Strona 1 z 1
[B3 1.8 PM] brak mu mocy
: 30 kwie 2010, 14:04
autor: rafal84
witam, niedawno nabyłem nową audiczkę i mam z nią problem
odpala bardzo ładnie, idealnie trzyma wolne obroty, ale ma problem z przyśpieszaniem:
-silnik reaguje z pewnym opóźnieniem na ruchy pedałem gazu
-przy rozpędzaniu muszę bardzo delikatnie dodawać gazu, jak go depnę do końca to słychać jakieś dziwne "buczenie" i samochód przestaje przyśpieszać, dopiero jak zwolnię pedał gdzieś do połowy silnik zaczyna znowu się wkręcać
-problem występuje zarówno na PB jak i na LPG, na zimnym oraz na ciepłym silniku
-kopułka, palec, przewody i świece są nowe
może ktoś miał podobne problemy i podpowie mi co powinienem sprawdzić
: 30 kwie 2010, 14:51
autor: Tomcio90
te buczenie dochodzi z silnika?
: 30 kwie 2010, 15:17
autor: rafal84
tak z silnika, przypomina to trochę prace pompy paliwa
to "buczenie" występuje tylko w czasie jazdy, podczas wkręcania go na postoju nic takiego nie słychać
: 30 kwie 2010, 16:44
autor: percevalle
Do sprawdzenia znaki rozrządu, zapłon. Zmieniałeś rozrząd po kupnie?
: 30 kwie 2010, 18:19
autor: rafal84
rozrząd jest nie zmieniony
tak myślałem, że może bierze lewe powietrze ale po sprawdzeniu mocowania gumowo metalowego i uszczelki w korpusie wtryskiwacza wychodzi na to że to nie to
: 30 kwie 2010, 18:39
autor: Tomcio90
myslałem że mówisz o takim basowym dźwięku, kiedy się przyśpiesza i wciśnie na maxa pedał gazu wtedy nie ma mocy i te takie basowe brzmienie to jest to objaw złej mieszanki paliwowej, np. za dużo powietrza w stosunku do paliwa
: 30 kwie 2010, 18:56
autor: rafal84
Tomcio90 właśnie to miałem na myśli, stąd były te moje przypuszczenia z tym lewym powietrzem
: 02 maja 2010, 22:17
autor: gucia
Sprawdzałeś nastawnik przepustnicy lub zamocowanie linki gazu przy gaźniku (czy lekko chodzi). Sprawdź również czujniki od płynu chłodzącego omomierzem, może cały czas jedziesz na tzw. ssaniu.
: 02 maja 2010, 22:18
autor: radar881
A filtry posprawdzałeś??? Filtr paliwa,filtr powietrza może jest zapchany i za mało powietrza dostaje.Warto zobaczyć i rozrząd polecam zrobić.
: 03 maja 2010, 11:23
autor: hary
Piszesz że masz taki sam objaw na PB i LPG, dlatego musisz sprawdzić podzespoły odpowiedzialne za pracę na obu paliwach. Posłuchaj rady kolegi percevalle. Rozrząd i zapłon to układy które mają wpływ na pracę na PB i LPG.
: 03 maja 2010, 21:51
autor: rafal84
ustawienie rozrządu jutro sobie sprawdzę, ale z zapłonem to chyba będę musiał udać się do mechanika
orientuje się ktoś może ile za ustawienie zapłonu wołają?
: 03 maja 2010, 22:09
autor: Tomcio90
u mnie 20 zł, podlaskie
: 09 maja 2010, 12:50
autor: rafal84
może ktoś się orientuje czy w układzie wydechowym z tym silnikiem jest katalizator czy tłumik?
: 09 maja 2010, 16:24
autor: Tomcio90
katalizator jest o ile nikt wcześniej go nie wyciągnął.
: 12 maja 2010, 16:13
autor: rafal84
byłem u mechanika
rozrząd jest ustawiony dobrze
problem jest z zapłonem, raz następuje za wcześnie raz za późno i te odchylenia są dość duże
ma ktoś jakąś propozycje co powinienem sprawdzić?
Tomcio90 czy u Ciebie rozdzielacz zapłonu ma regulację podciśnieniem czy to jest zapłon w pełni elektroniczny?
mam jeszcze jedno pytanie
Jak sprawdzić czy działa czujnik temperatury cieczy chłodzącej, chodzi mi o ten biały 3 pinowy na króćcu?
[ Dodano: 2010-05-14, 15:00 ]
dzisiaj zauważyłem że powyżej 3000 obr/min silnik nagle zaczyna chodzić tak jak powinien
zmiana następuje momentalnie, tak jakby coś przestawało zakłócać prace silnika, tylko za cholerę nie wiem czego komputer nie bierze pod uwagę przy takich obrotach