Strona 1 z 1

[2.0 ABK] Duże spalanie

: 16 maja 2010, 23:33
autor: davidd1986
Witam wszstkich. Od pewnego czasu moje audi bardzo dużo pali :(
Spalanie wynosi 14-16 litrów Pb na 100km, przy spokojnej jeździe...
Przed zimą bylem u mechanika, który stwierdził awarje sondy, zostala wymieniona na nowa (mam założoną strumienice, ale gwint zostal z kata, i jest wkręcona w tym miejscu co była przedtem) firmy magnatelli czy jakoś tak. Przestawiał też zapłon ale nie według procedury dla ABK... Dodam że jest to quattro na 17'' felgach 215/50, ale myśle ze ten rozmiar nie ma aż takiego wpływu na spalanie... PS samochodzik jest słabawy, jakby nie miał mocy... Co może być przyczyną takego dużego spalanie??? Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam.

: 17 maja 2010, 04:50
autor: krisiun1
Jeśli zapłon ustawiony był "na słuch" to na początek podjedź do kogoś kto ma pojęcie i ustawi jak trzeba.

: 17 maja 2010, 13:21
autor: Key100l
Może być tak że sonda zakończyła już swój żywot:-( niekiedy po miesiącu pada... Najlepiej sprawdź go vag'iem i ustaw dobrze zapłon:D :P powinno być ok

: 17 maja 2010, 13:27
autor: bloku
Pierwsze co to analiza spalin. Trzeba stwierdzić czy mieszanka nie jest za bogata. Potem szukać powodu takiego spalania.

: 17 maja 2010, 13:28
autor: grze
Czy auto wcześniej paliło mniej? Czy nie jeździsz nim na bardzo krótkich odcinkach? Auto z Q będzie paliło więcej niż takie z FWD. Poza tym ABK jest trochę słaby do Q.
Jeśli chodzi o sondę, to najlepiej jakbyś ją sprawdził oscyloskopem - <bylo> wiele razy na ten temat na forum więc <szukaj>
Można również sprawdzić ustawienie zapłonu. Ustawienie zapłonu w ABK nie jest takie proste - <bylo> wiele razy na ten temat na forum więc <szukaj>

: 17 maja 2010, 15:36
autor: davidd1986
Tak auto wcześniej paliło mniej tzn. 8-10 litrów. Wszystko się zaczelo od likwidacji przyczyny odpalania samochodu. Ciężko paliła, czego przyczyną był regulator ciśnienia paliwa o którym napisał mi czarekj. a ''mechanicy (było ich kilku) najpierw ściągli głowice, której zrobili remont - nic to nie dało, następny wymienił sonde i zaczoł sie bawić z zapłonem - to też nic nie dało. Dopiero w/w regulator usunoł problem odpalania, ale po wyianie sondy i przestawieniu zapłonu zaczeły się kłopoty ze spalaniem :(
Mam prośbę do kogoś z karakowa czy nie dałby rady przebadać silnika, bo ci mechanicy u mnie są jacyś tępi... po wydrukowaniu i pokazaniu procedury ustawiania zapłonu dla ABK twierdzili że nie tak się to robi... Więc jeżeli jest ktoś z krk i potrafi zbadać silnik i ustawić zapłon to prosze o kontakt na pw.
Dzięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam.

: 17 maja 2010, 15:46
autor: grze
davidd1986 pisze:po wyianie sondy i przestawieniu zapłonu zaczeły się kłopoty ze spalaniem :(
no to masz prawdopodobną przyczynę problemu

: 17 maja 2010, 18:49
autor: gibalohio
Myślę że po ustawieniu wszystkiego jak trzeba ( zapłon, mieszanka) będzie jak być powinno. Mieszankę radziłbym ustawić ponieważ wymieniałeś sondę. No i oczywiście skasuj błędy.

: 18 maja 2010, 19:29
autor: davidd1986
Jeszcze raz dzięki za odpowiedzi.
Mam jeszcze pytanko co do przkaźnika nr 30, z mojego czuć zapach jakby się przypalił, jutro pojade sobie zamówić - czy on może być przyczyną takiego spalania??

: 18 maja 2010, 22:55
autor: krisiun1
Może być przyczyną wszelakich dolegliwości ABK ponieważ odpowiada za zasilanie ECU i jakiekolwiek zakłócenia z jego strony źle wpłyną na pracę silnika.Było o tym sporo na forum.

: 19 maja 2010, 10:54
autor: grze
krisiun1 pisze:Może być przyczyną wszelakich dolegliwości ABK ponieważ odpowiada za zasilanie ECU i jakiekolwiek zakłócenia z jego strony źle wpłyną na pracę silnika.Było o tym sporo na forum.
dokładnie, np. tu: https://audi80.pl/b4-abk-przekaznik- ... t22250.htm