[80 B3 1.8 PM] Wysokie obroty a czujnik temperatury?
: 08 kwie 2010, 20:22
autor: Patrique
Panowie, bardzo mi zależy na szybkiej diagnozie mojej niuni. Jutro jadę do Wawy, a tutaj mi moja niunia psikusy sprawia. Otóż dzisiaj rano zapaliłem autko i mam obroty jałowe 1500obr/min. Po dopiero 7-10 min spadły na 900-950rpm. Zrobiłem od razu adaptacje wg. opisu z forum. Wszystko zaczynało być ok. Dopóki dojeżdżając do skrzyżowania wybiłem na luz i obroty zostały na poziomie 1900rpm. Silnik wyje jak bym miał podwójne ssanie. Czego to może być wina? Przepraszam jeśli powieliłem temat, ale bardzo mi zależy na waszych opiniach i wskazówkach. Z góry dzięki za odpowiedź.
: 08 kwie 2010, 22:18
autor: Matek
Tematów było już troche ja stawiam na czujnik temperatóry, ten od spodu w krócuc gdzie są trzy czujniki. Króciec znajduje sie z prawej strony silnika z góry masz dwa czujniki, a od spodu jeden i wlasnie o ten czujnik najprawdopodobnie chodzi. Mi mechanik włożył kawałek drutu w wtyczke od tego czujnika i obroty z 2000 spadły do 1000. Powiem tylko tak jak wymieniac to żaden zamiennik typu topran, zapłacisz 30 zł i za 2 miesiące powtórka. Lepiej kupic org. koszt ok 115 zł ale raz a dobrze.
: 08 kwie 2010, 22:41
autor: Patrique
A od czego jest ten górny czujnik? Czy warto wymieniać oba?
Dodano: 2010-04-08, 21:44
... a właściwie dwa górne :roll: . Czy jest może tak, że któryś z nich "bardziej" odpowiada za wolne obroty?
: 09 kwie 2010, 07:33
autor: delik
1 z górnych czujników jest od podgrzewania kolektora ssącego, zaś ten 2 górny jest od temp jaka widzisz na liczniku, od dołu temp do Ecu.
: 09 kwie 2010, 10:38
autor: Patrique
Dziękuje bardzo [b]delik[/b], za opis tych czujników Będzie to bardzo pomocne. Jeszcze raz dzięki wam 8-)
: 05 maja 2011, 19:35
autor: ehyx1
witam, wiem ze odkopuję temat, ale czy pomogła coś ta wymiana czujników?
: 06 maja 2011, 09:33
autor: Patrique
Tak . Kupiłem czujnik firmy EPS (ten dolny) koszt około 40zł. Nawet nie musiałem robić specjalnie adaptacji i silnik zagadał na około 1100rpm stopniowo schodząc na 900rpm. To samo jest przy rozsprzęgleniu skrzyni tj. obroty od razu spadają na jałowe.
: 30 gru 2011, 20:36
autor: mtb84
witam mam ten sam problem na gorącym jest problem z odpaleniem jak już odpali to obroty około 2000 w czasie jazdy 10 -15 min i już obroty są normalnie jak zgaszę i odpalę to sytuacja się powtarza. także zauważyłem ze na wskaźniku pokazuje mniej stopni niż zwykle około 70-80 wiec nie dogrzane lub czujnik bardzo proszę o podanie numerów fabrycznych do wszystkich trzech czujników
narazie mam tylko numerek do tego dolnego 026906161 a bosha to 0280130040
autko audi 80 b3 1.8s PM trzy czujniki dwa na górze jeden na dole i żaden z nich nie jest niebieski to tez dziwne ale kiedyś było dobrze.