Strona 1 z 1

[B4 ABT] cisnienie oleju w ABT

: 23 kwie 2010, 22:38
autor: cyfron
Witam,

Czy ktos wie jakie prawidlowe cisnienie oleju powinien miec silnik ABT 90KM 2.0 ?
Mam dodatkowy problem - brak obrotomierza. Zastanawiam sie w jaki sposob najlepiej zmierzyc cisnienie w takiej sytuacji.

Pozdrawiam i z gory dziekuje za informacje :-)

: 23 kwie 2010, 23:08
autor: rafgc
Prawdopodobnie takie same jak w innych modelach, zajrzyj do tego wątku:
https://audi80.pl/b4-1z-jakie-prawid ... t14606.htm

Do mierzenia obrotów, to albo laptopem przez VAGa (ze starymi sterownikami się nie połączy) albo możesz sobie kupić elektroniczny obrotomierz, któremu podajesz sygnał sterujący cewką zapłonową, na allegro widziałem kiedyś dość tanie ale teraz chyba nie ma..

: 23 kwie 2010, 23:39
autor: cyfron
Dziekuje za linka ! Jeszcze jedno pytanie w temacie. Z podanego posta wnioskuje, ze prawidlowe jest w okolicach 1.5bar (spoczynkowe, nagrzanego silnika). Pytanie jest nastepujace: czy cisnienia podawane sa w warosciach bezwzglednych ? (tak zakładam) Czyli nadcisnienie spoczynkowe w okolicach 0.5bar jest prawidlowe ?

Co do VAGa to akurat w moim silniku mam gaznik a nie komputerek wiec odpada.

: 24 kwie 2010, 09:55
autor: LeeOne
cyfron pisze:moim silniku mam gaznik
To nie gaźnik tylko mono-motoronic - monowtrysk sterowany przez ECU.

Ciśnienie na wolnych obrotach przy optymalnej temperaturze oleju powinno wynosić 1.6-1.8 BAR

: 24 kwie 2010, 11:20
autor: rafgc
cyfron pisze: Co do VAGa to akurat w moim silniku mam gaznik a nie komputerek wiec odpada.
Kto Ci naopowiadał takich bzdur? ABT ma wtrysk jednopunktowy sterowany komputerem (ECU), za kolektorem wydechowym jest sonda lambda, z której bez komputera nie byłoby żadnego użytku, w skrzynce bezpieczników masz wtykę serwisową a jak odkręcisz osłonę pod schowkiem pasażera, to tam będzie włąsnie ECU. Ja się łączyłem VAGiem u siebie, a mam właśnie ABT.

Proponuje jednak zasięgnąć najpierw trochę informacji na temat swojego silnika, bo zrobisz sobie w samochodzie jakieś "kuku" a potem będziesz mówił rzeczy typu "a ja MYŚLAŁEM..."

: 11 cze 2010, 23:00
autor: Fantomas_29
U mnie na zimnym silniku ponad 5 bar na wskaźniku, na gorącym oleju 85 - 90 stopni 2 bary.

: 12 cze 2010, 09:52
autor: STROKE
To wszystko jest uzależnione od temperatury otoczenia i na pewno w tak upalne dni może trochę spadać ciśnienie że o klasie oleju nie wspomnę to tez ma duży wpływ. Co do ciśnienia - ciśnienie płynów jest mierzone względem ciśnienia atmosferycznego. W moim ABT przy temp na zewnątrz ok 30 stopni: zimny 5 bar, rozgrzany (ok 90 stopni) 2 bary przy 900 obr/min przy 1600 obr/min 5 bar olej syntetyczny 5W/40


Pozdr...

: 21 lis 2010, 09:01
autor: Bastek
W ABT jest sterownik ECU, jednak z tego co się orientuję jest on bardzo prosty i wartości obrotów przy pomocy VAG-a raczej nie odczytasz... Przynajmniej tak mi się wydaje, bo nigdzie nie widziałem takiej opcji w tym interfejsie, którym się posługiwałem...
Najprościej to jest dorezać sobie ori obrotomierz... Zajmuje to z 30 minut :mrgreen:

: 21 lis 2010, 17:34
autor: Pio80tr
Ja mam silnik ABT z 94 roku i program VAG-COM wersja 409.1. i mogę za pomocą tego odczytać prędkość obrotową silnika.

...

W silniku zamontowane są 2 czujniki ciśnienia oleju: 0,3 bara i 1,8 bara.

Pierwszy połączony jest z lampką kontrolną, która zaświeca się gdy ciśnienie oleju spadnie poniżej 0,3 bara.
Drugi czujnik uruchamia brzęczyk, gdy ciśnienie oleju spadnie poniżej 1,8 bara przy prędkości obrotowej przekraczającej 2150 obr/min dłużej niż przez 1 sekundę, równocześnie zapala się lampa kontrolna ciśnienia oleju.

Według procedury testowej czujnika 1,8 bara przy prędkości obrotowej 2000 obr/min wskazania manometru powinny być conajmiej 2,0 bara.

Z drugiej strony - według literatury - ciśnienie oleju nie powinno być większe niż 5,5 - 6,0 barów, gdyż jest ono zbyt duże dla popychaczy hydraulicznych.

: 21 lis 2010, 18:31
autor: Fantomas_29
No to teraz w końcu wiem po co jest ten czujnik. I teraz już wiem dlaczego jak odłączyłem to nic się nie działo bo nie wpadł bym na pomysł żeby trzymać go na obrotach.

: 21 lis 2010, 19:20
autor: MIODEK
Zimny silnik - 5 BAR
Rozgrzany - 2 BARY

: 21 lis 2010, 20:52
autor: grzywa
Pozwólcie koledzy że się podłączę do tematu .
Te dwa czujniki jeden jest w kolorze brązowym (0,3 bar), a drugi biały (1,8bar), i mógłby mi ktoś powiedzieć który jest z nich zamontowany w podstawie filtra na dole koło filtra, a który kolor u góry ?

: 22 lis 2010, 11:58
autor: Audi 80 Polska
Z tego co pamiętam to 0,3 jest u góry, jeśli go odłączysz i włączysz zapłon to nie zapali się kontrolka od oleju.

: 22 lis 2010, 21:13
autor: grzywa
Czy ktoś z forumowiczów mógłby to sprawdzić w swojej audiczce , ja przeglądałem w takiej książce Reguluję i naprawiam audi 80 i tam z foto wynika ,tak mi się przynajmniej wydaję że ten biały 1,8 jest u góry a drugi 0,3 jest na dole .Interesuje mnie to bardzo gdyż miałem wymienianą podstawę filtra i nie wiem czy nie zostały zamienione .Jeśli ktoś mógłby to sprawdzić byłbym bardzo wdzięczny.