Strona 1 z 1

[b4 ABK LPG] na lpg działa OK na benzynie ledwie jedzie

: 19 maja 2010, 22:37
autor: terrmitt
Witam. Problem wygląda następująco:

Na lpg wszystko ok, nie strzela obroty wolne są, moc jest.


Na benzynie:
-brak wolnych obrotów ( pochodzi 1-3 sek. i gaśnie )
-podczas jazdy na benzynie (niezależnie od temp. silnika) samochód powoli zwalnia, szarpie traci moc - nie da się jechać
WAŻNE: kiedy odepnę niebieski czujnik temp. samochód JEDZIE na benzynie, (tryb awaryjny) ale NIE MA wolnych obrotów - również gaśnie. Czujnik wymieniony miesiąc temu na porządny, markowy.

I dodam jeszcze jedno - odpięcie czy podpięcie przepływomierza nie ma żadnego znaczenia, zero reakcji. Kiedyś miałem uszkodzony przepływomierz, jeździłem z wypiętą wtyczką i samochód chodził całkiem ok, dało się spokojnie jeździć.

Kupiłem nową kopułkę i palec, uszczelniłem dolot. Brak poprawy.

Podpinałem pod VAGA - błąd sondy lambda ( był od zawsze odkąd pamiętam, ale auto jeździło ok) i błąd przepływomierza ale tak jak pisałem, kiedyś śmigał z odpiętą wtyczką, teraz nie ma szans.

Proszę o porady / sugestie.

: 20 maja 2010, 04:03
autor: Key100l
Kolego ty wszystko co jest potrzebne do wolnych obrotów i poprawnej pracy silnika masz uwalone... Moim zdaniem nie ma szans żeby taki samochod pracował w miare normalnie. U mnie tylko bez sondy samochód miał połowę mocy i muł straszny. Podmień to co masz uwalone zrestartuj kompa i powinno być ok:D

: 20 maja 2010, 06:26
autor: Prestige
To przez sonde lamdbda. U mnie na benzynie nie chciał w ogóle jeździć. Wymieniłem i jest ok. <ok>

: 20 maja 2010, 07:33
autor: krisiun1
Skoro nie ma wolnych obrotów to przyjrzyj się regulatorowi wolnych obrotów, przemyj lub jeśli to nie pomoże to podmień.U mnie po myciu wyglądał jak nowy a po zamontowaniu działo się to co opisałeś, odpalałem auto z gazem do dechy żeby od razu przełączył na gaz.Wymiana rozwiązała problem.

: 20 maja 2010, 09:20
autor: WOJTEK26
Na poczatek podłacz VAG-a i sprawdz bloki pomiarowe szczególnie zasilanie ECU, byc moze przekaznik 30 daje o sobie znac. Jezeli po wykasowaniu błedów pojawia sie na nowo przepływka i sonda to te elementy sa do wymiany, mozesz jeszcze odpiac sonde od instaalcji i zoabzcec jak sie bedzie zachowywał. Sprawdz na odpalonym silniku czy po odpieciu krokowca ustabilizuja sie obroty czy nie.

: 20 maja 2010, 11:45
autor: terrmitt
Więc po kolei:

- pod odpięciu regulatora wolnych obrotów auto gaśnie / nie utrzymuje obrotów powyżej 200-300 na benzynie jak i na lpg

- kiedyś przez pół roku jeździłem z odłączoną wtyczką przepływki i śmigał bez problemu ( jedynie gasł przy pierwszym odpalaniu, później szedł ok )

- zasilanie ECU z vaga wynika że w normie ( ok 14V )


Pozostaje jedynie ta sonda lambda... co powinno się dziać po jej wypięciu? powinien " w miare " jeździć czy wcale nie odpalać ?

: 20 maja 2010, 12:35
autor: LeeOne
Na benzynie:
-brak wolnych obrotów ( pochodzi 1-3 sek. i gaśnie )
-podczas jazdy na benzynie (niezależnie od temp. silnika) samochód powoli zwalnia, szarpie traci moc - nie da się jechać
A benzyna zawsze w baku była? pompa i filtr sprawdzone?

: 20 maja 2010, 13:21
autor: terrmitt
Tak, benzyna była zawsze. Jeśli odepnę czujnik temp (ten który jest nowy) to słychać że auto wchodzi w tryb awaryjny (lekko podwyższone obroty) i na benzynie da sie jechać ale wolnych obrotów nie ma.

: 20 maja 2010, 14:53
autor: WOJTEK26
Skoro gasnie po odpieciu krokowca to nie jest prawidłowy objaw, sprawdz wskazania przepływki, TPS-u oraz skład spalin na analizatorze.

: 20 maja 2010, 16:57
autor: terrmitt
Więc koledzy wydaje mi się że z waszą pomocą znalazłem rozwiązanie - walnięta SONDA LAMBDA

napięcie na sądzie stoi w miejscu... po odpięciu sądy sprawa wygląda tak:

- samochód ma wolne obroty ( które jednak moim zdaniem są lekko podwyższone na ciepłym ok 950-1000)

- da się nim jechać na benzynie, troszeczkę szarpie i nie potrafi osiągnąć więcej niż 5000rpm ale poza tym AWARYJNIE da się bez problemu jechać ! przedtem się nie dało, obroty max 2200 i gaśnięcie na wolnych.

Także po wymianie sądy powinno być ok?:> prawda?

Jak ją wymienię to napiszę na forum czy pomogło.

[ Dodano: 2010-05-21, 00:16 ]
Naprawiłem przepływomierz ( mniejsza o to jak )

Teraz mam pytanie co do sondy lambda - jak wykonać prawidłowo pomiar ( sprawdzić czy działa ok )

Ja zrobiłem to tak : zwykłym miernikiem wpiąłem się plusem we wtyczkę sygnałową ( czarny przewód ) a minus bezpośrednio do masy z silnika

Mój wynik to stałe prawie nie zmieniające się napięcie 0.35V
Vag pokazuje mniej więcej to samo ( napięcie stoi w miejscu a jeśli się zmienia to raz na 2 min o kilka dziesiętnych volt.

Czyli co? sonda jest na pewno uszkodzona? wykres powinien być na oko sinusoidalny?

: 21 maja 2010, 09:26
autor: WOJTEK26
Czyli sonda do wymiany napiecie powinno sie ciagle zmieniac przy prawidłowo działajacej sondzie. Ale powiem szczerze ze sie nie spotkałem jeszcze z takim przypadkiem zeby az tak sonda wpływała na prace, u mnie przy padnietej sondzie na ubogo auto jezdziło normlanie tylko troche kopcił na czarno bo ECU za duzo lało PB.

: 22 maja 2010, 21:17
autor: terrmitt
Problem rozwiązany - okazało się że jednoczesna awaria przepływki i sondy uniemożliwiała normalną jazdę na pb. Po naprawie przepływomierza i wypięciu sondy autem da się jeździć. W przyszłym tyg. wymieniam sondę.

Temat uważam za zamknięty, dzięki za pomoc koledzy. <piwo>

: 08 gru 2010, 21:37
autor: Kamila666
terrmitt, jak naprawiłes przepływomierz?

: 08 gru 2010, 22:37
autor: terrmitt
Koleżanko był ( chyba nadal jest ) w warsztacie poradnik " nie bój się swojego przepływomierza " czy jakoś tak, było tam opisane jak go naprawić ( chodzi o wytartą ścieżkę potencjometru ).

: 09 gru 2010, 22:02
autor: primo121
W takich przypadkach jeżeli na Pb nie chce pracować a na LPG dobrze w miarę chodzi to może być lekko nieszczelny uklad dolotowy..... jakiś wąż pękl czy coś innego gdzieś go boli.

mialem taki przypadek.

tak na przyszlosc jakby ktoś zajrzal tu i zamiast zakladac nowy temat to sprawdzil sobie szczelność dolotu a wiadomo te silniki są bardzo na to czułe.....