Strona 1 z 1

[B3 1.8 PM] Problem z układem chłodzenia, proszę o pomoc!

: 19 kwie 2010, 22:13
autor: maras_1987
Witam!

Z góry uprzedzam, że jestem laikiem ale postaram się opisać problem w miare zwięźle:

Objawy:

Drastyczne wycieki płynu chłodniczego ze zbiorniczka wyrównawczego.

Po mojej mało fachowej analizie zaobserwałem:

Obrazek

1) W miejscu zaznaczonym mieczykiem, z tyłu silnika idzie wąż w którym jest płyn chłodniczy.

2) Kiedy na niego naciskam przy bloku silnika, wypływa (wąż jest cały)

3) Wąż ten nachodzi na taką niby śrubę i, tak przynajmniej mi się wydaje, wycieka zza niej.

Moje pytania:

-> Czy może tak rzeczywiście być, czy raczej mi się przewidziało i cieknie z łączenia tej "śruby" z wężem?
-> Czy za tą śrubą jest jakaś uszczelka, która może być już wyeksploatowana?
-> Jeśli nie to, to co i jak to naprawić?

No i najważniejsze pytanie, które powinienem zadać na początku, czy ktoś mnie zrozumiał? :-P

Próbowałem znależć jakiś temat na forum, ale sam nie wiem za bardzo czego szukam i jest to z mojej strony błądzenie po omacku więc jeśli ktoś byłby tak dobry i podzielił się swoim doświadczeniem będę bardzo wdzięczny!

Pozdrawiam serdecznie!

: 19 kwie 2010, 22:24
autor: TYGRYSQ
między głowicą silnika a krućcem powinien byc oring , powodem tego ze puszcza ci ciecz moze byc ; pękniety ten element (kruciec) ,zuzyty oring,wżery na bloku silnika w miejscu stykania sie oringu z glowicą <ok>

: 19 kwie 2010, 22:27
autor: maras_1987
Cóż za puszczalstwo :mrgreen:

Mega dzięki!

Z krućcem, czy oringiem chyba dam radę, ale wżery na bloku?

Mogę z tym powalczyć?

: 19 kwie 2010, 22:37
autor: TYGRYSQ
wydaje mi sie ze drobnej granulacji papier scierny i jakis klocek oby nie porobic nierównosci ,przed szlifowaniem nalezało by zatkac kanał wodny w głowicy oby nic tam nie leciało, ale tu niech sie wypowiedza znawcy..

: 19 kwie 2010, 23:07
autor: percevalle
Kup króciec, do tego w komplecie dostaniesz oring, zanim założysz przeczyść powierzchnie styku benzyną ekstrakcyjną, moze nawet obędzie sie bez papieru ściernego. Załóż też nową opaske zaciskową. Koszt z 10zł.

: 19 kwie 2010, 23:25
autor: maras_1987
percevalle pisze:Kup króciec, do tego w komplecie dostaniesz oring, zanim założysz przeczyść powierzchnie styku benzyną ekstrakcyjną, moze nawet obędzie sie bez papieru ściernego. Załóż też nową opaske zaciskową. Koszt z 10zł.
Tak zrobię!

Dziękuję TYGRSQ i percevalle za pomoc, <piwo> <piwo>

: 19 kwie 2010, 23:27
autor: TYGRYSQ
No problemo <ok> szerokosci