Strona 1 z 3

[ 2.0 16V ACE ] Sonda lambda - oryginalna czy uniwersalna?

: 24 maja 2007, 08:17
autor: PABLO
Witam... Mam takie pytanko. Planuje wymienić u siebie w aucie sonde i zastanawiam się jaką mam kupić. Oczywiście planuje zakup nowej. Na stronie Inter Cars są 2 sondy BOSCHA. Pierwsza kosztuje ok.500zł a druga ok.200zł. Którą mam wybrać? Czy ta uniwersalna za 200zł będzie się nadawała do mojego silnika? I czym wogóle one się różnią bo przecież obie są BOSCHa.... Proszę o rady...

: 24 maja 2007, 08:28
autor: czarekj
Kup sondę uniwersalną i przelutuj do niej wtyczki od swojej sondy. Sonda uniwersalna nie ma wtyczek, tylko gołe przewody.

: 24 maja 2007, 08:34
autor: PABLO
No właśnie bo tak to wygląda...
200zł - http://sklep.intercars.com.pl/993532564 ... c=0&moto=0

470zł - http://sklep.intercars.com.pl/993532564 ... c=0&moto=0

I tylko tym się różnią? Bo tu coś pisze że ta droższa jest podgrzewana czy jakoś tak....

A i jest jeszcze sonda firmy NGK za ok.400zł. I pisze że jest typowo do silnika ACE?

: 24 maja 2007, 09:54
autor: krychu
Ja kupilem z allegro sonde "uniwersalna", ale byla ona oryginalna nowa od mercedesa, dalem za nia 100 zl, jak pamietam. PRZELUTOWALEM kabelki, (to bardzo wazne) i jezdze na niej juz 70 tys. Sonda jest u mnie obecnie 4-przewodowa, poniewaz dodatkowy przewod to masa.
POZDRO

sonda...

: 24 maja 2007, 11:40
autor: Omen
Kup sondę uniwersalną... Sam zakupiłem taką (BOSCHA) o jest oki... Ale NIE LUTUJ żadnych połączeń przewodów sondy. Do kazdej sondy uniwersalnej jest dołączana kostka z opisem "co i jak łączyć"..

Pozdr. Adam.

Re: sonda...

: 24 maja 2007, 17:24
autor: czarekj
Omen pisze:Kup sondę uniwersalną... Sam zakupiłem taką (BOSCHA) o jest oki... Ale NIE LUTUJ żadnych połączeń przewodów sondy. Do kazdej sondy uniwersalnej jest dołączana kostka z opisem "co i jak łączyć"..

Pozdr. Adam.
Pokaż mi sondę uniwersalną z przewodami o długości 80 cm takimi jakie są niezbedne w Audi. Przy sondzie uniwersalnej możesz liczyc co najwyzej na tulejki zaciskowe lub inne szybkozłącza. Obydwa te rozwiazania są nie do przyjęcia. Spróbój tak połączyć przewody od grzałki. Zamiast nagrzewania się grzałki w sondzie bedą Ci się grzały styki. Jeżeli ktoś ma wprawę i wszystko dobrze połączy to jego sprawa, są szanse aby mu sie udało. Ja na połączeniu lutowanym przewodów sondy jeszcze się nie zawiodłem.

: 24 maja 2007, 18:44
autor: paco
Raptem 2 dni temu zmieniałem sondę w serwisie Boscha. Sondę kupiłem uniwersalną na allegro a te złączki powiedzieli, że mogę od ręki do kosza wyrzucić - też lutowali ;-)

: 24 maja 2007, 23:10
autor: PABLO
PACO w którym miejscu jest ten serwis BOSCHA w Lublinie i ile zapłaciłeś za wymiane sondy?

: 24 maja 2007, 23:34
autor: paco
http://bosch-sawa.pl/kontakt/ - ja robiłem na Związkowej. Za wymianę biorą 60pln - ja musiałem zostawić car do następnego dnia bo nie dało się sondy wykręcić i musieli ją wyciąć tak się zapiekła - w sumie 100pln mnie to kosztowało. Na wyjętej lambdzie mam datę 93 więc od nowości nie była ruszana ...

: 25 maja 2007, 07:03
autor: PABLO
I w tą kwotę jest wliczone już lutowanie przewodów od sondy? A ile dałeś za sonde?

: 25 maja 2007, 07:35
autor: paco
Koszt całkowity wymiany - 100pln (demontaż + montaż).

Koszt całkowity za lambdę (Allegro) - 100pln (sonda + przesyłka).

PS

To jest dokładnie ta którą podałeś w pierwszym linku z Inter Cars link

: 25 maja 2007, 16:30
autor: PABLO
Wielkie dzięki PACO...

: 25 maja 2007, 19:01
autor: Miro1
Witam mi jak powoli siadała sonda to miałem kupować Boscha za 380 zł ale mam takiego dobrego gazownika i polecił mi używaną ale oczywiscie sprawna sonde japońskiej firmy "Denso" ponoć najlepsze i założyłem dałem 200zł z regulacją i zmianą i chodzi super juz 40 tys. Dlatego lepiej kupic orginał nawet używany (oczywiscie z jakąś gwarancją) niz uniwersalną . Hej :-)

: 27 maja 2007, 13:28
autor: bono84
słyszałem że nie wolno lutować przewodów :?:

: 27 maja 2007, 13:49
autor: krychu
Jezeli tak slyszales to podaj powod czemu nie, bo ja slyszalem wiele rzeczy w ktore nie musze wierzyc.