Strona 1 z 4
[B4 ABT]Przy jakiej predkosci optymalne spalanie na trasie ?
: 04 maja 2010, 21:11
autor: dust99
Witam mam do zrobienia za kilka dni dluzsza trase glownymi drogami (w tym nasz autobahn A1
). Posiadam B4 2.0 90 KM z instalacja gazowa. Jako ze nie posiadam obrotosciomierza glownym kryterium optymalnego spalania bedzie stala predkosc. Obciazenie samochodu to beda 3-4 osoby. Jaka predkosc wydaje sie wam zapewnic najmniejsze spalanie gazu na trasie ?
: 04 maja 2010, 21:30
autor: percevalle
Jak najniższa na jak najwyższym biegu
Prędkość ok 80 - 100km jest traktowana jako ekonomiczna przy zachowaniu rozsądnego czasu podróży.
: 04 maja 2010, 22:38
autor: _DJ_3
percevalle spróbuj jechać na 5 biegu 50 kmph zobaczymy ile ci spali. oczywiście z taką jaką silnikowi przy odpowiednich obrotach było jak najlżej czyli tak koło 2500 obrpmin czyli 5 bieg tak koło 90kmph aczkolwiek miałem audi 100 c3 1.8 74KM gaz I generacji iczy jej deptałem czy jeżdziłem spokojnie to spalanie to samo było
: 04 maja 2010, 22:42
autor: slowik_88
Weź to po prostu na słuch. Gdy nie słyszysz silnika to jest oki. Pytanie jeszcze do Ciebie jaką masz skrzynie biegów. U mnie jest CGT i tu lepiej nie przekraczać 100 km/h. Najwygodniej jest przy 90.
: 04 maja 2010, 22:48
autor: Francis1982
Błagam Was nie katujcie silników na 5 biegu 50 km/h. To zabójstwo dla panewek i wału korbowego. Nie ma ciśnienia oleju w wale wówczas a przeciążenia są ogromne. Sam przerabiałem ten temat i już ponad 6000 jestem w plecy. Silnik na 5 biegu musi mieć 2000 obrotów. A optymalna to między 2200 a 3000 do 3500. A w prędkości to zależy od typu naszych dwulitrówek.
: 04 maja 2010, 22:48
autor: Jarewa
_DJ_3 pisze:percevalle spróbuj jechać na 5 biegu 50 kmph zobaczymy ile ci spali. oczywiście z taką jaką silnikowi przy odpowiednich obrotach było jak najlżej czyli tak koło 2500 obrpmin czyli 5 bieg tak koło 90kmph aczkolwiek miałem audi 100 c3 1.8 74KM gaz I generacji iczy jej deptałem czy jeżdziłem spokojnie to spalanie to samo było
Coś koledze się pomieszało. Przy 100km/h jest około 2200obr.min
A przy 2500obr/min wyjdzie 115km/h
Ja bym powiedział tak na tyle ile pozwala prawo drogowe <czapa>
: 04 maja 2010, 22:54
autor: Żelu
Gaz spala się "stabilniej" niż pb więc nie będzie jakichś większych różnic. Nie wiemy też, jaki styl jazdy preferujesz. Ja np jadąc w długa trasę cały czas 90 km/h na pewno bym przysnął za kierownicą... Proponuję 100-120 - wtedy nie jesteś zawalidrogą i spalanie również w normie. Ten przedział osobiście uważam za najbardziej odpowiedni zarówno dla spalania w moim samochodzie jak i mojego samopoczucia za kierownicą a to chyba ważniejsze niż spalanie.
: 04 maja 2010, 23:42
autor: percevalle
_DJ_3 pisze:percevalle spróbuj jechać na 5 biegu 50 kmph zobaczymy ile ci spali. oczywiście z taką jaką silnikowi przy odpowiednich obrotach było jak najlżej
Przecież to oczywiste że nie można tak jeździć. Na wyższy bieg przełącza sie wtedy kiedy (już) można ale też odpowiednio wcześniej chcąc jechać ekonomicznie- to trzeba wyczuć nie mając obrotomierza, poza tym to zależy od skrzyni biegów. Natomiast zasada jest dobra - jak najwcześniejsza zmiana biegu, jesli już pozwala na to prędkość. Tu już wchodzimy w tematyke eco-drivingu.
: 05 maja 2010, 06:47
autor: patryk_85
Jarewa pisze:
Coś koledze się pomieszało. Przy 100km/h jest około 2200obr.min
A przy 2500obr/min wyjdzie 115km/h
Ja bym powiedział tak na tyle ile pozwala prawo drogowe <czapa>
To zależy od skrzyni biegów, u mnie jest bodajże CDY (lub CGT) i 3000obr/min = 100km/h
: 05 maja 2010, 06:52
autor: Tomcio90
_DJ_3, hehe mam tak samo co Ty, instalka 1 generacji, jeździłem 90-100 palił mi 10,5. Jeżdże 120-150 pali 10,2 litra gazu na 100
: 05 maja 2010, 09:16
autor: MARCiN
w przedziale 110-130 km/h nie jesteś zawalidroga a szybszych i tak niedogonisz pozatym według mnie pytanie bezsensowne sprawa sie rozbija o kilka miedziaków pewnie na paczke fajek lub gumy do żucia wydajesz wiecej niż zaoszczedzisz <ok>
: 05 maja 2010, 21:02
autor: _DJ_3
Tomcio90 ja tak miałem kiedyś bo tera mam b4 i 2litry i 115 KM i pali mniej niż tamta ale to jest przez to pokrętło przez które regulujesz dopływ gazu a w tej mam krpkowy i to pokrętło i jak krokowy siębardzi3ej roztworzy żeby gazu więcej poszło to poprzez to pokrętło nie pujdzie i tak więcej i dlatego spalanie jest takie samoma czy deptasz czy nie w pedał gazu.
może kolega jedzie w te trase sam mto szuka oszczędności na gumki bo żonka go oskubałam i wylicza a nigdy nie wiadomo kto będzie chciał żeby podwieść i gdzie hehe
a tak poważnie to tak kilka razy po te pare miedziaków i i się uzbiera.
: 05 maja 2010, 21:13
autor: marko
Kolego około 90 na 5 biegu , tylko że na autostradzie ciężko to utrzymać i łatwo przysnąć .
: 05 maja 2010, 21:36
autor: _DJ_3
no oczywiście, ja tam kiedyś jechałem z piotrkowa na warszawe to co rusz to skrzyżowanie i fotoradar i ograniczenie do 70kmph
a jak kolega ma to pokerętro i jest dokręcone na max tzn tażk że jak dokeci z pół obrotu to autko nie będzie normalnie wchodzić na obroty tylmko się przyduszać to czy będzie grzać 90 kmph czy 150kmph to spalanie będzie takie samo oczywiście chodzi o lpg a na trasie spali mniej bo będziesz pruć na ostatnim biegu bo jadąc 100km na 1 biegu i przy 3000obrpmin na 5 biegu i 3000obrpmin to spalanie będzię bardzo rozbieżne ale przeliczając spalanie na godziny to wyjdzie ci to samo spalanie na 1 a 5 biegu.
a jak się wyle to niech ktoś mnie poprawi
: 05 maja 2010, 22:25
autor: marko
1. pokrętło służy do regulacji właściwego składu mieszanki a nie do ograniczania ilości gazu - już tacy mądrzy byli i powypalali tłoki i zawory
2. spalanie przy 90 i 150 będzie się diametralnie różnić - kłania się fizyka i opory powietrza ( zakładam poprawnie wyregulowaną instalacje )