Strona 1 z 1
[B3 1.8 SF] nie równa praca silnika
: 14 maja 2010, 10:30
autor: SHELLER35
Witam wszystkich.Mam problem z mocą,a raczej jej brakiem.Do tego dochodzi nie równa praca silnika.Stało się to w momencie zjazdu z wysokiego krawężnika.Myślałem,że przestawił się rozrząd.I rzeczywiście koło od wałka wyrównoważającego przestawiło się o ok.90st. Jednak po ustawieniu wszystkich kół na znakach i aparatu zapłonowego w osi silnika, dalej dupa (jest jeszcze słabszy).Macie jakiś pomysł? Proszę poradzcie coś ,bo brakuje mi opcji.
Ps.
silnik to 1.8 SF na gazniku keihin
: 14 maja 2010, 10:36
autor: WOJTEK26
Skoro ustawiłes rozrzad na nowo to trzeba jeszcze ustawic zapłon, bo napewno jest przestawiony i stad te problemy z moca i praca silnika
: 14 maja 2010, 10:52
autor: SHELLER35
WOJTEK26 pisze:Skoro ustawiłes rozrzad na nowo to trzeba jeszcze ustawic zapłon, bo napewno jest przestawiony i stad te problemy z moca i praca silnika
Zapłon ustawiłem na słuch i powinno być OK. Jak trochę go opózniłem,to pracuje minimalnie równiej,ale nie przyspiesza prawie wcale.Jak go przyspieszę,to bardzo nim telepie,a przyspieszenia i tak ma mizerne.
: 14 maja 2010, 11:08
autor: WOJTEK26
Sprawdz czy napewno cały rozrzad jest dobrze ustawiony oraz ustaw zapłon jak nalezy a nie na słuch.
: 14 maja 2010, 11:19
autor: SHELLER35
WOJTEK26 pisze:Sprawdz czy napewno cały rozrzad jest dobrze ustawiony oraz ustaw zapłon jak nalezy a nie na słuch.
Myślisz,że lekka korekta zapłonu dawała by tak kolosalną różnicę?
Znaki zgadzają się na wszystkich kołach.
Zastanawiam się jeszcze,czy można ustawić aparat zapłonowy w jakimś innym położeniu.
Ustawiłem go tak jak opisane było na forum.Czyli:zębatka wzdłuż osi silnika,a palec i wycięcie razem do silnika.
: 14 maja 2010, 12:37
autor: WOJTEK26
Aparat mozna włożyc w dowolny sposób potem jednak nalezy ustawic palec na 1 cylinder i po odpaleniu ustawic zapłon tak jak nalezy.
: 15 maja 2010, 07:45
autor: SHELLER35
Dzięki WOJTEK26.Zrobię jak mówisz i zobaczymy.Dam znać jak coś się zmieni. <placze>
: 15 maja 2010, 08:46
autor: Key100l
Może się mylę niech mnie ktoś poprawi jak tak jest... Ale u mnie był mały problem z ustawieniem rozrządu. Mechanik za nic nie mógł go ustawić. Później okazało się że znaki nie zgadzały się z ustawieniem silnika, i dlatego musiał ustawiać go według GMP i dopiero wtedy auto ożyło... Ale tak było u mnie więc mogę się mylić...
: 17 maja 2010, 10:34
autor: SHELLER35
Panowie,wszystko wygląda książkowo:wszystkie koła na znakach,1 tłok w GMP,palec rozdzielacza na 1 cylindrze,zapłon ustawiony i nic,dalej nim telepie i jest słaby.Jakieś sugestie?
: 17 maja 2010, 12:52
autor: Key100l
Hmm... Więc takie luźne przemyślenia. Na pewno na wszystkich garach jest iskra?? Jeśli było coś robione przy silniku to może jakieś błędy w komputerze?? Odłącz na 2h aku. Może to coś pomoże??
: 17 maja 2010, 14:59
autor: WOJTEK26
Key100l pisze:Hmm... Więc takie luźne przemyślenia. Na pewno na wszystkich garach jest iskra?? Jeśli było coś robione przy silniku to może jakieś błędy w komputerze?? Odłącz na 2h aku. Może to coś pomoże??
Kolego zanim zaczniej dawac "złote mysli" odwiedz dział centrum i zapoznaj sie z układem zasilania silnika SF.
Pozostaje sprawdzenie gaznika, tzn. mieszanka, ustawienie przesłony od ssania oraz przyspieszony bieg jałowy. Sprawdz czy nie łapie gdzies nieszczelnosci, szczeglnie na przewodzie do serwa oraz pod gaźnikiem.
: 17 maja 2010, 22:34
autor: Key100l
Sory mój błąd:-(
: 18 maja 2010, 11:18
autor: SHELLER35
Ssanie OK,przewody szczelne,podciśnienie działa,podstawka pod gaznik nowa.Woitku wyjaśnij proszę o co chodzi z tym przyspieszonym biegiem jałowym.
: 18 maja 2010, 11:43
autor: WOJTEK26
Na zimnym silniku powinien zadziałac elektrozawór i podcisnienie powinno lekko podniesc wolne obroty bez ssania, powinien sie wyłaczac przy około 50 stopniach. Sprawdz ustawienie przesłony od ssania ( odpowiednia szczelina) itd ja miałem taki przypadek ze nie chciał odpalac i przy deliktnej jezdzie lekko poszarpywał, po ustawieniu gaznika auto zaczeło normalnie sie zachowywac.
: 18 maja 2010, 12:28
autor: SHELLER35
Spróbuję dzisiaj wyciągnąć gaznik i wszystko posprawdzać.Dam znać ,czy coś pomogło.
A swoją drogą szkoda,że tak daleko mieszkasz,byłoby dużo prościej.Byłem u kilku mechaników,ale szkoda gadać.W akcie desperacji pojechałem nawet do serwisu i do dzisiaj tego żałuję.Poza lżejszym portfelem nie zmieniło się nic.
[ Dodano: 2010-05-18, 14:09 ]
Gaznik sprawdziłem,poza dużo za dużym poziomem paliwa wszystko wygląda OK.Po obniżeniu paliwa jest trochę lepiej,ale to jeszcze nie to.Zobaczymy co będzie podczas jazdy (jeszcze nim nie jezdziłem).Teraz z trochę innej beczki:mam założone świece i kable Championa.Świece to N7BYC powinny być chyba N7DTU.Co o tym myślisz?
[ Dodano: 2010-05-19, 17:53 ]
Witam ponownie.Po tych wszystkich zabiegach dynamika jest dużo,dużo lepsza.Telepanie silnikiem jednak pozostało.