Strona 1 z 1

[B4 ABT] pomiar cisnienia sprezania

: 27 kwie 2010, 19:50
autor: cyfron
Witam! Czy taki manometr (link poniezej) bedzie nadawal sie do pomiaru cisnienia sprezania w ABT ? Nie wiem jaki gwint maja swiece, jestem posiadaczem tego auta od niedawna.

Z gory dziekuje za pomoc!


http://www.motoallegro.pl/item100103671 ... zania.html

: 27 kwie 2010, 19:52
autor: sagem
Czy taki manometr (link poniezej) bedzie nadawal sie do pomiaru cisnienia sprezania w ABT
Tak kolego, będzie pasował, w ABT gwint jest o średnicy M 14x1,25

: 27 kwie 2010, 23:32
autor: cyfron
Dziekuja za info!

A jeszcze mam pytanie odnosnie samego pomiaru.
Rozumiem, ze nalezy przeprowadzic nastepne kroki:

0.zagrzac silnik
1.wymontowac swiece
2.wylaczyc układ zapłonowy
3.wyłaczyć układ wtryskowy
4.pokrecic kilka razy rozrusznikiem w celu "przeczyszczenia" cylindrow z ewentualnych pozostalosci
5.dla kazdego z cylindrow: wpiac sie manometrem i pokrecic kilka razy rozrusznikiem przy maksymalnie wcisnietym gazie (maksymalnie otwarta przepustnica)

Czy moglby ktos szczegolowo opisac krok 2 i 3?
z tego co sie domyslam to:
2 = zdjac kopulke (???)
3 = (???)


z gory dziekuje !

: 28 kwie 2010, 01:56
autor: sagem
cyfron pisze:Dziekuja za info!

A jeszcze mam pytanie odnosnie samego pomiaru.
Rozumiem, ze nalezy przeprowadzic nastepne kroki:

0.zagrzac silnik
1.wymontowac swiece
2.wylaczyc układ zapłonowy
3.wyłaczyć układ wtryskowy
4.pokrecic kilka razy rozrusznikiem w celu "przeczyszczenia" cylindrow z ewentualnych pozostalosci
5.dla kazdego z cylindrow: wpiac sie manometrem i pokrecic kilka razy rozrusznikiem przy maksymalnie wcisnietym gazie (maksymalnie otwarta przepustnica)

Czy moglby ktos szczegolowo opisac krok 2 i 3?
z tego co sie domyslam to:
2 = zdjac kopulke (???)
3 = (???)


z gory dziekuje !
Nie czytaj w ogóle tego po to jest głupota, to co piszą w książkach to zamotało by nie jednego fachowca.

Pojeździj trochę aż temp sięgnie 80-90 stopni, zgaś auto, wykręć świecę i wepnij się, wsiądź do auta i próbuj odpalić, tzn. pokręć rozrusznikiem z 5-8 sekund i trzymaj wciśnięty gaz do oporu, i tak z każdą kolejno. Jak będzie ciśnienie ok. 11 atm. na każdym to silnik masz w stanie bdb. praktycznie fabryka, może być i po 10, ważne żeby na każdym były równe wartości.

Powodzenia

: 30 kwie 2010, 13:14
autor: Audi 80 Polska
cyfron pisze:Czy moglby ktos szczegolowo opisac krok 2 i 3?
z tego co sie domyslam to:
2 = zdjac kopulke (???)
3 = (???)
Zdjąć wtyczkę z czujnika halla na aparacie zapłonowym i oba punkty zostaną spełnione.
Prawdopodobnie chodzi o to że można uszkodzić moduł zapłonowy jeśli cewka będzie dawać iskrę a w fajkach nie będzie świec ani nie będą one połączone z masą.

: 27 gru 2010, 12:02
autor: karolas123
Pomiar kopmresji wykonuje sie na zimnym silniku. Pomiar kompresji na silniku z jego nominajna temp roboczą nie jest wiarygodny.

: 27 gru 2010, 18:45
autor: goldi j51
Przeważnie wyjmują przewód WN od cewki i to starcza