Strona 1 z 1
[80 B4 2.0 ABT] Przerywa i prycha.
: 01 cze 2010, 16:51
autor: grzegorz.299
Witam
Posiadam Audi 80 B4 2.0 silnik ABT sama benzyna.
Mam problem taki że na postoju przy odpalonym silniku i bez wciskania gazu słychać takie prychanie z rury wydechowej. Drugi problem to taki że przy jeździe na lekko wcisnietym gazie samochód się czasami zadławi. To się dzieje na każdym biegu najcześciej przy delikatnym ruszaniu zadławi się raz albo dwa razy na sekunde. Bo jesli wciskam mocniej pedał gazu to tak się nie dzieje. Gdzie szukać przyczyny ??
: 01 cze 2010, 17:46
autor: Karto
Eee... ja tam specem nie jestem ale wydaje mi się to normalne? Moje 5 cylindrow też sobie prycha z rury wydechowej na wolnych obrotach- trudno, żeby wył albo nie wydawało żadnego odgłosu. No chyba że to prychanie jest bardzo nieregularne, czasami głośniejsze etc. Co do ruszania przy lekko wciśniętym gazie- u mnie jak gwałtownie puszcze sprzęgło to i pewnie zgaśnie!;)
: 01 cze 2010, 18:01
autor: grzegorz.299
moim zadniem tak nie powinno być prychanie jest nieregularne.
Pozatym chciałem zalożyć w koncu gaz i na stacji powiedzieli mi że nie założą dopuki nie naprawię samochodu a powiedzieli tyle że silnik nierówno pracuje. Chodz nie raz przygladałem się na wskazówkę obrotomierza to nie falowała
: 01 cze 2010, 18:56
autor: Karto
To na początek można poszukać nieszczelności w dolocie, posprawdzać gumowe wężyki, opaski etc.
: 02 cze 2010, 17:23
autor: lukasz56
grzegorz.299 pisze:moim zadniem tak nie powinno być prychanie jest nieregularne.
Pozatym chciałem zalożyć w koncu gaz i na stacji powiedzieli mi że nie założą dopuki nie naprawię samochodu a powiedzieli tyle że silnik nierówno pracuje. Chodz nie raz przygladałem się na wskazówkę obrotomierza to nie falowała
Zacznij od demontażu całego układu wtryskowego i zobacz czy ta guma pod nim jest ok-jak jest pęknięta to będzie łapał lewe pewietrze.Jak to jest ok to radze dać 10 zł za ustawienie zapłonu-myslę że na bank pomoże-u mnie też prykało z rury i nie równo pracował silnik.Ustawiłem zapłon i wszystko wróciło do normy...ABT to stosunkowo prosty silnik także dasz radę
: 03 cze 2010, 09:35
autor: Bastek
Właśnie ja też będę musiał spróbować przestawić zapłon, bo prychanie u mnie występuje nagminnie na benzynie. Na gazie jestem w stanie to wyeliminować regulując dawkę mieszanki jednak na dłuższą metę to nie jest rozwiązanie...
: 05 cze 2010, 11:20
autor: Ireq
Spróbuj zatankować lepszej Pb i dolać czegoś do przeczyszczenia układu zasilania, a następnie porządnie przegoń furkę :mrgreen: jeśli Ci się dławi to może jakiś osad zebrał się na wtryskach..
: 06 cze 2010, 21:50
autor: grzegorz.299
Coś spróbujemy może z tym zapłonem zastanawiałem się nad oddaniem do mechanika niech sam popatrzy
: 26 lis 2010, 12:40
autor: tofik1989
Obstawiam tak jak koledzy ze lapie lewe powietrze, podstawa wtrysku, u mnie lapalo gumowym wezykiem co idzie do serwa hamulcow i tez prychalo.
: 26 lis 2010, 18:35
autor: Pio80tr
Mam podobnie, to znaczy cały czas prycha sobie z rury wydechowej. Nie ważne czy silnik autka jest rozgrzany czy nie. Cały czas prycha. Nie powiem, wkurza to mnie. Dziś odbierałem autko od mechanika - po wymianie sondy lambda - i na placu stał Lanos z włączonym silnikiem i otwartą maską. Silnik chodził tak równo i cicho, że aż mi gól skakał. Przecież my mamy Audice powinno być tak samo!
Jeśli chodzi o gumową podstawę wtrysku to niedawno wymieniłem i poprawa jest nie większa niż 50%. Obroty są bardziej równe ale prychanie jak było tak jest.
Jeśli chodzi o dławienie się przy ruszaniu. Też tak miałem i to nawet konkretne, autko ćwiczył tzw kangury. Takie wyraźne 2-3 szarpnięcia całą kastą tzn nadwoziem przy ruszaniu. U mnie okazało się, że jest to ewidentnie objaw padniętej sondy lambda. Poprostu mieszanka była zbyt uboga. Lambda factor mierzone na biegu jałowym VAG-COM'em miałem na poziomie 1,1-1,4. Przy jeździe z całkowicie odłączoną sondą lambda było super. Żadnych szarpnięć. Niestety z odłączoną sondą nie da się wiecznie jeździć tak więc jestem po jej wymianie jest ok.
Niestety prychanie jak jest tak było. W kolejnym kroku pojadę ustawić zapłon. Może to jest ,aż tak prozaiczne.
: 26 lis 2010, 22:15
autor: rafkol
witam. dołanczam sie do dyskusji. u mnie też prycha. na wolnych obrotach szarpie. nawet jak hamuje silnikiem to tez szarpie. wszystko to się dzieje jak obroty spadają poniżej 2000. wymieniłem już świece, kopułke, gume pod filtrem powietrza no i mechanik ustawiam mi zapłon. i do tej pory prycha i szarpie. byłem juz u kilku mechaników i nic. jka możecie to poradzcie mi co może być powodem tego
[ Dodano: 2010-11-26, 22:16 ]
dodaje ze mam audi 80 1,8l 91r
[ Dodano: 2010-11-26, 22:22 ]
dodaje ze mam audi 80 1,8l 91r benzyna
: 27 lis 2010, 10:41
autor: pawel_m
rafkol pisze:witam. dołanczam sie do dyskusji. u mnie też prycha. na wolnych obrotach szarpie. nawet jak hamuje silnikiem to tez szarpie. wszystko to się dzieje jak obroty spadają poniżej 2000. wymieniłem już świece, kopułke, gume pod filtrem powietrza no i mechanik ustawiam mi zapłon. i do tej pory prycha i szarpie. byłem juz u kilku mechaników i nic. jka możecie to poradzcie mi co może być powodem tego
RU to silnik z gaźnikiem czy nie? Sprawdź podstawkę gaźnika.