bardzo chcesz go wyjąć to trzeba całkiem wykręcić śrubkę tą którą poluzowałeś żeby kręcić aparatem , odpiąć czarną wtyczkę ( wcześniej wyjmij zabezpieczenie sprężyste ) i wyjmij aparat .

: 03 kwie 2010, 07:22
autor: piotrek 250279
Dzieki makro . Jest tam taki sworzen ale nieidzie na niego trafic , bo ten kolnierz od przyspieszacza zaslania mi caly widok

[ Dodano: 2010-04-03, 10:28 ]
Jak uporam sie z tym przyspieszaczem to , zauwazylem ze jak ustawie to kolo od rozrzadu na znak ot i na strzalke na obudowie.To znak 0 w okienku na kole zamachowym pojawia sie dopiero,jak przekrece jeszcze o 3 zeby a kreska jak jeszcze o kolejne 3.Tak chyba nie powinno byc .A i jeszcze na tym kole od walka rozrzadu jest taka kropka,gdzie ja ustawic i z czym ma sie zgrywac?

: 03 kwie 2010, 20:10
autor: marko
Patrząc z góry wdać gdzie jest ten sforzeń , w tym miejscu w plytce jest on wnitowany a co do ustawienia rozrządu to proponuje poczytać w książce którą możesz ściągnąć , jest tam dokładnie opisane co i jak powinno być ustawione .