Strona 1 z 1
[80 B4 2.0 ABK] Olej na gwincie swiecy
: 01 kwie 2010, 09:04
autor: monkahead
Witam,
Jak w temacie, wczoraj przy wykrecaniu swiec zauwazylem ze na 2 swiecach (cylinder 1 & 2 - liczac od przodu auta) pojawil sie olej na gwincie. Swiece/elektrody sa suchutkie, zadnych osadow, wygladaja tak jak ta na zdjeciu nr 2:
http://www.data.com.pl/2_serwis/infotech/swiece_2.html
czyli OK. Na przegladzie auto mialo bardzo dobre wyniki na analizatorze spalin. Na swiecach z cylindrow 3 & 4 nie ma zadnego oleju na gwincie, cala swieca jest suchutka. Co to moze byc? Jakies nieszczelnosci na uszczelniaczach zaworowych? Auto bierze min. 0,5L oleju na 1000km, jezdze 80% w trasie, 120-130km/h na LPG.
: 01 kwie 2010, 20:30
autor: Davido2.3
witaj, miałem niedokręcone świece i też taki olej był na całym gwincie a elektrody były piękne, suchutkie, wymieniłem świece, dokręciłem je dobrze i jest super
: 01 kwie 2010, 22:33
autor: jony
Masz lekkie pocenie się oleju z pod uszczelki zaworów i olej ścieka do gniazd na świece. W innym przypadku elektroda też by była w oleju.
: 02 kwie 2010, 06:13
autor: Przemo80b3
jony pisze:Masz lekkie pocenie się oleju z pod uszczelki zaworów i olej ścieka do gniazd na świece. W innym przypadku elektroda też by była w oleju.
Tak, potwierdzam, u mnie też lekko olej leci z pod pokrywy zaworów, i gwint jednej swiecy też jest w oleju.
: 02 kwie 2010, 10:10
autor: ltrs
mój mechanik mówi, że nawet jak kiedyś olej dolewałeś, to mogłeś sobie nalać do świec...
: 02 kwie 2010, 11:10
autor: DARODIABEL75
Jeśli elektrody są suche to wszystko jest w pożądku, a olejem na gwincie nie ma co się przejmować dostał się z zewnatrz a nie od srodka
: 02 kwie 2010, 12:10
autor: monkahead
Uszczelka pod pokrywa zaworow byla wymieniana rok temu w maju. Jest szczelna. Widze wiec ze wszystko jest OK. Temat do zamkniecia.
: 02 kwie 2010, 13:19
autor: tajson0909
jak najbardziej kolego nie masz sie czym przejmowac morze troche luzno były swiece dokrecone
: 17 lut 2013, 10:15
autor: jabko_nb
odgrzeje kotleta
mam podobną sytuacje co kolega. na swiecach lekka sadza ,końcówki elektrod białe czyste a im blizęj gwintu to juz sadza . Uszczelka dekla zmieniona przy wymianie uszczelniaczy zaworowych , po 1000 dokręcona nie ma śladu wycieku oleju głowica czyściutka .Analiza spalin na PB wysoka na gazie nie, więc gdzieć problem z elektronika .gdyby okazalo się jednak ze to pierscienie jakie pierwsze byly by objawy uch zuzycia , szczerze na brak mocy nie narzekam bo auto dobrze sie zbiera tak mi się wydaje przynajmniej ,nie kopci na niebiesko . Jedyne co zaobserwowalem to to że pod gorke obojętnie w ktora strone stoję i ile w baku PB dlugo go krece i odpali na otwartej przepustnicy , po czym mocno bujnie obrotami i ustabilizuje się
Wymienione świece, kable, kopulka, palec ,sonda, czujnik niebieski TPS (ori uzywka ) wyczyszczona przepustnica ,przeplywka sprawna dobrze działa .podmieniany krokowiec na 5 innych objaw jest ten sam .