Strona 1 z 1
[3A coupe 2.0] Zmiana silnika
: 25 kwie 2010, 23:33
autor: yaro37
Mam dość nietypowe pytanie. Obecnie posiadam silnik 3A i mam do wyboru albo zmiana silnika albo remont. więc jesli już zmieniać silnik to na jaki. chciałbym taki żeby było jak najmniej przeróbek i kombinowania z osprzętem.
Czy jakis silnik vw pasuje?
czy szukać innego z wtryskiem mechanicznym?
A może od b4?
: 26 kwie 2010, 16:06
autor: WOJTEK26
Jezeli układ wtryskowy masz sprawny a jedynie silnik wymaga remontu to ja zrobiłbym remont, przynajmniej bedziesz wiedział co i jak jest zrobione. Kupujac inny silnik to kupujesz "kota w worku" moze byc w stanie gorszym niz ten twój.
: 26 kwie 2010, 19:21
autor: hary
Stałem przed takim samym wyborem, postawiłem na zmianę silnika. w moim przypadku to był strzał w 10. Obecnie jeżdżę na półsyntetyku osiągi są zadowalające czuć te przeszło 100 koni. Oczywiście ryzyko jest, tak jak pisze wojtek26.
[ 2.0 3a] Zmiana silnika
: 27 kwie 2010, 12:10
autor: sebek43
mam b3 z silnikiem 3a jest skrzynia do wymiany a mam do kupienia całą b4 2.6 po dzwonie dało by rade przeżucić cały silnik skrzynie i czy by pasowało jaki koszt tego.??? <buu>
: 27 kwie 2010, 12:17
autor: Leo
dałoby wszystko, tylko to sporo zachodu. Przede wszystkim elektronika.
: 27 kwie 2010, 12:27
autor: Audi 80 Polska
Kolega Dziki przybierał się do wrzucenia V6 do B3ki
https://audi80.pl/b3-18-b3-v6-us-in- ... vt7626.htm
Co do kosztów to jeśli będziesz miał nie zniszczone części z dawcy to mogą one zostać znacząco ograniczone.
Będziesz musiał dospawać łapy do karoserii aby umocować silnik bo w B3 masz je przyspawane do "sanek".
Co do elektroniki to można przerzucić instalację elektryczną (albo samą wiązkę silnika i ECU) z tamtej B4ki tylko to też kupa roboty.
: 27 kwie 2010, 13:28
autor: sebek43
no dzięki i o to mi chodziło0 chyba zostane przy samej skrzyni może ktoś ma na handel?
: 27 kwie 2010, 21:25
autor: yaro37
hary pisze:Stałem przed takim samym wyborem, postawiłem na zmianę silnika. w moim przypadku to był strzał w 10. Obecnie jeżdżę na półsyntetyku osiągi są zadowalające czuć te przeszło 100 koni. Oczywiście ryzyko jest, tak jak pisze wojtek26.
Ale zmieniłeś na ten sam silnik? czy może jakiś inny?
: 28 kwie 2010, 08:58
autor: sebek43
ja zmieniałem silnik i od b4 ma inne otwory do poduszek kupiłęm wiec też od b3 na szrocie za400zl i jest super zalałem mu syntetyk 10w50 pamiętaj aby nie mineralny bo skonczył się ten olej z czasami poloneza pasek mam dayko i napinacz skf do silnika się nie dotykam
: 28 kwie 2010, 14:53
autor: Francis1982
A jakie jest oznaczenie twojej skrzyni? Ja mam AKM w idealnym stanie. Oraz działającą CCF.
: 28 kwie 2010, 15:34
autor: hary
yaro37, zmieniałem na taki sam 3A-3A żadnych komplikacji, a wbrew pozorom to bardzo dobry motor. Fakt, nielubi gazu, ale tak ma każdy mechaniczny wtrysk
: 28 kwie 2010, 22:14
autor: yaro37
Czy nie lubi gazu... kwestia sporna ja mam i jest ok fakt troche dlubaniny było ale juz spoko. Podstawa to szczelny dolot. w moim 3A to słychać już troche zgrzytów ale nie dziwie poprzednia wlascicelka dawala mu niezle po garach. Jak bede zmieniac silnik tez przejde na syntetyk a moze na pół syntetyk. narazie jeżdze do momentu stwierdzenia zgonu.
A jak sie ma sprawa z silnikiem NG dużo przeróbek?
: 29 kwie 2010, 14:10
autor: sebek43
panowie słyszałem ze do mnie będzie pasować skrzynia od b4 ale flansze są inne a moje będa pasować? cZy jest jakaś różnica pilnie??
: 29 kwie 2010, 14:27
autor: Audi Sport
sebek43, Jak skrzynia jest od R4 to tylko zmieniasz flansze od swojej starej i śmigasz. Sam mam u siebie skrzynię od B4 i flansze zmieniłem i śmigam do tej pory