Strona 1 z 2
[ABT b4 80] zapłon po raz kolejny
: 12 kwie 2010, 22:49
autor: djjayel
Oczytałem się jak ustawić zapłon w swojej ABT i niestety nie trafiłem na idealny poradnik dla osób którzy tak naprawdę się na tym nie znają. Mechanikom już nie wierzę bo nikt mi jak do tej pory nie pomógł. Z tego co udało mi się ustalić to silnik powinien być ciepły i zapłon trzeba ustawiać na wolnych obrotach. Potem pozostaje podłączenie lampy i ustawienie. Trzeba poluzować aparat zapłonowy. No i....
Jak ustawić te 6 stopni na kole pasowym???
Po podłączeniu Lampy na kole jest jeden znak a na plastiku drugi. Kręcąc aparatem ten znak na kole się przesuwa.
Czy ma się przesuwać w prawo czy w lewo i jak odmierzyć te 6stopni???
Czy może ktoś mi wytłumaczyć wszystko od początku dosłownie jak dziecku jak to ustawić. Byłbym bardzo wdzięczny. Wiem, że było pisane o tym wiele, ale niestety nie znalazłem odpowiedzi na swoje pytania.
Dodam, że niunia nie ma w ogóle siły. Jest tragicznie. Pali około 20 l/100km lpg a w trasie około 14 jak oszczędnie jeżdżę. Świece wymienione, kopułka i palec również. Sonda przez mechanika sprawdzona jakimś urządzeniem i jest niby ok. Ciśnienie na tłokach również podobno ok. Katalizator nie wiem, ale na dniach go wycinam. Czytałem o takich objawach i wychodzi, że zapłon.
Proszę o pomoc
: 12 kwie 2010, 23:11
autor: Audi 80 Polska
https://audi80.pl/b4-abk-zaplon-blok ... t27424.htm
EDIT Sory, pomyłka opis do ABK a nie ABT, ale jest napisane gdzie znaleźć to okienko do koła zamachowego.
djjayel pisze:Jak ustawić te 6 stopni na kole pasowym???
Po co się męczyć na kole pasowym jak na kole zamachowym masz już zaznaczone 6°. Albo załatw lampę z regulacją konta, na niej ustawiasz 6° i ustawiasz na punkt zero na kole pasowym albo kole zamachowym.
: 12 kwie 2010, 23:55
autor: adam28k
ale to jest wątek o zapłonie w ABK a nie w ABT a to całkiem inna bajka.Dopiero by się kolega zamotał
djjayel, przy ustawianiu zapłonu w ABT po podłączeniu lampy jedyne znaki jakie ce powinny obchodzić to O i I oba znajdują sie na kole ZAMACHOWYM i powinny być widoczne w okienku.Na koło pasowe i na żadne plastiki nie patrz.Jesli masz lampę bez regulacji kąta to w momencie błysku lampy powinieneś widziec na krawędzi okienka znak "I" to jest własnie 6 stopni wyprzedzenia.
: 13 kwie 2010, 17:53
autor: djjayel
Zapoznałem się z regulaminem i temat umieściłem tam gdzie było najwięcej informacji o zapłonie. Mój błąd przepraszam. Dzięki za wyjaśnienia jutro powinienem mieć lampę, ale taką najprostszą. Czytałem ten temat gdzie jest fotka z kołem zamachowym dlatego byłem zdziwiony, że mechanik niby jeden z lepszych w okolicy ustawiał go na podstawie znaków na kole pasowym. Rozumiem, że mam kręcić kopułką na ciepłym silniku na wolnych obrotach i szukać punktu I na kole zamachowym??? Czytałem coś, że na gazie jest lepiej jak kont jest większy. Co o tym sądzicie??? Czy na podstawie informacji z VAG da się również to ustawić??? Bo z tego wszystkiego zakupiłem go by sprawdzić co naprawdę dzieje się z niunią. Jak sam nie zrobię to nikt mi nie zrobi. Jak będę robił próby to dam znać jak mi poszło. Jeszcze raz wielkie dzięki za odzew. Będę go robił do skutku bo za dużo w niego już włożyłem by go sprzedawać i czeka już go dożywotka ze mną.
: 13 kwie 2010, 19:25
autor: rudson28
ja mam ten sam problem tez bede walczyl z tym . Jak bedziesz wiedzial wiecej to daj znac <ok>
: 13 kwie 2010, 22:47
autor: djjayel
znalazłem wypowiedź jednego z użytkownika forum i zaczyna mi się znów komplikować Czy moglibyście wyjaśnić to trochę jaśniej :mrgreen:
sciągnij osłone paska rozrządu, sciągnij kopułkę
wyjmij palec kopułki (rozdzielacz zapłonu)
sciągnij plastikowy dekielek z pod palca (jezeli jest)
załóż palec
pokręć wałem tak aby znak na kole wałka rozrządu pokryło sie ze znakiem OT na plastikowej osłonce koła rozrządu
popatrz jak ustawiony jest palec względem aparatu zapłonowego
mosiężny koniec palca powinien być skierowany w stronę głowicy i na aparacie w aluminiowym korpusie powinno być wycięcie (szerokość około 5 mm)
wtedy zobaczysz czy masz zapłon przyśpieszony czy opóźniony (w zależności ile jest przestawiony palec względem tego wycięcia na korpusie aparatu zapłonowego)
jak wykręcisz swiece to powinieneś mieć I oraz IV cylinder u góry wtedy na którymś z nich jest zapłon
(kolejność 1-3-4-2)
jeżeli masz LPG to zapłon powinien być lekko przyśpieszony (zalezy też to od silnika i przyśpieszacza zapłonu)
na PB powinien byc ustawiony na '0'
zapomniałem dopisać.
jak ustawisz koło wałka rozrządu ze znakiem OT
a palec ) rozdzielacz zapłonu będzie skierowany do silnika to znaczy ze zapłon jest na I cylindrze. jeżeli palec będzie odwrócony o 180 st. to znaczy ze jest na 4 cylindrze.
zawsze wtedy warto przyłożyć kopułkę z kablami i zobaczyć na który kabel jest ustawiony palec. wtedy juz wiadomo gdzie mamy zapłon
[ Dodano: 2008-04-22, 10:22 ]
adam28k napisał/a:
Teraz normalnie rakieta i tego dźwieku praktycznie nie słysze(może przez sekunde jak wciskam gaz)
odgłos ten to było przedwczesny zapłon mieszanki lub dopalanie starej.
Cytat:
Na kole wałka posredniego oprócz napunktowanej kropki jest jeszcze znak OT.
Do czego on ma się tam odnosic?A moze to on ma się zgrac z tym wcęciem na kole pasowym?
koło pośrednie jest odpowiedzialne za napęd aparatu zapłonowego.
jak ustawisz wał główny w pozycji '0' (jest wycięcie i znak na obudowie) oraz koło wałka rozrządu na Znak OT to palec powinienes miec ustawiony na wycięcie aparatu zapłonowego (jeżeli jest palec odwrócony o 180 st to trzeba znowu pokręcić wałem i ustawić znowu na '0' i muszą sie znaki pokryć) :mrgreen: :mrgreen:
: 13 kwie 2010, 22:55
autor: rudson28
ale dokładnie czego nie rozumiesz wszystko jest raczej po kolei rozpisane <ok>
: 13 kwie 2010, 23:47
autor: Audi 80 Polska
Można ustawić tak pobieżnie zapłon patrząc na palec i na to wcięcie ale lampą stroboskopową będzie o wiele precyzyjniej.
djjayel pisze:Czytałem ten temat gdzie jest fotka z kołem zamachowym dlatego byłem zdziwiony, że mechanik niby jeden z lepszych w okolicy ustawiał go na podstawie znaków na kole pasowym.
Można tak zrobić jeśli ma się lampę z regulacją konta. Ustawia się na lampie żądany kont a lampa przesunie odpowiednio moment błyśnięcia aby można było ustawić na znak ZZ (zewnętrzny zwrot).
djjayel pisze:Rozumiem, że mam kręcić kopułką na ciepłym silniku na wolnych obrotach i szukać punktu I na kole zamachowym???
Tak.
: 14 kwie 2010, 17:13
autor: djjayel
Po ostatniej wizycie u mechanika by ustawił zapłon samochód zaczął chodzić jeszcze gorzej. Dodatkowo w kopułce zaczęło coś strzelać. Pop jej odkręceniu okazało się, że w środku jest mokro. Ciężko było ocenić czy to woda czy coś innego. Po wysuszeniu nadal strzelało. Wymieniłem palec, kopułkę i świece i po ustawieniu zapłonu na oko znacznie mu się polepszyło przynajmniej tak myślałem. Nawet przyśpieszał. Po przejechaniu około 20 km po mieście obroty zaczęły falować i silnik dostał jakiś wibracji. Przy dodawaniu gazu szarpało.
Czy strzelanie w kopułce było spowodowane źle ustawionym zapłonem, czy mógł być inny powód???
Czy wilgoć w kopułce mogła wynikać z delikatnego przecieku z pod tego plastiku gdzie są czujniki niebieski i siwy???
Czy kable również mam wymienić??? Wymieniałem je 1 rok temu na nie najgorsze
Czy zapłon sam się przestawia jeśli jest ustawiony nieprawidłowo???
Niestety lampy nie będę miał z regulacją konta. Czy jest mi koniecznie taka potrzebna czy wystarczy najprostsza???
: 14 kwie 2010, 23:25
autor: adam28k
djjayel pisze:Czy strzelanie w kopułce było spowodowane źle ustawionym zapłonem, czy mógł być inny powód???
strzelało najprawdopodobniej w wyniku zwarcia-było mokro jak piszesz
djjayel pisze:Czy zapłon sam się przestawia jeśli jest ustawiony nieprawidłowo???
nie
djjayel pisze:Niestety lampy nie będę miał z regulacją konta. Czy jest mi koniecznie taka potrzebna czy wystarczy najprostsza???
wystarczy prosta bez regulacji kata,ustawiasz wtedy na znak "I" w okienku
: 15 kwie 2010, 19:34
autor: djjayel
Próbowałem ustawić dzisiaj z kumplem ten zapłon według wskazówek powyżej i niestety znów się nie udało. Nie mogliśmy znaleźć żadnych znaków na kole zamachowym. Czy one muszą być widoczne czy bywa, że zabrudzenie to uniemożliwia. Kręciliśmy aparatem zapłonowym w obie strony i nic nie widzieliśmy. W końcu znów ustawiliśmy na słuch bo nie wiedzieliśmy co robimy źle. Punkt na osłonie plastikowej rozrządu i na kole są prawie w jednej lini. Niunia niby jedzie dobrze, ale wiem, że to nie jest to co powinno być.
Proszę o kolejne wskazówki jak znaleźć te znaki w okienku i dlaczego ich nie widzę
: 15 kwie 2010, 23:49
autor: adam28k
djjayel pisze:Czy one muszą być widoczne czy bywa, że zabrudzenie to uniemożliwia
Możliwe że są zabrudzone i nie widzisz.Poproś kumpla żeby powoli kręcił wałem a ty patrz w okienko aż zlokalizujesz owe znaki.Jak juz to zrobisz zaznacz je najlepiej białą farbą,wtedy podczas błysku lampy w okienko będą pięknie widoczne <ok>
: 16 kwie 2010, 16:59
autor: djjayel
Po przejechaniu 10km do pracy bez problemów to już po pracy sytuacja z szarpaniem się pojawiła. Wymieniłem kable na Championy i się poprawiło.
rudson28 proponuję tak jak Ja wymienić świece, kable, filtr powietrza, palec, kopułkę i dopiero do ustawiania zapłonu. Mi już po wymianie tych części mimo, że były wymieniane około 1 rok temu Niuni znacznie się polepszyło.
Rozumiem, ze kręcąc rozrusznikiem wał powoli się będzie kręcił i te punkty będzie można odnaleźć???
: 16 kwie 2010, 23:26
autor: rudson28
Dzieki za wskazówki. ;d w nastepnym tyogdniu audi idzie na warsztat to po skonczemiu dam znac ;d
[ Dodano: 2010-04-18, 22:36 ]
a jak ustawiales zaplon to zeby przyspieszyc to kreska na kole zamachowym ma byc przed czy niewidowczna w tej szczelinie ?
a i co dokladnie oznacza znak O a co T na kole przy rozrzadzie? czy wciecie to jest gorny martwy punkt ? ;d
: 19 kwie 2010, 11:34
autor: djjayel
Po kolejnej wizycie u mechaniora diagnoza:
- reduktor do wymiany bo nie da się go już zregenerować (jest BRC który około 1 rok temu był regenerowany a zakupiłem już LOVATO)
- termostat do wymiany
Po wymianie dam znać co dalej.