Strona 1 z 1

[2.0 16V 6A] Stukanie w górze silnika, co do wymiany?(video)

: 23 maja 2010, 11:54
autor: Qster


Oto nagranie jak mi silnik stuka. Na nagraniu troszkę głośniej to słychać. Głos wydobywa się jakby z góry silnika więc to raczej nie panewki co? Dźwięk raczej mechaniczny.

Niezależnie czy zimny czy ciepły. Najlepiej słychać po schodzeniu z obrotów 1500 do 1000

: 23 maja 2010, 13:20
autor: Motostacja pl
Kurcze, ciężko wyizolować ten dźwięk. Ale jeśli góra to może szklanki.

: 23 maja 2010, 13:48
autor: keczy
Od kiedy sa te stuki? jakos nagle sie tak stalo czy to sie stopniowo nasilalo? Masz problem z odpaleniem silnika?Jak kolega wyzej napisal moga to byc szklanki ale jak mi padly panewki to mialem podobny metaliczny dzwiek, zaczynal sie w okolicy 2300obr, ciezko bylo odpalic autko i spadlo cisnienie.

: 23 maja 2010, 13:53
autor: TYGRYSQ
Kolego to są szklanki , na poczatek proponuje wymienic olej ,czasami pomaga, jest tez sposob inny , dolej oleju na max czyli do konca tego karbowanego pola na bagnecie stukot ustanie a do wymiany szklanek dojezdzisz w spokoju i ciszy <ok>

: 23 maja 2010, 23:10
autor: Qster
No cóż, samochód należał do mojej matki, i to były jego ciężkie chwile, np nie wymieniała oleju 25tys km. :shock: Jeździł na lotosie pół syntetyku a w zimie dolany został podczas awarii mineralny Selektor chyba nawet o innej lepkości :evil: . Ogólnie litr. I tak ze trzy miesiące było jeżdżone bo najzupełniej o tym zapomnieliśmy.
:-/
Silnik pewnie jest przez to gdzieś w środku dojechany.


Wracając na temat
Tydzień temu wymieniłem rozrząd, filtry, pół syntentyk. Przebieg 200k. Ciśnienie na dodatkowych zegarach już do 2500 mam 5 barów czyli ok. Bez gazu na ciepłym około 2 barów czasem trochę mniej.

Co do odpalania to odpala tak na silniku prawie zimnym.

Pewnie ssanie zepsute bo na całkiem zimnym nie odpali bez wdepnięcia w podłogę. Jak wdepnę i potrzymam zapali. Ogólnie zawsze pali za pierwszym razem tylko trzeba gaz docisnąć jak jest zimny.





Zastanawiam się czy inwestować w to dalej.

Szklanki = popychacze? Coś do tego tam wymienić od razu w tych rejonach silnika? Jeśli wymiana szklanek to tania rzecz mogę wymienić od razu coś ekstra przy rozebraniu tam. Tylko nie wiem co tam jest co powiedzieć mechanikowi.

Co do dźwięku na 90% góra silnika więc wątpię żeby to były panewki (które też w tym sezonie może sprawdzę).

Bardzo chciałbym zachować ten silnik :cry:

: 24 maja 2010, 10:26
autor: keczy
Qster pisze:Pewnie ssanie zepsute bo na całkiem zimnym nie odpali bez wdepnięcia w podłogę.
Mam podobny problem ale nie jest tak przy kazdym odpaleniu, watpie zeby jednak to bylo ssanie.
Qster pisze:Zastanawiam się czy inwestować w to dalej.
Jesli chcesz zachowac silnik to jak najbardziej.
Qster pisze:Szklanki = popychacze?
Same szklanki to koszt od 13pln do 15pln(przynajmniej w moim miescie) ja zaplacilem 13pln za INA, masz ich 16 to latwo obliczyc. Do tego uszczelka 70-100zl, Mozna wymienic lancuszek ktory laczy walki rozrzadu, ja osobiscie nie wymienialem i troche zaluje bo byc moze przez niego troche mi klekocze ten silnik chociaz niektorzy mowia ze ten typ tak ma :-D Ja bym jednak wstrzymal sie z kupowaniem szklanek zanim mechanik sprawdzi dokladnie czy w nich lezy problem, moje byly tak wyjechane ze moglem swobodnie je sciskac palcem, po wymianie okazalo sie jednak ze to panewka tak klekotala. To chyba wszystko. Pozdrawiam

: 24 maja 2010, 13:11
autor: Qster
Mechanik powiedział, że to pewnie hydraulika. I tyle się nagadałem.. Co do cen, w katalogu intercars najtańsze popychacze INA są po 28zł !!! I to razy 16? Chyba zbankrutuje :-( . A są i droższe, niektóre i po stówce kosztują.

Ehh, a chciałem gaz zakładać za te pieniądze co mam.

: 24 maja 2010, 20:27
autor: keczy
eee to chyba cos przekrecili, fakt ze ja ponad rok temu wymienialem ale dziwne zeby teraz kosztowaly dwa razy tyle :shock: sluchaj, skontaktuj sie z kolega Slonik on sprzedaje silnik ACE na czesci i z tego co wiem to wymienial szklanki, sa praktycznie nowe i sie dogadacie co do ceny.

: 24 maja 2010, 22:54
autor: krzA6
Żeby sprawdzić (wymienić) popychacze trzeba ściągać głowice?

: 24 maja 2010, 23:46
autor: Motostacja pl
krzA6 pisze:Żeby wymienić sprawdzić (wymienić) popychacze trzeba ściągać głowice?
Nie. Ściągasz pokrywę zaworów, zrzucasz pasek rozrządu i wyciągasz wałki rozrządu. Popychacze są pod nimi.

: 24 maja 2010, 23:57
autor: Qster
Jeden kolega z forum powiedział mi że wielu mechaników od Audi twierdzi, że te typy (16V) tak mają i często je tak słychać. Polecił spróbować wymienić olej na 15w50 motul, co by ciszej chodziło ;) Spróbuję jego rady. Ale i tak jak uda mi się tanio wymienić szklanki i łańcuszek, to czemu nie. Co nowe to nowe. Przynajmniej mnie nie będzie dręczyć sumienie ;-) Dzięki za pomoc dam znać za tydzień co zrobiłem i co to dało.

: 26 maja 2010, 14:17
autor: Bronek27
Witaj mi też wygląda to na szklanki ja wyminiałem całkiem nie dawno bo zmieniałem wałki w ACE na troche ostrzejsze za szklanki płacilem 23 zl za sztuke co do oleju to bym na inny niż ten co lałeś do tej pory nie zmieniał czasem może sie okazać że będą wycieki ale nie muszą jak zdecydujesz sie na wymiane szklanek to nowe uszczelki też wiec kwota sie zwiekszy te silniki tak maja że grzechotaja jednak raczej nie tak bardzo jak na filmiku jednak na żywo bedzie inaczej to slychać pozdrawiam