Strona 1 z 1
[b3 jn 1.8 pw] skoki obrotów
: 07 kwie 2010, 17:15
autor: jaroskorpion
Witam forumowiczów mam taki problem z moją niunią a mianowicie po odpaleniu silnika obroty oscylują w granicy 950-1050.Po paruset metrach zaczynają wariować obroty i skaczą od 200- do 1300 i po tym wachaniu samochód gaśnie ,niejest to cały czas tylko przez jakis odcinek drogi,puzniej się wyrównuje i chodzi dobże lub nie i muszę odpalać.Są taki dni że nic się nie dzieje ale teraz coraz częściej sie to zdarza.Proszę kolegów o pomoc
: 07 kwie 2010, 17:24
autor: percevalle
Mozliwe przyczyny: regulator ciśnienia paliwa, nieszczelny dolot, przepływomierz, silniczek krokowy (zawór dodatkowego powietrza), instalacja podciśnienia.
: 07 kwie 2010, 18:48
autor: jaroskorpion
SORRY nie doczytałoem ;)a co do podpowiedzi ,dzięki ,niestety wszystkie podzespoły są w dobrym stanie więc może coś innego ?
: 07 kwie 2010, 19:27
autor: SzymekB
Za utrzymywanie obrotów odpowiada silniczek krokowy, więc jak Ci skaczą to coś z nim nie tak , lub może być źle ustawiony zapłon .... Napisz dokładnie co się dzieje:
1. Ile masz dokładnie obrotów na ''luzie''
2. Przegazuj go i zobacz czy powróci do tych samych obrotów
Bo gdy miałem zle ustawiony zapłon to miałem koło 1000 obr/min po dodaniu gazu było np 2500 obr/min i spadało na 2000 obr/min i silnik tak pracował, dopiero po jakims czasie spadał i potrafił zgasnąć
tak to jest jak się ustawia zapłon na tzw''czucie'' xD :mrgreen:
:mrgreen:
Ja sie tam bardzo nie znam ,ale miałem to samo i tak mi to mechanik wytłumaczył :mrgreen:
: 08 kwie 2010, 18:11
autor: bobsley6
W JN nie ma silniczka krokowego.
: 08 kwie 2010, 20:09
autor: grabos91
Miałem bardzo podobny przypadek. z tym, że silnik cały czas nie równo pracował. Okazało się, że gumy w których zamocowane są wtryskiwacze, po prostu się rozleciały
Po ich wymianie silniczek chodzi jak nowy :mrgreen: Spróbuj wyciągnąć (delikatnie) jeden wtryskiwacz i zobacz w jakim stanie jest owa guma.
: 09 kwie 2010, 13:35
autor: SzymekB
bobsley6 pisze:W JN nie ma silniczka krokowego.
A to przepraszam
W każdym razie u mnie jest i była to jego wina
: 11 kwie 2010, 08:47
autor: bobsley6
W takim razie nie masz JN.
: 11 kwie 2010, 11:10
autor: percevalle
bobsley6 pisze:W takim razie nie masz JN.
W silniku JN nie ma klasycznego krokowca, ale zawór powietrza dodatkowego, który spełnia taką samą funkcje, a bywa mylnie nazywany s. krokowym.
Tu jest foto silnika JN:
http://img16.imageshack.us/i/21429553.jpg/