[B3 1.8 JN]mechaniczny wtrysk bez LPG, problem z obrotami
: 22 kwie 2010, 21:02
autor: blant88
po odpaleniu silnika mam obroty okolo 2500 a po jakims czasie lub pozadnej przegazowie spadaja i skacza pomiedzy 800 a 1400 obr/min. w trakcie jazdy mam delikatny spadek mocy i szarpanie na wolnych obrotach... prosze o pomoc!!!
Zanim jednak sie udasz do specjalisty którego w każdym poście do znudzenia poleca kolega Audi Sport, sprawdz dolot, czy nie łyka lewego powietrza. Przyczyną niedostosowania wolnych obrotów bywa też zawór dodatkowego powietrza, mylnie zwany w JN silniczkiem krokowym.
: 23 kwie 2010, 10:12
autor: sebek43
moim zdaniem jest to silniczek krokowy . dla pewności do warsztatu i podłącz pod kapa ta przyjemność to ok 50zł
: 23 kwie 2010, 10:36
autor: Motostacja pl
_uwaga
: 23 kwie 2010, 12:18
autor: percevalle
sebek43 pisze:dla pewności do warsztatu i podłącz pod kapa ta przyjemność to ok 50zł
JN raczej pod kompa nie podłączy, czyli 50zł zostaje w kieszeni, pomijając fakt że JN nie ma silniczka krokowego, ale zawór dodatkowej przysłony powietrza. Swoją drogą jesli masz mozliwosc go podmienic to zrób to, sprawdz też czy dostaje napięcie.
: 24 kwie 2010, 18:50
autor: blant88
a jak mam sprawdzic ten zawór czy też silniczek krokowy? jak
poznam czy działa poprawnie?
: 24 kwie 2010, 19:34
autor: percevalle
Odpalasz, zaciskasz przewód gumowy od zaworka - obroty mają spaść, moze nawet zgasnąć. Potem grzejesz silnik do 90* i zaciskasz ponownie - obroty mają sie nie zmieniać. Generalnie na zimnym silniku jak zdemontujesz zawór to zobaczysz w srodku że powinna byc mała szczelinka ze 2mm w przysłonie, żeby był wiekszy przepły powietrza dodatkowego. Na rozgrzanym zawór sie zamyka.
: 25 kwie 2010, 18:32
autor: blant88
a mozecie dac foto tego zaworu? bo cos mi sie nie zgadza... nie widze tam zadnego przewodu.
: 25 kwie 2010, 19:58
autor: percevalle
blant88 pisze:nie widze tam zadnego przewodu
Tam, tzn gdzie? Po obu stronach zaworu są gumowe przewody - tu jeden jest ściągnięty.
: 27 kwie 2010, 15:03
autor: gibalohio
Jak otworzysz maskę i patrzysz na silnik masz zawór dodatkowego powietrza po swojej lewej między filtrem powietrza a kolektorem ssącym. Trudno nie zauważyć. Jak koledzy wcześniej pisali sprawdź lewe powietrze. Możesz jeszcze spróbować ustawić dyszą wolnych obrotów. Z pokrywy zaworów ściągasz odmę (wąż gumowy idący do trójnika) i ustawiasz tak aby sasysała świeże powietrze, z pojemnika z węglem aktywnym ( czarny duży pojemnik za pojemnikiem na płyn do spryskiwaczy) ściągasz korek, na wężu dochodzącym do elektrozaworka przepustowego zakładasz zacisk. Regulujesz dyszę wolnych obrotów ( koło wtrysku rozruchowego ) tak abyś uzyskał 900 ob/m Potem wszystko zmontuj i już. Regulacji dokonuj na ciepłym silniku.
: 29 kwie 2010, 18:16
autor: blant88
DZIEKI BARDZO PANOWIE WASZE RADY BYLY BEZCENNE... ZMIENILEM ZAWOR DODATKOWEGO POWIETRZA I ZLIKWIDOWALEM LEWE POWIETRZE I AUTKO JAK NOWE... PRACUJE AZ MILO POSLUCHAC... POZDRAWIAM
: 22 lis 2015, 21:29
autor: Bina
mam podobny problem, z tym że zastanawiam się czy to na pewno jest ten zawór dodatkowego powietrza? przesłona niby pracuje ale np nie jest otwarta tak, żeby był otwarty na maxa przelot na zimnym i przy odpalaniu nie obejdzie się bez przytrzymaniu pedału gazu, na ciepłym zaś przelot nie jest do końca zamknięty i odpalanie na ciepłym jest lepsze ale i tak trzeba chociaż tyknąć gaz. dodaje zdjęcia jak wygląda osłona w tym zaworze:
: 23 lis 2015, 15:17
autor: Pieterb
Bina,jakoś dziwnie ten twoj wygląda albo zdjęcie tak zniekształcone, on wygląda tak