Witam serdecznie. Mam takie pytanko. Jak można odłaczyć pompkę paliwa podczas pracy auta na lpg? I jeszcze jedno pytanie. Czy Wy w waszych ABT macie podpięty przewód (fioletowy) od sterownika gazu pod tps? Wielkie dzięki za odpowiedzi.
: 08 kwie 2010, 18:01
autor: Kokolino
Conrado 18, po pierwsze to nazywaj poprawnie tematy. Stosuj odpowiednie tag-i.
Odnośnie odłączenia pompy to nie wiem czemu ma to służyć. Można to zrobić na dwojaki sposób albo założyć wyłącznik albo wyjąć bezpiecznik.
Te samochody które widziałem miały podpięty TPS.
: 08 kwie 2010, 18:18
autor: Audi 80 Polska
Conrado 18, po prostu dajesz przekaźnik samochodowy ( http://allegro.pl/search.php?string=prz ... onal_rec=0 ) na kablu zasilającym pompkę paliwa. Podłączasz go pod elektrozawór LPG tak aby po tym jak pojawi się na nim plus (praca na lpg) rozłączało obwód pompki.
(Styk 30 i 87a takiego przekaźnika - tu wpinasz przecięty obwód pompki paliwa, 85 i 86 - podłączenie pod elektrozawór).
Plus do pompki ma kolor zielono-żółty i wychodzi z kostki H z pinu 87F od spodu skrzynki bezpieczników.
Lub druga opcja dajesz dwa męskie konektory na kablu wkładasz w miejsca bezpiecznika pompki, ten obwód podłączasz do przekaźnika po drodze dajesz bezpiecznik taki sam jak był w skrzynce w miejscu gdzie się podłączyłeś.
Tutaj schemat jak podłączenia:
[ Dodano: 2010-04-08, 18:23 ]
Tylko podłącz to solidnie aby w niespodziewanym momencie nie odłączyło Ci pompki paliwa.
Przekaźnik najlepiej umieść pod półką nad nogami kierowcy a jeśli już będzie pod maską to tak aby nie dostawała się do niego woda.
: 08 kwie 2010, 18:51
autor: Conrado 18
Przepraszam kokolino1 już się to więcej nie powtórzy. A może wiecie gdzie ten przewód dokładnie podpiąć? Bo ja nie mam zielonego pojęcie :-| Jeszcze jedna sprawa. Czy jest taka możliwość żeby auto jeździło zarówno na lpg jak i na benzynie? Pytam dlatego, iż kupiłem ostatnio ponad 20 litrów benzyny i strasznie dużo jej ubywa. A używam jej tylko do odpalenia. Wyciek wykluczony.
: 08 kwie 2010, 19:41
autor: Audi 80 Polska
Przewód zasilający pompkę paliwa znajdziesz pod spodem skrzynki bezpieczników, musisz odkręcić półkę pod nogami kierowcy zlokalizować miejsce podłączenia kostka opisanej jako H (w poprzedniej wiadomości masz schemat układu kostek od spodu skrzynki). Szukasz w niej kabla zielono-żółtego przecinasz jeden koniec lekko przedłużasz dajesz na końcach złącza wsuwkowe żeńskie, podłączasz koniec idący do skrzynki bezpieczników do przyłącza 30 przekaźnika, drugi koniec do 87a. Puszczasz spod maski plus i minus z któregoś z elektrozaworów gazowych podłączasz do przyłączy 85 i 86.
Drugi sposób to robisz dwa kable posiadające na jednym końcu konektor męski na drugim końcu żeński. Na jednym z tych kabli na środku zakładasz gniazdo bezpiecznika w które wkładasz bezpiecznik 15A (będzie zastępował ten od pompki paliwa). Wyciągasz bezpiecznik nr. 13 wkładasz w miejsca jego "nóżek" te męskie konektory kable puszczasz szczeliną obok bezpieczników pod spód. Pod półką podłączasz je do przekaźnika - nóżki 30 i 87a i a 85 i 86 do elektrozaworu gazowego.
A ten fioletowy do czujnika położenie przepustnicy? Z pompką sobie poradzę. Wczoraj podczas rozbierania filtra powietrza zaniepokoiła mnie jedna rzecz. Filtr powietrza z jednej strony był w oleju. i mikser od spodu. Co to może znaczyć?
: 09 kwie 2010, 10:56
autor: Audi 80 Polska
Co do tego oleju to masz duże przedmuch w silniku albo bardzo zaklejoną odmę. Tzn. smarówka obkleiła ten cały kanał, wężyk i siatkę w pokrywie wałka rozrządu że olej nie może swobodnie ściekać i oddzielić się od gazów. W ten sposób jest wdmuchiwany do filtra powietrza.
Należałoby wymyć wężyk odmy, siatkę w pokrywie zaworów i kanał odmy w filtrze powietrza.
Jeśli podpiął byś TPS trzeba by ustawić w sterowniku LPG odpowiednie ustawienie rodzaju TPSu. Podłączasz go pod kabel czarno-filetowy albo biało-niebieski potencjometru przepustnicy. Dokładnie nie powiem bo sprawdziłem tylko na schemacie. Trzeba by sprawdzić jak zmieniają się wartości przez interfejs albo miernikiem.