Strona 1 z 1

[B4 ABT] dziwna sytuacja z obrotami na lpg i mniej na pb

: 31 mar 2010, 22:07
autor: Karol_90
Szukałem innych tematów zwiazanych z moim problemem i niestety nie znalazłem podobnego więc załozyłem nowy temat. Problem pojawił się po ustawieniu zapłonu(był opóźniony o ok. 8 stopni-tak stwierdził mechanik). Otóż gdy wyrzucam na luz obroty nie spadają poniżej 1000 tylko utrzymują się na poziomie mniej więcej 1800, dopiero po jakimś czasie opadają do tych właściwych. Zrobiłem adaptację na benzynie, "trochę pomogło" ale nadal po wyrzuceniu biegu utrzymują się na tym samym poziomie, tylko że wcześniej obniżają się do ok. 900-1000. Mechanik stwierdził że to może być wina silniczka krokowego i że ktoś specjalnie opóźnił zapłon żeby nie było tego problemu. Dodam że założyłem istalację gazową BRC Just jakieś dwa tygodnie temu, i po tym pojawił się problem nie schodzenia obrotów przy zmianie biegów, tzn. nie opadają tak jak powinny i utrzymywały się i utrzymują nadal na poziomie ok. 2000 obrotów gdy puszczam już sprzęgło. Zauważyłem także że gdy zmieniam bieg przy ok. 2000 to wszystko zachowuje się tak jak powinno. Obroty właściwie się obniżają natomiast jak zmieniam bieg tak przy ok. 2500 obrotów to dzieje się tak jak napisałem. Dodam że gdy auto kupiłem wszystko było w porządku.

: 31 mar 2010, 22:25
autor: kędzior
Spróbuj odłączyć klemę od akumulatora na moment aby zresetować komputer w aucie. W tych silnikach często zachodzi takie zjawisko. Jeśli po tej czynności przez jakiś czas będzie dobrze to masz rozwiązanie problemu.

: 31 mar 2010, 22:36
autor: Karol_90
Klemę odłączałem, robiłem adaptację. Nie pomogło.

: 11 lut 2011, 16:17
autor: 86szyman
Spróbuj odpiąć sondę lambda i napisz co się stanie, spróbuj odpiąć nastawnik przepustnicy (silniczek krokowy jest w ABK) i napisz co się stanie (tylko nie rób tego równocześnie) a tak w ogóle to oceń w jakim stanie jest filtr powietrza bo jak w nie najlepszym to go wymień. Po tych czynnościach napisz jak pracował silnik może coś się wyjaśni. Pozdrowionka.