Strona 1 z 2
[B3 2.0 3A] Jakie powinno być ciśnienie oleju ??
: 21 maja 2010, 23:22
autor: Audi Sport
Witam. Zastanawiam się jakie powinno byś ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku w w/w silniku. U mnie jest 1,5 bara, a czasem nawet 1 bar. Wymieniłem uszczelkę pokrywy zaworów na gumowa elringa, bo stara sączyła jednak ciśnienie bez zmian. Korek wlewu oleju jest tez pęknięty jednak chyba przez niego to to nie jest. Ma ktoś jakieś pomysły :?: Silnik śmiga na mobilu mineralnym od 13 lat. I teraz pytanie czy mogę go zmienić na półsyntetyka Castrola lub jakiś inny dobry olej :?: Jedni mechanicy gadają, że wypłuka uszczelki itp. Czy to prawda czy jakiś stereotyp :?:
: 22 maja 2010, 09:38
autor: WOJTEK26
Skoro masz tak niskie cisnienie oleju to albo pompa juz słabo podaje albo masz juz silnik do remontu. Na wolnych obrotach cisnienie powinno byc około 2 bar przy około 3tys powinno byc juz 5 bar.
: 22 maja 2010, 11:35
autor: Audi Sport
Silnik oprócz uszczelniaczy wymienianych 7 lat temu i uszczelki pokrywy zaworów nie miał nic robione. Ciśnienie przy 3 tyś mam już 5 bar. Gdzie można znaleźć tą pompę, bo pierwsze o niej słyszę
: 22 maja 2010, 12:27
autor: Audi 80 Polska
Aby dostać się do pompy oleju trzeba zdjąć miskę olejową. Jest tuż pod aparatem zapłonowym bo jest od niego napędzana.
Może masz filtr oleju zły czytałem o przypadkach świecenia się kontrolki ciśnienia oleju, winny był filtr oleju.
Jak sprawdzałeś ciśnienie? Na dodatkowych wskaźnikach?
: 22 maja 2010, 13:07
autor: Audi Sport
aldi pisze:Może masz filtr oleju zły czytałem o przypadkach świecenia się kontrolki ciśnienia oleju, winny był filtr oleju.
Filtr oleju marki filtron z katalogu wybierany i pasuję do 3A.
aldi pisze:Jak sprawdzałeś ciśnienie? Na dodatkowych wskaźnikach?
Tak na dodatkowych zegarach. Musiał bym się przejechać na sprawdzenie ciśnienia w cylindrach. Jeśli okaże się w normie to winna jest pompa oleju :?: Czy da się ją regenerować czy tylko wymiana na nową i jakie są jej koszta :?:
: 22 maja 2010, 21:17
autor: Qster
Ja mam również 1,5 bara na ciepłym silniku na wolnych obrotach. Na zimnych 5 barów.
Przy 3 tys już 5 barów.
Bierze trochę oleju + dziwne stuki. Filtr mam nowy. Chyba czeka mnie remont ;/
: 23 maja 2010, 00:02
autor: Audi Sport
Dzisiaj coś latało mi ciśnienie oleju na zimnym jak i na ciepłym. Na zimnym ciśnienie skakało między 4-5 bar. A na ciepłym 1-1,5 a czasem były 2 bary ale to na chwilkę. Jak myślicie to wina pompy oleju :?: Czy da się ją regenerować:?:, bo w używkę się nie chcę achać, bo nie wiadomo w jakim stanie, a toprana nie kupię, bo to szajs jak ch... jak i pozostałe ich wyroby.
: 23 maja 2010, 09:22
autor: karolas123
Myślę, że to własnie jak koledzy mówią pompa oleju a dokładnie może to być zacinający się zawór bezpieczeństwa.
: 23 maja 2010, 14:03
autor: Audi Sport
karolas123 pisze:Myślę, że to własnie jak koledzy mówią pompa oleju a dokładnie może to być zacinający się zawór bezpieczeństwa.
Ok tylko jak sprawdzić czy to tylko zawór czy cała pompa :?: Według mnie cała pompa, bo jednak dawno nie było 2 barów na wolnych obrotach na ciepłym :evil: Silnik słychać jak jest zimny ale to normalnie, bo jak się rozgrzeje oprócz kończącego się łożyska alternatora nic nie słychać. Dodam jeszcze, ze uszczelka pod głowicą jest w bdb stanie, bo ani nie ubywa mi oleju, ani płynu chłodzącego jak i nie ma w zbiorniczku wyrównawczym żadnej mieszaniny oleju z płynem. Jak i nic się pod nią nie poci, a uszczelka oryginalna od nowości więc chyba to dobrze wróży :mrgreen: Wracając do tematu to nie orientuje się ktoś czy można i gdzie zregenerować pompę :?:
: 23 maja 2010, 14:34
autor: Audi 80 Polska
Ja bym radził najpierw sprawdzić ciśnienie oleju zwyczajnym analogowym manometrem bo wiarygodność wskazań zegarów w co najmniej 20 letnim aucie jest raczej niska.
Pompa oleju ma numer:
026115105A
http://etka.auto2.ru/epc/cat/au/A80/1988/71/49/765460/
Na sklep intercars kosztuje blisko 600zł firmy FEBI BILSTEIN (topran 130zł) tyle samo mówili mi kiedyś w warsztacie.
Tutaj:
http://etka.auto2.ru/epc/cat/au/A80/1988/71/49/764445/ pod 19 jest jeszcze jakiś zawór regulacji ciśnienia.
: 23 maja 2010, 15:18
autor: Audi Sport
aldi pisze:Ja bym radził najpierw sprawdzić ciśnienie oleju zwyczajnym analogowym manometrem bo wiarygodność wskazań zegarów w co najmniej 20 letnim aucie jest raczej niska.
Ok wybiorę się na stację diagnostyczną i mi może to sprawdzą jak będą mieli sprzęt do tego.
aldi pisze:Na sklep intercars kosztuje blisko 600zł firmy FEBI BILSTEIN (topran 130zł) tyle samo mówili mi kiedyś w warsztacie.
Tutaj:
http://etka.auto2.ru/epc/...8/71/49/764445/ pod 19 jest jeszcze jakiś zawór regulacji ciśnienia.
Niestety 600 zł na to nie poświęcę, a toprana nie kupię bo to badziewie jest :-x Możesz mi jeszcze podać jakieś screeny z tych foto z pompa oleju i zaworem regulacji ciśnienia, bo nie mam konta na tej stronce
Może da się to regenerować nie wie ktoś :?:
PS.
aldi a Ty co zrobiłeś :?: Kupiłeś pompę Febi Bilstein czy toprana :?:
: 23 maja 2010, 16:35
autor: Audi 80 Polska
Audi Sport pisze:PS. aldi a Ty co zrobiłeś :?: Kupiłeś pompę Febi Bilstein czy toprana :?:
To było w rodzinnym TDI mechanik powiedział że już czuć luzy na pompie i można by ją wymienić ale została stara.
: 26 maja 2010, 21:45
autor: Audi Sport
Witam ponownie. Dzisiaj po montażu AC na kontrolkach wyskakuje mi konewka oleju i piknie tak ze 3 razy. Kiedyś były już z tym problemy jednak jakiś mądry mechanik wyciągnął przekaźnik. Czy to ma jakiś związek z tym moim niskim ciśnieniem oleju :?:
: 28 maja 2010, 11:43
autor: xxtomek
Moduł AC był fabrycznie czy sam go montowałes? ta kontrolka zapala sie jak właczysz zapłon?? (czasem tez tak mam) ale jak uruchomisz silnik powinna zgasnąc.
Gdy olej jest zimny to cisnienie jest w granicach 5 bar na jałowych obrotach, ale to wina temperatury oleju ktory jest gesty, jak olej nabierze temperatury roboczej będzie rzadszy i cisnienie powinno zejsc do 2 bar na wolnych obrotach
: 28 maja 2010, 15:09
autor: Audi Sport
xxtomek pisze:Moduł AC był fabrycznie czy sam go montowałes?
Sam go dokładałem.
xxtomek pisze:ta kontrolka zapala sie jak właczysz zapłon??
Tak i jak włączę silnik też i cały czas mi to sygnalizuję nawet jak mi się olej do 90 stopni zagrzeje.
xxtomek pisze:Gdy olej jest zimny to cisnienie jest w granicach 5 bar na jałowych obrotach, ale to wina temperatury oleju ktory jest gesty, jak olej nabierze temperatury roboczej będzie rzadszy i cisnienie powinno zejsc do 2 bar na wolnych obrotach
Na zimnym silniku też mam 5 bar jednak kiedy się zagrzeje ciśnienie wynosi 1 bar lub 1,5 a czasami skacze miedzy 1, a 1,5 bara.