Strona 1 z 2
[B3 1.8] gaśnie silnik gdy się zagrzeje
: 20 kwie 2010, 18:01
autor: slawo80
Witam, problem polega na tym że ostatnio samochód gaśnie gdy zaczyna rosnąć temperatura silnika. Dzieje się to zarówno w czasie jazdy jak i na postoju, gdy celowo odpaliłem auto i czekałem aż się zagrzeje to w pewnym momencie silnik zgasł i nie chciał już odpalić. Gdy auto postoi chwilę to odpala do strzału po czym znowu gaśnie gdy się tylko trochę zagrzeje. Dodaję że na zimnym silniku pali bez problemów. Nie mam zamontowanego LPG. Mechanik sprawdzał cewkę- mówił że ok, że jest iskra. Od czego zacząć?
: 20 kwie 2010, 20:07
autor: gibalohio
Wydaje mi się że możesz mieć zepsuty czujnik temperatury, lub wyłączanie ssania i silnik po prostu się zalewa. Zobacz czy kopci z rury.
: 21 kwie 2010, 10:46
autor: swiety82
Znajomy miał podobnie z tym że u niego siadła pompa paliwa-jak sie nagrzała to nie pompowała i auto stało. Jak postał z 20-30 min-odpalał od razu. Taka moja mała sugestia co sprawdzić.
: 21 kwie 2010, 12:38
autor: Patrique
Tak jak napisał kolega powyżej swiety82, ja bym obstawiał pompę paliwa. PS. Nie jeździłeś za dużo na tzw. "oparach" paliwa?
: 21 kwie 2010, 16:49
autor: slawo80
Na oparach raczej nie jeżdzę, mechanik mówił też coś że po nagrzaniu nie dochodzi prąd do pompy paliwa. Co za to odpowiada?
P.S. Jak sprawdzić pompę paliwa?
: 21 kwie 2010, 17:24
autor: swiety82
Jeśli to pompa-w pewnym momencie po prostu stanie i nie pojedziesz dalej-to ciag dalszy opowieści pt. "u mojego znajomego". Całe szczęście że stało mu się to pod samym mechanikiem i miał zrobione od ręki. Jak silnik będzie gorący i nie będzie chciał odpalić-podłącz pompę na krótko-powinno wyjść czy wina pompy.
: 21 kwie 2010, 20:17
autor: leopard
slawo80 pisze:Na oparach raczej nie jeżdzę, mechanik mówił też coś że po nagrzaniu nie dochodzi prąd do pompy paliwa. Co za to odpowiada?
P.S. Jak sprawdzić pompę paliwa?
Według mnie to problem z przewodami wysokiego napięcia sprawdz je jak zgaśnie silnik poruszaj każdym i spróbuj zapalić silnik
: 22 kwie 2010, 09:44
autor: Mortis
Ja bym na Twoim miejscu jeszcze sprawdził ten czujnik temperatury. Jak on jest walnięty to naprawdę różne rzeczy się dzieją. A nie jest drogi - cena w ASO to ok 55zl.
: 25 kwie 2010, 08:13
autor: Przemo80b3
Jak tam kolego ? rozwiązałeś problem ?
: 29 cze 2010, 23:41
autor: ps8484
Witam, mialem identyczny problem, nagle zgasl jak zwalnialem przed skrzyzowaniem, po 2h odpalil i dojechalem do domu. Wymienilem tak: swiece, przewody WN, kopulka, palec, filtr powietrza, oleju, paliwa. Pojezdzilem 3 miechy, znowu to samo, tylko ze teraz gasl po rozgrzaniu od razu nie wazne czy jechalem czy stalem. Podlaczylem do VAGa - blad Halla i sondy to wymieniam: wymiana sondy lambda, nic nie dalo, czujnik Halla sprawdzony sprawny, uszczelka pod glowica wymieniona i nic, w koncu wymiana pompy paliwa i jak reka odjal auto smiga, przy okazji wymienilem silniczek krokowy i juz nie mam tego zamulenia jak stoje na skrzyzowaniu i mysle ze zaraz zgasnie.
Wszystko udalo mi sie zrobic dzieki tematom i pomocy uzytkownikow
www.audi80.pl za co bardzo dziekuje, a Ciebie kolego slawo80 prosze zebys dal znac czy sie udalo problem rozwiazac...
: 30 cze 2010, 18:40
autor: gibgibon
Ja jak miałem taki problem to wymiana kopułki rozwiązała sprawe, mimo że mechanik mówił że stara była dobra.
: 01 lut 2011, 19:44
autor: roman26
Ja także zmagam się z tym problemem ale napiszcie mi , czy moja B3 PM ma silnik krokowy?, bo zdania są wszechstronne i podzielone
[ Dodano: 2011-02-01, 19:51 ]
I czy jeżeli posiadam silnik krokowy to może on być przyczyną że samochód gaśnie podczas jazdy i potem nie można go odpalić ( Podkreślam że świece są suche jak pieprz jak kręce silnikiem gdy nie chce odpalić) i faktycznie gaśnie dopiero jak sie trochę rozgrzeje i na bank to wina paliwa, i chodzi o to że szukam pomału przyczyny bo nie bede wymieniał czesci po kolej aż moze natrafie na uszkodzoną czesć . Zaczne od poczatku, pompa paliwa itd itd
: 02 lut 2011, 19:04
autor: konrad81
czujnik Halla, podnien aparat zaplonowy i zobaczy czy bedzie dzialal
: 02 lut 2011, 21:36
autor: ps8484
Koledzy zapomnialem dodac w poprzednim poscie, auto w pierwszej kolejnosci trafilo na warsztat w Warszawie przy ul. Powazkowskiej. Mechaniik zarzekal sie, ze on juz nawet Audi TT naprawial, po tygodniu zadzwonil zebym odbieral swoje, nic nie place bo nie wiedza co jest :mrgreen: Zaczalem doglebne wertowanie forum, fakt troche przez to za duzo wydalem bo kazdy cos tam doradzal wymienic, ale w koncu sie udalo i satysfakcja z tego, ze samemu udalo sie to naprawic jest najwazniejsza dla takiego laika jak ja :mrgreen:
roman26 posluchaj sie rad kolegi konrad81, pozniej sprawdz pompe paliwa, pozdro
: 03 lut 2011, 21:08
autor: roman26
tak zrobie, w sobotę zaczynam oględziny. Jak dojde co i jak to opisze, dzieki i pozdrawiam