[ABK] Zawieszający się Hall? A może cewka?
: 26 maja 2010, 17:28
Witam,
Czy czujnik Halla może się chwilowo zawieszać? Od kilku dni mam problem z zapłonem. Samochód gaśnie w czasie jazdy i potem jest spory problem, żeby go odpalić. Nawet jeżeli się to uda, to po przejechaniu czasem krótszej czasem dłuższej drogi silnik znowu gaśnie.
Przelutowałem już przekaźnik 30. Nawet zamówiłem sobie nówkę w ASO (będzie jutro do odbioru). Samo przelutowanie jednak nic nie dało i problem pojawił się ponownie.
Przy włączonej stacyjce, kiedy odpinam i podłączam wtyczkę od cewki słychać charakterystyczne cykanie iskry. Co dziwne, cykanie pojawia się również jak tylko lekko ruszam podłączoną wtyczką. Czy to jest normalne?
Zrobiłem szybki test miernikiem cyfrowym i pomiędzy środkowym pinem Halla i 12v w spoczynku wskazuje 0v, czyli Hall nie podaje masy. Przy kręceniu rozrusznikiem nic się nie pojawiło na mierniku. W pewnym momencie jednak coś się pojawiło i silnik odpalił. Trochę sobie pochodził po czym nagle wskazanie wskaźnika znowu spadło do 0 i silnik zgasł. Czy takie zawieszanie i odwieszanie się Halla jest w ogóle możliwe?
Czy czujnik Halla może się chwilowo zawieszać? Od kilku dni mam problem z zapłonem. Samochód gaśnie w czasie jazdy i potem jest spory problem, żeby go odpalić. Nawet jeżeli się to uda, to po przejechaniu czasem krótszej czasem dłuższej drogi silnik znowu gaśnie.
Przelutowałem już przekaźnik 30. Nawet zamówiłem sobie nówkę w ASO (będzie jutro do odbioru). Samo przelutowanie jednak nic nie dało i problem pojawił się ponownie.
Przy włączonej stacyjce, kiedy odpinam i podłączam wtyczkę od cewki słychać charakterystyczne cykanie iskry. Co dziwne, cykanie pojawia się również jak tylko lekko ruszam podłączoną wtyczką. Czy to jest normalne?
Zrobiłem szybki test miernikiem cyfrowym i pomiędzy środkowym pinem Halla i 12v w spoczynku wskazuje 0v, czyli Hall nie podaje masy. Przy kręceniu rozrusznikiem nic się nie pojawiło na mierniku. W pewnym momencie jednak coś się pojawiło i silnik odpalił. Trochę sobie pochodził po czym nagle wskazanie wskaźnika znowu spadło do 0 i silnik zgasł. Czy takie zawieszanie i odwieszanie się Halla jest w ogóle możliwe?