Strona 1 z 1

[b4 2,0 abt] przy redukcji szarpniecie

: 07 maja 2010, 16:33
autor: jastrzabb4
a wiec nie wiem czy jestem przewrazliwiony czy poprostu mam problem:D

chodiz mi o tak zwane szarpniecie przy redukcji biegami np

jedziemy sobie na 4 biegu mamy 2500 obr wrzucamy 3 a tu takie jakby szarpniecie taki prog jak tylko puszcze sprzeglo tak sie dzieje ja rozumiem ze skok obrotow itp ale .... dodam ze gdy np robie to samo tylko przy redukcji dam gazu to tak sie nie dzieje .....

[ Dodano: 2010-05-07, 18:29 ]
tak samo jest gdy np wdepne 1 bieg np do 3 tys czy troche wiecej i dam 2 tez jest taki prog ze zatelepie autem przy zmienianiu biegow w gore tak nie jest ..

: 12 maja 2010, 23:20
autor: kojak85
Wg mnie to jest normalne, że jeżeli nie dodasz odpowiedniej ilości gazu to może szarpnąć - w końcu auto nie jest nowe - skrzynia i przeguby wewnętrzne już trochę przeszły, więc nie wymagaj zbyt wiele. W nowych autkach też czasami szarpnie przy redukcji - zwłaszcza jeżeli jest ona silna więc nie ma się co przejmować. Jeżeli nie dodasz od razu gazu przy puszczaniu sprzęgła no to masz efekt hamowania silnikiem przez chwilę i to nawet dosyć silnego przy 2.5k obr/min.
To jest moje zdanie, ale chętnie posłucham opinii innych.

: 13 maja 2010, 08:54
autor: ciechan
jastrzabb4, mam to samo, przebieg ok 300k, jak jest tylko szarpnięcie a nie ma stuków to nie masz się czym przejmować - jeździć i cieszyć się z mocy ABT

: 13 maja 2010, 19:21
autor: jastrzabb4
stukow nie ma poprost to jest szarpniecie poniewaz rosna obroty przy redukcji

: 19 maja 2010, 08:48
autor: ciechan
jastrzabb4, czyli sam sobie odpowiedziałeś na pytanie :-D

: 26 maja 2010, 10:33
autor: jabko_nb
panowie przecież to wynika z jazdy kierowcy jak zmieniamy bieg z 1 na 2 i za szybko pościsz sprzęgło to ci szarpnie a w przypadku tak jak na początku była mowa z 4 przy 2500 tys obrotów na 3 to silnik wyhamowuje nie powinien szarpać przy takich niskich obrotach ale to już wynika z wieku pewnie także zalecam więcej delikatności i będzie cacy .

: 26 maja 2010, 13:12
autor: luk_OP_Q89
Wypada podnieść auto i sprawdzić poduszki pod silnikiem i skrzynią.Może któraś kuleje.
Jeśli wszystko sprawne to wypada nauczyć sie międzygazu wtedy można zmieniać szybko i w dół i bez szarpnięć ;-)