Strona 1 z 1
					
				[b3 jn 1.8 pw] skoki obrotów
				: 07 kwie 2010, 17:15
				autor: jaroskorpion
				Witam forumowiczów mam taki problem z moją niunią a mianowicie po odpaleniu silnika obroty oscylują w granicy 950-1050.Po paruset metrach zaczynają wariować obroty i skaczą od 200- do 1300 i po tym wachaniu samochód gaśnie ,niejest to cały czas tylko przez jakis odcinek drogi,puzniej się wyrównuje i chodzi dobże lub nie i muszę  odpalać.Są taki dni że nic się nie dzieje ale teraz coraz częściej sie to zdarza.Proszę kolegów o pomoc  

 
			 
			
					
				
				: 07 kwie 2010, 17:24
				autor: percevalle
				Mozliwe przyczyny: regulator ciśnienia paliwa, nieszczelny dolot, przepływomierz, silniczek krokowy (zawór dodatkowego powietrza), instalacja podciśnienia.
			 
			
					
				
				: 07 kwie 2010, 18:48
				autor: jaroskorpion
				SORRY nie doczytałoem ;)a co do podpowiedzi ,dzięki ,niestety wszystkie podzespoły są w dobrym stanie więc może coś innego ?
			 
			
					
				
				: 07 kwie 2010, 19:27
				autor: SzymekB
				Za utrzymywanie obrotów odpowiada silniczek krokowy, więc jak Ci skaczą to coś z nim nie tak , lub  może być źle ustawiony zapłon .... Napisz dokładnie co się dzieje:
1. Ile masz dokładnie obrotów na ''luzie'' 
2. Przegazuj go i zobacz czy powróci do tych samych obrotów
Bo gdy miałem zle ustawiony zapłon to miałem koło 1000 obr/min po dodaniu gazu było np 2500 obr/min i spadało na 2000 obr/min i silnik tak pracował, dopiero po jakims czasie spadał i potrafił zgasnąć 
tak to jest jak się ustawia zapłon na tzw''czucie'' xD  :mrgreen: 
 :mrgreen: 
Ja sie tam bardzo nie znam ,ale miałem to samo i tak mi to mechanik wytłumaczył  :mrgreen:
			 
			
					
				
				: 08 kwie 2010, 18:11
				autor: bobsley6
				W JN nie ma silniczka krokowego.
			 
			
					
				
				: 08 kwie 2010, 20:09
				autor: grabos91
				Miałem bardzo podobny przypadek. z tym, że silnik cały czas nie równo pracował. Okazało się, że gumy w których zamocowane są wtryskiwacze, po prostu się rozleciały 

 Po ich wymianie silniczek chodzi jak nowy :mrgreen: Spróbuj wyciągnąć (delikatnie) jeden wtryskiwacz i zobacz w jakim stanie jest owa guma.
 
			 
			
					
				
				: 09 kwie 2010, 13:35
				autor: SzymekB
				bobsley6 pisze:W JN nie ma silniczka krokowego.
A to przepraszam  

 W każdym razie u mnie jest i była to jego wina  

 
			 
			
					
				
				: 11 kwie 2010, 08:47
				autor: bobsley6
				W takim razie nie masz JN.
			 
			
					
				
				: 11 kwie 2010, 11:10
				autor: percevalle
				bobsley6 pisze:W takim razie nie masz JN.
W silniku JN nie ma klasycznego krokowca, ale zawór powietrza dodatkowego, który spełnia taką samą funkcje, a bywa mylnie nazywany s. krokowym.
Tu jest foto silnika JN:
http://img16.imageshack.us/i/21429553.jpg/