[B3 1.8s JN] Stuki w silniku JN - skąd mogą pochodzić??
: 17 kwie 2010, 10:56
Witam
Mam problem ze stukami w silniku JN - nie wiem skąd pochodzą.
Myślę że jest to silnik ponieważ wskazują na to symptomy:
- częstotliwość stuków jest uzależniona od obrotów silnika nie od prędkosci (najbardziej wyczuwalne są między 2000 - 3000 obrotów, powyżej 4000 i poniżej 2000 nie są wyczuwalne);
- stuki występują tylko podczas pracy silnika pod obciążeniem (podczas jazdy np. z góry lub
jadąc delikatnie bez gwałtownego dodawania gazu stuki nie są wyczuwalne);
- stuki mają "gluchy" odgłos, są prawie nie słyszalne ale są wyczuwalne na gałce zmiany biegów i po naciśnięciu, nawet lekkim, pedału sprzęgła;
- stuki są "wyraźniejsze" po przestawieniu punktu zapłonu na wcześniejszy i oczywiście tracą na mocy przy opóźnianiu punktu zapłonu;
- auto posiada instalację gazową 2 generacji, ale zachowuje sie identycznie pracując na gazie i benzynie.
Z powodu braku czasu dokonałem tylko pobieżnych oględzin auta i wszystko wygląda ok.
Nie zauważyłem utraty mocy bądź spadku prędkości.
Może ktoś spodkał się z czymś podobnym i mógłby mi pomóc bo szczerze mówiąc nie wiem od czego zacząć aby znaleść przyczynę stuków, a jeżdząc tak dalej obawiam sią że mogę uszkodzić auto.
Pozdrawiam
TJ
Mam problem ze stukami w silniku JN - nie wiem skąd pochodzą.
Myślę że jest to silnik ponieważ wskazują na to symptomy:
- częstotliwość stuków jest uzależniona od obrotów silnika nie od prędkosci (najbardziej wyczuwalne są między 2000 - 3000 obrotów, powyżej 4000 i poniżej 2000 nie są wyczuwalne);
- stuki występują tylko podczas pracy silnika pod obciążeniem (podczas jazdy np. z góry lub
jadąc delikatnie bez gwałtownego dodawania gazu stuki nie są wyczuwalne);
- stuki mają "gluchy" odgłos, są prawie nie słyszalne ale są wyczuwalne na gałce zmiany biegów i po naciśnięciu, nawet lekkim, pedału sprzęgła;
- stuki są "wyraźniejsze" po przestawieniu punktu zapłonu na wcześniejszy i oczywiście tracą na mocy przy opóźnianiu punktu zapłonu;
- auto posiada instalację gazową 2 generacji, ale zachowuje sie identycznie pracując na gazie i benzynie.
Z powodu braku czasu dokonałem tylko pobieżnych oględzin auta i wszystko wygląda ok.
Nie zauważyłem utraty mocy bądź spadku prędkości.
Może ktoś spodkał się z czymś podobnym i mógłby mi pomóc bo szczerze mówiąc nie wiem od czego zacząć aby znaleść przyczynę stuków, a jeżdząc tak dalej obawiam sią że mogę uszkodzić auto.
Pozdrawiam
TJ