Strona 1 z 1
szorstka praca silnika
: 12 kwie 2010, 21:40
autor: luki12
witam mam taki problem w moim abk 2.0 silnik pracuje szorstko przy przyspieszaniu mam dziwne chrzatanie w wydechu takie jakby piasek i czasami takie szarpniecia czy to wina katalizatora ktury niejest w stanie wypuscic wszystkich spalin
[ Dodano: 2010-04-12, 21:42 ]
mam to od roku wszysko w silniku mam sprawne nowa przeplywka czujniki chodzi rowno ale miekkosc przy przyspieszaniu zanikla mam auto od 9 lat a od roku tak mi robi ja stawiam na katalizator ale moga byc inne przyczyny
[ Dodano: 2010-04-13, 13:45 ]
czy jest ktos w stanie pomuc przy przyspieszaniu wrazenie nierowne przyspieszenie ale w malym stopniu co silnikiem hamuje niema tej mocy co powinien miec i czasami widze na komputerze ze sona trzyma bodata mieszanke odmula sie po jakims dluzszym czasie albo jak wtyczke z przeplywomierza odepne i zalaczem to tez sie odmula czyzby spaliny staly przed katalizatorem i pokazuje bogata mieszanke ?
: 13 kwie 2010, 23:47
autor: sagem
Jedź i podepnij auto pod kompa, niech Ci sprawdza wszystko, badanie spalin, może wtedy coś pokaże, wątpię żeby katalizator coś takiego stwarzał.
Silnik pracuje szorstko, a dokładniej ?
Postaraj się stosować trochę interpunkcji i pisz wolniej bo jest kupa błędów i ciężko się to czyta.
: 14 kwie 2010, 00:07
autor: IC69
Podstawą dobrego działania silnika ABK, jest sprawność tego przekaźnika
https://audi80.pl/b4-abk-przekaznik- ... t22250.htm .
: 14 kwie 2010, 21:21
autor: luki12
dzisiaj troche poregulowalem ,mialem znowu blad 552 i 523 niewiem dlaczego zwiekszylem zaplon idzie troche lepiej ,na wolnych obrotach chodzi cicho ,rowna sonda dobrze pracuje ,ale jak przygazowuje to taki odglos szorstki jakby wydech mial dziure i szorstka praca silnika ,przekaznik 30 juz poprawialem luty ,wszytko jest spraswne nieweim moze cos z rozrzadem ciezko powiedziec ale blad pojawil sie moze ze odpiolem na wlaczonym silniku przeplywomierz na krutko jutro zobacze czy ma bledy jak niebedzie bledow to nieweim gdzie przyczyny szukac
: 14 kwie 2010, 22:07
autor: krisiun1
Błędy które podałeś odnoszą się właśnie do przepływomierza, i jak myślę raczej są efektem odpinania przepływki na włączonym silniku, błąd 523 to czujnik temp. powietrza a 552 to potencjometr przepływomierza.
: 14 kwie 2010, 22:56
autor: luki12
no tak zgadzam sie ,auto mam od 9 lat sam wszystko sobie robie mam interfejs do grupy vw i do lpg umnie Bingo s i pieknie pokazuje jak dziala sonda lambda tps itp . zakupilem w zeszlym roku katalizator i od momentu jego wstawienia cos przy przyspieszaniu jakby katalizator udezal o szkynie biegow gdyz tam jest ok 7 mm odstepu do dzis sie glowie wszystko szcelne sprawdzone wyregulowane a objawy sa moze nie puka juz ale szorstko brzmi wydech w tym miejscu pod dupa zaglusza troche i wogule wymienialem popychacze na nowe polepszylo sie kapnolem sie ze rozad na walko srodkowym mil o jeden zbek przesuniecie poprawilem i praa silnika na biegu jalowym ucichla cichutko chodzi rowno niema bledow ale jak przyspieszam najbardziej odczowalne na nizszych biegach nastepuje jakies dziwk chcrzatania dosyc mozcno odczowalny ,chyba wyzuce katalizator i wstawiem przelot mam juz zrobione o srednicy 50mm taki przelot z orginalnymi mocowaniami dorobilem moze przestanie robic .bo naprawde juz nieweim co zrobic aby to ucichlo!
[ Dodano: 2010-04-14, 23:51 ]
zauwazylem jeszcze ze jak bylem w kanale to w kolektoze byl ten dzwik szorstki jak silnik pracowal na wolnych obrotach czyli przed katalizatorem.niewiem czy mam rozad sprawdzic jeszcze raz czy sa wlasciwe ustawione walek rozrzadu walek posredni i walek korbowy ,bo niewiezem ze cos innego jest nietak no chyba ze ten katalizator blokuje
[ Dodano: 2010-04-15, 11:51 ]
witam dzisiaj sprawdzilem komputer niemam zadnych bledow czyli wszystko gra z elektronkina sonda jak i inne podzespoly dobze pracuja ,przyspieszylem zaplon ale i tak pod walkiem rozadau jakby szorstka praca jak si rozgzal do wlaczenia wentylatora kilka razy zaczelo cos halasowac pod walkiem rozzadu taki stukot metaliczny ,glowica byla robiona 3 lata temu na nowke ,popyczacze wymienilem kilka dni temu i lepiej ale nie do konca ,mowilem o wałku posrednim przestawilem o jeden zabek bo niepokrywal sie z kreska na obudowie kopulki palec i zaczol chodzic cicho na wolnych obrotach z tym ze to niewiele pomoglo jesli chodzi o przyspieszanie i szorstkosc .czy moze ktos wie czy mam rozebrac rozzad i jeszcze raz sprawdzic te znaki czy to niema sensu i katalizator wyzucic /
[ Dodano: 2010-04-15, 14:03 ]
wlasnie wrucile rorzad mam dobrze ustawiony na kole zamachowym 0 walek posredni na pierwszym tloku kabla kopuki zaponowej walek rozadu przy gornej czesci glowicy kropka zaplonik lekko przyspieszylem nic to niepomoglo ale jest lepiej wiec zostal mi wywalic kata i wtedy sie dowiem jaka bedzie reakcja
[ Dodano: 2010-04-26, 22:36 ]
witam po kilku dniach doszlem do wniosku ze moze i mam przeplywomierz nowy ale o symbolu koncowym gornym 106 a dolny 301 a wczesniej mialem orginany z symbolem gornym 130 a dolny 301C mysle ze to jest sprawka zamulenia i glosnej pracy wydechu czasami zachodzi mi smrud paliwa niedopalonego duzo sprzedawcow mowilo ze pasuje do mojego ten o innym numerze przeplywomierz czy ktos ie zemna zgodzi jeszcze niezmienilem narazie jezdze ale taki szybki to on nejest choc sonda wzgledem przeplywki dzilala dobze wiec sam nieweim chcialbym o odpowiedz jakiegos doswiadczenia z innej strony
[ Dodano: 2010-04-27, 22:57 ]
wlasnie dzisiaj udalo mi sie rozebrac i naprawic przeplywomierz orgonalny podlaczylem a ten z koncowka 106 wyholem i auto odzylo i lepiej chodzi wniosek taki ze wine mial przeplywomierz prosze powiedziec czy ten z koncowka jest przypadkiem do silnikow 90km a nie 115km czy ktos wie ? <ok>
[ Dodano: 2010-04-27, 22:59 ]
zkoncowka 106 i 301 na dole bo po naprawie 130 i koncowka 301C chodzi duzo lepiej