Strona 1 z 1
[b3] PM silnik pali jak opętany
: 22 maja 2010, 10:26
autor: thebass15
Witam wszystkich kochających audi
Mam niezły problem odnośnie mojej b3
Zmieniłem silnik z 3A 2,0 gdyż wtrysk mechaniczny sie posypał i zamontowałem PM 1,8 łącznie z instalacją elektryczną ale bez gazu. Wszystko działa lecz spalanie jest w granicach 10-15 l/100km .
Czy wie ktoś jaki może być tego powód?? Ze starej instalacji zostało tylko zasilanie paliwem z pompką w baku. Czy winą może być za duże cisnienie paliwa?? Oprócz tego bardzo się grzeje silnik w ciągu przejechania 3 km temperatura wchodzi na 100
Czy wie ktos jaka może być przyczyna tego zjawiska??
Proszę o rady i każda fachowa pomoc mile widziana
Z góry dzięki
: 23 gru 2010, 22:30
autor: Patrique
Jeśli chodzi o ukł. zasilania paliwem to chyba jest to samo. Pompka w podwoziu?
Ja bym swoje podejrzenia odnośnie wysokiego spalania skierował w kierunku sondy lambda.
Być może ona powoduje, że mieszanka jest zbyt wzbogacona. Co do temperatury silnika to przyczyna nie koniecznie może leżeć po stronie samego silnika.
: 24 gru 2010, 09:41
autor: Lukaszbroz
Skąd masz ten silnik. Z wiadomego pochodzenia? Taki wzrost temperatury może świadczyć o przegrzaniu jednostki a być może nawet zacierania. Czy nie warto było zamiast mechanicznego wtrysku pomyśleć o jakimś digifancie, wtrysku ciągłym?
: 25 gru 2010, 18:06
autor: GerB3
Sonda ani czujnik temp. nie powodują aż takiego wzrostu spalania różnica to góra 1-1,5l/100 w stosunku do tego co fabryka podaje. Wiem bo sprawdziałem na swoim PM., Ja mam spalanie mniejsze niz Ty bo 13l cała elektronika i osprzęt sprawny, silnika chodzi jak zegarek ,trzyma obroty zbiera sie nawet lepiej od danych katalogowych a i tak pali 13l. Dla mnie po prostu tyle te silniki palą, miałem to samo w golfie II i tam palił 11l ale golf był sporo lżejszy. Albo załóż gaz i módl sie żeby cos sie nie posypało tak jak sporo osób z tym silnikiem na forum, albo zaakceptuj spalanie i ciesz sie z jazdy, jak silnik jest zdrowy to ABT w B4 spokojnie objeżdżasz. Moim zdaniem najlepsze 1,8 w budzie B3 to był JN i DZ na pełnym wtrysku za to PM jest praktycznie niezniszczalny.
: 26 gru 2010, 14:45
autor: pawel_m
GerB3 pisze:Moim zdaniem najlepsze 1,8 w budzie B3 to był JN i DZ na pełnym wtrysku za to PM jest praktycznie niezniszczalny.
A silniki z gaźnikiem? :mrgreen:
: 26 gru 2010, 15:42
autor: GerB3
A silniki z gaźnikiem? :mrgreen:
Też jak ktos umie je wyregulować, ja nie mam za dobrych wspomnień z gaźnikami a monowtrysk jest praktycznie bezobsługowy. Ale z drugiej strony 4 wtryskiwacze jakoś lepiej rozpędzają te auta a silnik ma ładniejszy dźwięk
: 28 gru 2010, 07:44
autor: Przemo80b3
GerB3 pisze:A silniki z gaźnikiem? :mrgreen:
Też jak ktos umie je wyregulować, ja nie mam za dobrych wspomnień z gaźnikami a monowtrysk jest praktycznie bezobsługowy. Ale z drugiej strony 4 wtryskiwacze jakoś lepiej rozpędzają te auta a silnik ma ładniejszy dźwięk
Dobrze mowisz, ale JN i DZ to mechaniczny wtrysk, a malo jest osob, ktore znaja sie na tym, potrafia to regulowac
: 28 gru 2010, 08:03
autor: sztahu
u mnie w temacie przerabiałem mechaniczny wtrysk na digi wiec sie udało
: 05 sty 2011, 23:05
autor: Boom
Przy pojemności 1.8 to ja bym postawił jednak na gaźnik albo 4 wtryski.
Mechaniczny wtrysk odpada. Znajomy ma taką 80-tke "igłe", zadbana, doinwestowana - pali 12L przy jeździe jak emeryt. Jak wsiadłem za kierownice i pojeżdziłem troche na ostrej ku..wie to widac jak wsazówka paliwa opada, i właściciel krzyczał, że musimy sie przesiąść.
Dugi ma na 4 wtryskach i audiczka zbiera sie bardzo ładnie, ale tam spalanie nie mierzyliśmy bo to koleś taki dziwny troche.
Ja kupiłem gaźnik. Po pierwszych testach wyszło mi 20 L na 100. (ale zapierdalało niesamowicie)
Gaźnik poszedł do regeneracji. wszystkie wężyki podcisnienia wymienione i regulacja gaźnika
Pali 10,34 L w ziemie w korkach przy bardzo spokojnej jeździe.
11,73 L na pełnej ku...ie. (rożnica jednego litra a daje dużo frajdy)
Do roboty mam regulator zaplonu. Według forumowiczów powinien spalić litr mniej i szybciej sie zbierać
Wymienie, zobaczymy