Strona 1 z 2

[2.0 ACE] czujnik predkosci

: 03 maja 2010, 07:42
autor: Lukaszbroz
witam
ostatnio postanowiłem zmienić kable WN w moim aucie , na jednym z przewodów zauważyłem czujnik (jak się okazało prędkości obrotowej).
W moim silniku znajdował się na trzecim przewodzie, a czy nie powinien na pierwszym??
Czy ktoś ma taki czujnik lub wie gdzie powinien być??

: 03 maja 2010, 10:47
autor: maca
kolego
chodzi ci chyba o czujnik spalania stukowego i on powiniej być na pierwszym przewodzie od tyłu silnika patrząc.

: 03 maja 2010, 16:10
autor: Lukaszbroz
oj chyba nie o tym mówimy czujnik spalania stukowego przykręcony jest na bloku silnika i daje sygnał o złym spalaniu mieszanki... nie moze on byc na przewodzie WN bo niby jak miałby badac czy mieszanka spaliła sie dobrze czy nie??

czujnik prędkości jest na kablu WN ale nie wiem na którym powinien sie docelowo znajdować??

: 03 maja 2010, 16:38
autor: maca
no ok
to źle zrozumiałem
chodzi Ci pewnie o ten czujnik
znajduje sie on na pierwszym kablu licząc od aparatu zapłonowego.
przynajmniej u mnie tak jest

: 04 maja 2010, 14:23
autor: Lukaszbroz
pierwszy od aparatu hehe ja miałem na trzecim teraz na pierwszym licząc od chłodnicy...dzięki za odpowiedz kolego zmienię i zobaczę czy co się zmieni....może obroty przestana falować...pozdrawiam

: 04 maja 2010, 15:53
autor: krzA6
A u mnie wywala błąd tego czujnika w vagu, Co to może znaczyć? Do wymiany? mam taki drugi ale nie wiem jak tamten zdjąć :-(

: 04 maja 2010, 17:40
autor: Jarewa
Że tak powiem co to za róznica? czy na pierwszym czy na ostatnim I tak jeden inpuls na 2x obrót. I jak jest do obrotomierza nie wiele to zmieni.

: 05 maja 2010, 06:53
autor: Lukaszbroz
Oj nie jestem pewien czy ten czujnik jest do obrotomierza...obrotomierz bierze sygnał z cewki albo alternatora...Jeden dzień jeździłem bez tego czujnika i obrotek działał :-)

[ Dodano: 2010-05-05, 06:58 ]
Co do zdjęcia to ja zrobiłem tak:

1.) zdjąłem przewód na którym chciałem umieścić czujnik
2.) z końca który idzie do kopułki wyciągnąłem kabel tak ze fajka gumowa odsłoniła ten
3.) styk który wchodzi do kopułki
4.) odgiąłem metalowy zacisk który był na kablu i zdjąłem go
5.) na końcu założyłem czujnik i zacisnąłem ta metalowa końcówkę
i wszystko

[ Dodano: 2010-05-05, 07:02 ]
Zwracam się do kolegi krzA6 ...jak podłączyłeś vaga?? i jak to można zrobić w domowym zaciszu??

Re: [2.0 ACE] czujnik predkosci

: 06 maja 2010, 16:14
autor: Jarewa
Lukaszbroz pisze: na jednym z przewodów zauważyłem czujnik (jak się okazało prędkości obrotowej)
No to kłamiesz coś kolego.

: 07 maja 2010, 08:57
autor: Lukaszbroz
dlaczego uważasz ze kłamie??

przed zmiana przewodów WN nie przyglądałem się zbytnio co na nich jest umocowane....
po zakupie nowych kabli i odczepianiu starych zauważyłem ten czujnik....
pojechałem do sklepu myśląc ze dostałem złe kable....
okazało się ze czujnik prędkości o którym pisze trzeba dokupić osobno (tak uczyniłem)
problem z założeniem rozwiązał się po czasie ....
pytanie zas było takie na przewodzie z którego do cylindrów muszę umieścić ten czujnik aby silnik działał poprawnie ...
początkowo był na 3 od chłodnicy
po zakupie kabli i zmontowaniu był na pierwszym (uważałem ze prawidłowo)
po pomocy kolegi z forum założyłem na czwarty licząc od chłodnicy .,.....i w czym tu widzisz kłamstwo?? :mrgreen:

: 07 maja 2010, 15:07
autor: krzA6
Chodziło pewnie dla niego o to że błędnie nazwałeś ten czujnik, ja spotkałem się z różnymi nazwami tegoż czujnika, np

Czujnik położenia wałka rozrządu

Obrazek


Ignition Timing Sender

Obrazek

: 07 maja 2010, 17:24
autor: Lukaszbroz
racja kolego tych nazw to tez słyszałem wiele
czujnik predkosci wałka, wału korbowego i predkosci i takie tam :-/

: 07 maja 2010, 19:42
autor: krzA6
No i mi właśnie wywala błąd tego czujnika jak się silnik zagrzeje. Wie ktoś może coś na ten temat?

: 08 maja 2010, 10:57
autor: Lukaszbroz
Możliwe ze i mi wywala ale ostatnio kupiłem nowy czujnik, a nie wiem jak podłączyć VAG-a
do tego silnika...

: 08 maja 2010, 11:47
autor: Audi 80 Polska
Wg. wszelkich informacji na forum nie da się połączyć VAGiem z silnikiem na mechanicznym wtrysku. Można co najwyżej odczytać kody samodiagnozy (migowe/błyskowe) przy użyciu żarówki i trzech kawałków kabla :arrow: https://audi80.pl/b3-pm-diagnoza-bly ... t21067.htm .