Strona 1 z 1
[B4 ACE] zapala i gasnie potem zapala normalnie
: 09 maja 2010, 21:53
autor: piotrek1987
witam wszystkich maniakow oooo, panowie mam problem z ktorym nie moge sobie poradzic. szukalem na forum ale nie znalazlem odpowiedzi dla mojego przypadku, otoz dzieje sie tak, ze samochod po uruchomieniu pieknie zagada i od razu zgasnie. po wylaczeniu kluczyka i ponownym uruchomieniu pali pieknie. brak mi juz sil do tego. myslalem najpierw ze moze paliwo wiec sprawdzilem pompe, przewody paliwowe, caly układ zapłonowy wymienilem, nawet juz probowalem zakladac zaworek zwrotny do paliwa zeby sie upewic czy nie cofa sie i nic dalej identyczny problem. bujam sie z tym juz kilka miesiecy i mam dosc. bardzo prosze o podpowiedzi co jeszcze moge sprawdzic i zrobic zeby to palilo jak nalezy. czytalem tez cos o regulatorze cisnienia paliwa ale jak to sprawdzic i gdzie to jest nie wiem. pomocy
: 09 maja 2010, 22:24
autor: bartek18150
Na samym poczatku musimy sie dowiedziec czy mu braknie paliwa czy iskry
Jak bys mial stroboskop to by to ulatwilo. A jak nie to zdejmij jeden kabel ze swiecy poczym zaluz na niego jakas swiece i zmasuj do samochodu. Poczym obserwuj czy po odpaleniu i samoczynnym gasnieciu iskra nadal wystepuje.
Choc najprawdobodobniejsze jest to dolotowy nie trzyma paliwa.
: 09 maja 2010, 22:35
autor: piotrek1987
iskre sprawdzalem jest ok. poza tym jesli za pierwszym opaleniem przetrzymam go na rozruszniku az zgasnie i krece dalej to po kilku sekundach zacznie lapac i w koncu odpali. dodam ze sprawdzalem tez paliwo czy nie schodzi z układu poprzez odkrecenie weza zasilajacego i paliwo w nim stoi cala noc pod cisnieniem tak ze jak popuszce go to paliwo psiknie. po prostu jakby mu cos odcielo paliwo na chwile i gasnie
: 09 maja 2010, 22:42
autor: bartek18150
skoro dochodzi to sprwdz czy idzie dalej <ok> wyglada ja by powrotem schodzilo
: 09 maja 2010, 22:49
autor: piotrek1987
czy gdybym odkrecil jedna rurke do wtrysku to zobacze golym golym okiem czy paliwo bedzie psikac tak? a jezeli by schodzilo powrotem to wychodzi na to ze regolator puszcza? sory ale wczesniej mialem b3 diesla a teraz dopiero sie ucze tego benzyniaka
: 17 maja 2010, 21:13
autor: beerni
czy udało ci się znaleźć usterkę w mojej b4 z silnikiem ACE mam to samo..
: 21 maja 2010, 18:52
autor: piotrek1987
narazie nie bo niestety nie mialem czasu.sprobuje jeszcze zalozyc nowy filrt paliwa bo niby droznosc jest ale czy w pelni wydajna nie jestem pewien wiec dla swietego spokoju zaczne od podstaw. jak co wymodze to od razu dam znac. audica musi gadac na dotyk w koncu to nie polonez zeby palilo za drugim razem
: 24 maja 2010, 07:53
autor: beerni
Myślę za takie zachowanie spowodowanie jest problemem z obrotami ...stawiam na czujnik temperatury odpowiedzialny za obroty.
: 24 maja 2010, 09:23
autor: rad
może czyjnik Halla pada. Podobne objawy miałem w NG z uruczhamianiem (tylko na ciepłym silniku).
: 02 cze 2010, 20:11
autor: piotrek1987
w wekend jeszcze zaloze nowy filtr paliwa i zobacze. odnosnie tych czujnikow co koledzy mowicie to tez o tym myslalem ale diagnozowalem vagiem i nie ma bledow.wychodzi tylko blad sondy sporadyczny ale to od inst. gaz. bo gdy skasuje blad i jezdze tylko na benzynie to potem juz blad nie wraca. mysle ze gdyby czujniki padaly to by wyszly bledy. co o tym myslicie?
: 02 cze 2010, 20:35
autor: shellah
piotrek1987 pisze:ze samochod po uruchomieniu pieknie zagada i od razu zgasnie. po wylaczeniu kluczyka i ponownym uruchomieniu pali pieknie.
miałem podobny problem w AAH i okazało się że po wymianie świec i przewodów wszystko wróciło do normy
niby głupie ale od tego powinneś zacząć
: 04 cze 2010, 15:45
autor: Bronek27
oblukaj czy nie masz gdzies nieszczelnosci czy nie łapie gdzies lewego powietrza ja mialem cos podobnego po wymianie kabli swiec kopulki pomoglo mozesz jeszcze zerknac na zaplon czy jest dobrze ustawiony niestety z falowaniem obrotow jak masz lpg to ciezka sprawa nie jeden juz walczy z tym ponoc blos pomaga
: 06 cze 2010, 10:24
autor: piotrek1987
Bronek a jeszcze zapytam bo u ciebie przyczyna byl ukł. zapł. czy podczas jazdy przerywał ci czasami?
[ Dodano: 2010-11-06, 08:20 ]
witam wszystkich po dłuższym czasie ogłaszam rozwiązanie problemu. otóż po półtora roku zmagań z moim oooo w końcu doszedłem do przyczyn które powodowały zakłócenia w pracy mojego silnika. zaczne może od tego wymieniony filtr paliwa, sprawdzone sitko na pompie i na śrubie przy rozdzielaczu, test z zaworkiem zwrotnym, kontrola wszyskich możliwych czujników i sondy- wszysko na nic. dalej cały układ zapłonowy, regulacja składu mieszanki, dalej nic. czyszczenie krokowca, pomiar potencjometru przepływomierza-nie pomogło. w końcu miałem tydzień urlopu i zacząłem z nerwów rozkręcać po kolei. wymyłem dokładnie przepustnice(w środku był już spory brud), wymoczyłem do tego krokowca aby wydarło z niego wszystko co możliwe preparatem do mycia silników potem wysuszyłem i popsikałem wd, po tych zabigach autko lepiej zaczeło pracować, płynniej i zrywniejsze jest natomiast zaczeły sie problemy z wolnymi obrotami-słynne falowanie oraz ten problem zapala i gasnie nadal wystepował. zabrałem sie jeszcze raz za potencjometr przepływomierza i tu trafiony. lekko go przestawiłem na śrubach i od ręki wszyskie problemy znikły. ma czasami zachwianie wolnych obrotów ale to już tylko i wyłacznie dlatego ze płytka rezystancyjna jest w tym jednym miejscu wytarta. teraz tylko uzbieram na nowy potencjometr i autko jak nowe. nie dajcie sie zwiesc temu potencjometrowi. jak sie go mierzy miernikiem to moze wydawac sie ok ale jak ma wytarke scieżki to podczas pracy silnika i drgan to opor swiruje. tak samo jak to z elektronika na zimnym było lepiej to mi palil ładnie a jak był rozgrzany albo wystarczyło ze na polu było ciepło to palił i gasł. spowodowane to było tym ze ow potencjometr podając błedne dane do ecu zduszał silnik zamykajacym sie krokowcem oraz ograniczał dawke paliwa. teraz autko pali od strzała zawsze i wszedzie.płynnie schodzi do wlnych obrotów a przedtem to spadał do 700 i dopiero wyrównywał. temat uwazam za rozwiazany i zamykam. zycze kolegom duzo cierpliwosci w zmaganiach z mechanicznym wtryskiem, jednak uwierzcie mi opłaca sie bo gdy dojdzie sie do przyczyny to mechaniczny wtrys naprawde pieknie działa. dodam tylko ze teraz praca na lpg wygłada identycznie płynnie jak na benie. pozdrawiam
: 14 lis 2010, 11:50
autor: DamianD.
Cześć piotrek 1987 mam wtrysk mechaniczny taki sam układ jak u ciebie. Mój problem to że po dłuższym postoju musze chwile kręcic. Jak zapale juz auto to potem pali cały czas od strzała. Co może być? na drugim rozdzielaczu taki sam przypadek
[ Dodano: 2010-11-14, 11:53 ]
Możem się gdzieś spotkać tobyśmy razem pomysleli moj e-mail
damdrap@wp.pl daj mi jakiś nr telefonu to byśmy się zdzwonili
:lol:
: 21 wrz 2013, 13:28
autor: jozek303
MAM PYTANIE PODCZAS JAZDY ODĆINA MI BENZYNE I GAZ AUTO GAŚNIE ODPALAM JE I JADĘ DALEJ CO MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ TEGO