Strona 1 z 1
[80 B4 2.0 ABT]PROBLEM Z SILNIKIEM
: 21 maja 2007, 17:13
autor: vasyl22
Witam mam obawy wiec pisze bo nie wiem sam jest tak gdy silnik mi sie nagrzeje do 90 s. zauważyłem ze mi troszke dymi z tłumika dym ma kolor ani biały ani czarny tak po srodku i nie smierdzi mi to jak olej badz paliwko jak chodzi na wolnych obrotach dymu nie ma moze jakis minimalny ale przy dodaniu gazu widze ta mgielke nie wiem doradzcie mi cos silnik chodzi bez zarzutów narazie ok fakt ze jezdze na rosyjskim paliwie a ono nie ma napewno nawet 95 cetanow bo nie wierze jak ma z 92 to max ale co tu poradzic jak takie drogie jest polskie paliwko poradzcie panowie czyzby to juz padal silnik i brał olej???
: 21 maja 2007, 17:22
autor: czester-11
spoko stary ja tez na radzieckim jezdze , jak sam jezdzisz to tankuj 92 bo te 95 u nich to paliwo dla polaków( ono nawet 90 niema), wracajac do tematu, moze ci sie osadza jakies badziewie w tlymiku i zapala, a nie ubywa ci plynu chlodniczego???
: 21 maja 2007, 17:37
autor: vasyl22
wasnie oto chodzi ze nie, mam nalane minimum i tak jezdze i jak dotat nie zauwazylem zeby cos ubywalo a wiec nie wiem moze w czyms poratujesz
: 21 maja 2007, 17:44
autor: pnhd
jak masz obawy to kompresje zmierz. taki pomiar o czyms swiadczy. u mnie tez dymi, ale jak jest wilgotno lub zimno. a jak juz wyschnie w rurze to nie dymi.
: 21 maja 2007, 17:52
autor: vasyl22
mam podobne objawy jak jest wilgotnie delikatny dymek pozniej nie mam zadnego kapletnie zauwazylem to jakos nie dawno od kiedy przyszly cieplejsze dni wiec czego to moze byc wina sam nie wiem od czego tak naprawde zaczac szukanie
: 21 maja 2007, 22:12
autor: pietrusek1
Prawdopodobnie uszczelniacze zaworów puszczają olej, po rozgrzaniu olej staje sie bardziej rzadki i przedostaje sie do komory spalania dymek jest koloru błękitnego.U mnie działo sie tak jak bylo gorąco i silnik miał okolo 90stopni.
: 21 maja 2007, 22:27
autor: master72
cześć
poradzcie panowie czyzby to juz padal silnik i brał olej???
zobacz po 1000 km (lub po 500 km) ile wziął oleju
a potem będziesz się martwił
lub nie :lol:
co do tego dymu to może być para wodna . ostatnio z końcowego tłumika wylałem około litra wody :mrgreen:
: 21 maja 2007, 22:41
autor: Organista18
master72 pisze:ostatnio z końcowego tłumika wylałem około litra wody :mrgreen:
A jak to zrobiłeś?? ,musiałeś demontować? czy poprostu wydech wymieniłeś.............
: 06 kwie 2008, 22:52
autor: orzechor
Witam. Skutecznym sposobem na stałe pozbycie się wody we wspomnianym tłumiku jest wywiercenie otworu fi 3 mm w najniższym punkcie tylnego tłumika. Z uwagi na fakt, że przy codziennych małych przebiegach ostatni tłumik jest niedogrzany i para wodna kondensuje się. Metoda praktycznie sprawdzona i żywotność tylnego tłumika o wiele przedłużona. Pozdrawiam.
: 10 kwie 2008, 13:45
autor: kojtek
zmień paliwo na porządne!
: 14 kwie 2008, 12:48
autor: And-sto
Witam.
Znajomy niał taki problem z dymieniem.
U niego w b 3 2.0 miały dośc uszczelniacze na zaworach , wymienil i było dobrze.