Strona 1 z 1
[B4 ABT+LPG] wysokie obroty na zimnym silniku na benzynie
: 27 maja 2010, 00:37
autor: Karol_90
Witam. Nie znalazłem podobnego tematu więc zacząłem nowy. Po odpaleniu zimnego silnika na benzynie wchodzi na wysokie obroty. Czasem da się je zgasić sprzęgłem, ale po paru sekundach wchodzi znowu. Jakiś czas temu było to jakieś 2tys obrotów, z każdym dniem rosły i teraz wchodzi już na ponad 3tys, niedługo zacznie pewnie na 5

Gdy przełączę auto na gaz problem ustępuje. Czego może to być wina? Dodam że mam instalację gazową BRC Just montowaną niecałe 3 miesiące temu.
: 27 maja 2010, 09:36
autor: Misiek81
Tez borykam sie z roznymi przypadlosciami,a do sprawdzenia kilka rzeczy: silniczek krokowy,czujnik temp. plynu ,który podaje do Ecu,czy nie lapie lewego powietrza.Tyle odemnie,a inny pewnie tez cos dodadzą.
: 27 maja 2010, 13:31
autor: Bastek
Karol_90, stawiałbym na sondę lambda lub lewe powietrze. Sprawność sondy sprawdzisz podpinając ECU pod vaga lub bawiąc się miernikiem. Co do lewego powietrza to sprawdź tą gumę, którą masz pod wtryskiem...
: 27 maja 2010, 16:20
autor: Ireq
ABT ogólnie chyba jak już się wkręci

to wolno schodzi z obrotów, gdy przełączam swojego na LPG, to po dodaniu gazu chwile mu zajmuje zanim zejdzie do standardu..
jeśli nie chcesz od razu wszystkiego rozkręcać to spróbuj przy włączonym silniku "poruszać" obudową filtra powietrza (chociaż to może być mało skuteczne) albo popryskać jakimś "dezodorantem" żeby sprawdzić czy są przedmuchy

: 28 maja 2010, 00:13
autor: Karol_90
Co do gumy to mam już kupioną i zbieram się do wymiany. A czy to może być wina złej emulacji sondy? Auto z 92r, więc chyba raczej VAGiem nie sprawdzę sprawności sondy. Gazownik mówił, że sonda jest dobra, ale z niego taki magik że szok. Poznałem paru ludzi którzy u niego instalowali, wszyscy narzekają. A gdyby łapał lewe powietrze to chyba i na gazie by to było, czy się mylę? Dodam jeszcze, że niedawno zaczął się problem z gaśnięciem silnika właśnie na zimnym, wejdzie na te obroty ok.1100 i albo spadną poniżej i zgaśnie albo wskoczą na te 3tys. Odpalałem na zimnym na gazie, wszystko ok.
[ Dodano: 2010-06-01, 22:00 ]
Widzę że marne zainteresowanie tematem. No ale całe szczęście problem rozwiązany. Jak sugerowaliście winna była tej sytuacji guma pod wtryskiem. Po wymianie dolegliwości ustąpiły. Dodam, że wcześniej strasznie nie równo pracował silnik, aż trzęsło całą budą - teraz w porównaniu z tym co wcześniej było pracuje pięknie. Dzięki za zainteresowanie i odpowiedzi. Pozdrawiam
: 02 cze 2010, 21:28
autor: pajoo121
witam

mam dokładnie taki sam problem. i pytanie: żeby dostać sie do tej gumy to muszę odkręcić cały moduł nad kolektorem ssącym?
: 07 cze 2010, 16:49
autor: Karol_90
Tak, trzeba zdjąć obudowę filtra powietrza, poodłączać wtyczki m.in od nastawnika przepustnicy, odkręcić cztery śruby na imbus, cały wtrysk wyjmujemy i zostaje nam odkręcenie samej gumy.