Strona 1 z 2

[B4 2.0 ABK +lpg] nie trzyma obrotów

: 06 maja 2010, 20:40
autor: ŁukaszTS5
Witam, wiem, że było wiele takich tematów tylko w żadnym nie znalazlem konkretnej odpowiedzi na moj problem, tak więc:

Auto ciężko zapala, poprostu trzeba kręcić i dodac gazu do dechy żeby zapalil. Gdy stoi całą noc czyli jest zimny to zapali szybciej po krótkim kręceniu natomiast gdy jest po trasie i zapalam po jakims czasie to trzeba bardzo dlugo kręcić i dodawać gazu. Do tego obroty trzymaja się tak na 900. Przy cofaniu gaśnie gdy obroty sa za niskie, poprostu jak cofam i zachamuje to obroty spadaja i zadko wskazowka odbije sie tak by zalapala, w wiekszosci przypadkow spada i auto gaśnie lecz gdy przy cofaniu na luzie podwyższe obroty i wrzuce 1 bieg to nie gaśnie czyli z wysokich obrotow trzyma sie a na niskich nie. Proszę o indywidualne podejscie do mojej sprawy mam nadzieje na Waszą pomoc bo bardzo deprymuje mnie to zapalanie i cofanie, pozdrawiam

: 06 maja 2010, 20:43
autor: KoralB3
to może coś z linką gazu? może trzeba trochę podciągnąć czy coś? albo może lewe powietrze wpada.

: 06 maja 2010, 23:22
autor: ltrs
Sprawdź szczelność nie tylko dolotu, ale i wydechu przy katalizatorze. Ciężko jednoznacznie stwierdzić. Ja miałem to samo praktycznie i wymieniłem wszystko od palca i kopułki, aż po świece, niebieski czujnik, czyściłem przekaźnik nr 30 i na koniec znalazłem nieszczelny wydech. teraz jest ok.

: 06 maja 2010, 23:47
autor: Audi 80 Polska
Ja bym proponował sprawdzić przepływomierz:
-mechanicznie czy się dobrze porusza
-VAGiem czy nie ma błędu i sprawdzić w blokach pomiarowych czy wartość przepływomierza na wolnych obrotach wynosi 12-15%.

: 17 maja 2010, 00:21
autor: ŁukaszTS5
A jak sprawdzić szczelność dolotu i wydechu?

: 17 maja 2010, 13:18
autor: Key100l
Wydechu najlepiej będzie widać czy w koło nieszczelności nie zbiera się nagar:D

: 28 gru 2010, 15:27
autor: krisiun1
Masz na 100% źle wyregulowaną dawkę LPG lub któryś elektrozawór puszcza gaz po zgaszeniu silnika i stąd problem z odpalaniem po przejechaniu jakiejś trasy a po dłuższym postoju jest OK.Dla sprawdzenia zakręć zawór w butli i przejedź się trochę na benzynie zgaś i od razu odpal, napisz czy była jakaś różnica.

Problem Z Silnikiem 1.8 PM b3

: 29 gru 2010, 12:46
autor: adi8krk7
Witam Panowie Mam Taki Problem Wyciąłem Ostatnio Termostat Bo Mi Sie Nie Otwierał W ogóle Po Wyciągnięciu Termostatu Przejechałem 60km I Teraz Jak Odpalam Silinik Pochodzi Chwile I Sam Gaśnie Później Nie Chce W ogóle odpalić Ma Tak Jak By Odcięcie Paliwa Dodaje Mu Gazu Szarpie Całym Silnikiem I Nie Chce Wkręcać Go Na Obroty panowie Pomocy :-| :-| :-| :-| :-| :-| :-| :-|

: 29 gru 2010, 12:50
autor: Przemo80b3
Adrian, dopisz czy to dzieje się na PB czy na LPG ( o ile masz)

Re: Problem Z Silnikiem 1.8 PM b3

: 29 gru 2010, 13:08
autor: w.a.n.t.e.d
adi8krk7 pisze:Witam Panowie Mam Taki Problem Wyciąłem Ostatnio Termostat Bo Mi Sie Nie Otwierał W ogóle Po Wyciągnięciu Termostatu Przejechałem 60km I Teraz Jak Odpalam Silinik Pochodzi Chwile I Sam Gaśnie Później Nie Chce W ogóle odpalić Ma Tak Jak By Odcięcie Paliwa Dodaje Mu Gazu Szarpie Całym Silnikiem I Nie Chce Wkręcać Go Na Obroty panowie Pomocy :-| :-| :-| :-| :-| :-| :-| :-|
Rozrząd był ruszany przy tym ?

: 29 gru 2010, 17:26
autor: dudi777
aldi pisze:Ja bym proponował sprawdzić przepływomierz:
-mechanicznie czy się dobrze porusza
-VAGiem czy nie ma błędu i sprawdzić w blokach pomiarowych czy wartość przepływomierza na wolnych obrotach wynosi 12-15%.
W których bloku pomiarowym moge sprawdzić działanie przepływki? I czy jakoś mozna sprawdzić Vagiem kąt ten co sie ustawia lampa stroboskopowa?

: 29 gru 2010, 18:49
autor: Audi 80 Polska
Przed 07-93 grupa 002 blok 4
Po 07-93 jest to w grupie 003 blok 2

ma być 14-25%

Tutaj są do pobranie PDFy z opisem wszystkich bloków dla ABK i ich wartości dla biegu jałowego i prawdopodobnych przyczynach usterki.
http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... lect/id,2/

: 07 sty 2011, 13:09
autor: adi8krk7
To Sie Dzieje Na PB I LPG bez Wyjątków

: 08 sty 2011, 13:01
autor: ŁukaszTS5
krisiun1 pisze:Masz na 100% źle wyregulowaną dawkę LPG lub któryś elektrozawór puszcza gaz po zgaszeniu silnika i stąd problem z odpalaniem po przejechaniu jakiejś trasy a po dłuższym postoju jest OK.Dla sprawdzenia zakręć zawór w butli i przejedź się trochę na benzynie zgaś i od razu odpal, napisz czy była jakaś różnica.
Sprawdzalem juz to, przelaczalem na paliwo na ostatnich odcinkach trasy zeby zgasic na paliwie, ale i tak bylo to samo do tego niepokoi mnie to spadanie obrotów juz nie mam tego przy cofaniu ale takze przy hamowaniu w miescie jak dojezdzam do swiatel czy jezdzie w korku gdy podjezdzam musze zrobic to gwałtowniej i na wyzszych obrotach zeby nie zgasl. Strasznie niewygodna jest taka jazda. Nawet gdy dojezdzam do swiatel i wrzuce na luz to strzaleczka wedruje w dol i juz swieca sie kontrolki ze zgasl ale czasami zalapie i sie podniesie. Dziwne to ;/

: 08 sty 2011, 18:32
autor: andrzej52michalski
Witam serdecznie.
Mam problem z autem B4 2.0 PB+LPG 1991r konczyl sie gaz i cos strzelilo pod maska. Przestal silnik rowno pracowac i gasnie na LPG i na PB. Gdy zdejme noge z gazu gasnie musze wciskac sprzeglo i gdy gasnie puszczac tak ze 4 razy wtedy sa obroty 1000, inaczej gdy daje luz z 2000 spada do zera niekiedy wracaja obroty ,ale to 1 na 100 razy. Prosze pomozcie. Byl przetarty waz od silnika krokowego do filtru powietrza. Nie moge dostac zamiennika tylko orginal musi ponoc byc. Bo to wazne jest ponoc wyprofilowanie tego wezyka. Owinelem przetarcie izolacja myslalem ze to pomoze ale mylilem sie jest nadal tak jak bylo.Jestem bezradny juz i bardzo prosze o pomoc gdzie szukac uszkodzenia Z gory bardzo dziekuje za wszelka pomoc. Andrzej Michalski