Strona 1 z 1

[B4 ABT] Problem z przyspieszeniem

: 14 maja 2010, 20:09
autor: Bula
(80 B4 2.0 ABT)Siemanko Wszystkim!Moze ktos mi pomoże.Od pewnego czasu mam problem z moja perelka,do 2 tys obrotow dusi sie obojetne czy to jest 1 czy 2 bieg i nie ma przyspieszenia dopiero pózniej po 2 tys cos sie dzieje zaczyna normalnie pracowac.Odwiedzilem warsztat przed wczoraj wymienilem rozrzad,swiece,ustawiono zawory,wymieniony olej,fltry.Pomocy

Proszę zwrócić uwagę na ortografię oraz używać polskich znaków w postach. Rób odstępy między zdaniami i po znakach interpunkcyjnych żeby było czytelniej.

Zapoznaj się z regulaminem.

: 14 maja 2010, 21:17
autor: Audi 80 Polska
Dzieje się tak na benzynie czy LPG (jeśli masz)?

Może sonda lambda już pada i psuję pracę na benzynie.
Spróbuj odłączyć akumulator na kilka minut, podłączyć i się przejechać aby sprawdzić jak będzie chodził.

: 15 maja 2010, 00:21
autor: Key100l
Ja powiem tak... Za dużo by wymieniać... Opisz lepiej czy tak się dzieję na lpg czy na bynie... Może się tak dziać jak masz błędy w komputerze... Może padać wtrysk... Warto sprawdzić Ciśnienie. Może guma pod gaźnikiem pękła i łapie powietrze...

: 15 maja 2010, 05:44
autor: TYGRYSQ
Key100l pisze:Może guma pod gaźnikiem pękła i łapie powietrze...
jednostka wtryskowa:D ABT nie ma gaźnika przeciez to monowtrysk

: 15 maja 2010, 08:28
autor: Key100l
Sory:D źle się wyraziłem... Późno już było:P Wiadomo... Mój błąd... Ale chodziło mi o tą gumę pod wtryskiem... U mnie była luźna i nie chciał przyspieszać...

: 15 maja 2010, 10:19
autor: mjerzyk
miałem podobne objawy u mnie była padająca sonda , można spróbować ją zmasować (czarny kabel sondy podłączyć do -) i powinno być w miare ok
pokasować błedy w komp.

: 15 maja 2010, 12:43
autor: krzycho
Zacznij od sprawdzenia czy nie ciągnie powietrza lewego.
ustawiono zawory
Ciekaw jestem jak to zrobiono :-P

Mam tylko benzyne!

: 16 maja 2010, 10:00
autor: Bula
aldi pisze:Dzieje się tak na benzynie czy LPG (jeśli masz)?

Może sonda lambda już pada i psuję pracę na benzynie.
Spróbuj odłączyć akumulator na kilka minut, podłączyć i się przejechać aby sprawdzić jak będzie chodził.


[ Dodano: 2010-05-16, 10:01 ]
Key100l pisze:Ja powiem tak... Za dużo by wymieniać... Opisz lepiej czy tak się dzieję na lpg czy na bynie... Może się tak dziać jak masz błędy w komputerze... Może padać wtrysk... Warto sprawdzić Ciśnienie. Może guma pod gaźnikiem pękła i łapie powietrze...

: 16 maja 2010, 13:24
autor: Key100l
Hmm... A miałeś ustawiany zapłon?? Bo może jest za późny i od dołu się nie zbiera dopiero przy wyższych obrotach... Spróbuj pokrecić kopułką i zobacz czy coś się zmieniło.

Proszę nie stosować w postach wielu takich samych znaków interpunkcyjnych pisanych jeden po drugim :arrow: regulamin.

: 27 maja 2010, 20:23
autor: Pavlo1985
witam. a może masz katalizator zatkany

: 17 cze 2010, 17:27
autor: marian.76
Hmm... A miałeś ustawiany zapłon?? Bo może jest za późny i od dołu się nie zbiera dopiero przy wyższych obrotach... Spróbuj pokrecić kopułką i zobacz czy coś się zmieniło.
Miałem podobny przypadek.Otóż pewnego dnia wyjechałem od mechanika i z autkiem zaczęły się dziać dziwne rzeczy:brak mocy,długie nabieranie prędkości,przy zmianie biegów delikatne strzały w tłumik,duże spalanie paliwa,szybkie i nadmierne nagrzewanie się silnika.Jeździłem tak dłuższy czas, aż pewnego ranka przestał odpalać na zimnym silniku "od kluczyka".Postanowiłem więc udać się na warsztat do kolegi w celu ustawienia zapłonu.Po podłączeniu komputera temp.na VAGu przekraczała 100 stopni,a wyprzedzenie zapłonu wynosiło 27 stopni.Po ustawieniu zapłonu moja niunia stała się dynamiczna i narwista <ok>
Przy późniejszym zapłonie występuje nadmierne grzanie się silnika i układu wydechowego, strzelanie w tłumiku, zbyt duże zużycie paliwa oraz wolne nabieranie obrotów. W obu przypadkach silnik nie rozwija pełnej mocy.
Ustawiony tak zapłon (mocno wyprzedzony) powoduje, że zapalona mieszanka w cylindrze zamiast pracować jest jeszcze sprężana i to może być także przyczyną nadmiernego grzania się silnika. W takim przypadku silnik nie rozwija pełnej mocy (jest mułowaty - część energii z palącej się mieszanki w tym przypadku nie jest zamieniana na energię mechaniczną, a część energii mechanicznej jest marnowana na dodatkowe sprężanie palącej się mieszanki i dodatkowe ciepło wynikające ze sprężania).U mnie taki przypadek miał miejsce.Pozdrawiam.