Strona 1 z 1
[B3 PM] 90oC i 2k obrotów
: 05 cze 2010, 22:27
autor: qnjvq
Po zagrzaniu się silnika (90oC) czasami obserwuję, że jak mam sprzęgło w podłodze / na luzie zamiast 1k obrotów mam 2k. Czym może być to spowodowane? 80tka bez gazu.
: 06 cze 2010, 12:16
autor: goldi j51
: 06 cze 2010, 16:09
autor: qnjvq
goldi j51, FAQ czytałem. Komputer zresetowałem.
Jak temperatura przekracza 90o, obroty na luzie idą do 2k, włącza się wiatrak przy chłodnicy, temperatura wraca na 90o i po tym obroty na luzie spadają do 1k oraz sytuacja się normuje (mam nadzieje że zrozumiałe
).
Tak powinno być?
To moje pierwsze Audi, które posiadam od tygodnia i nie mam żadnego odniesienia jak powinno być.
: 06 cze 2010, 16:36
autor: Felipewp
czujnik temperatury pewnie
: 06 cze 2010, 17:03
autor: qnjvq
Felipewp pisze:czujnik temperatury pewnie
Może głupie pytanie... Czyli jeden czujnik pokazuje temperaturę na zegarze pod prędkościomierzem a drugi podaje informacje do wtryskiwaczy/komputera?
Rozumiem że uszkodzony jest ten drugi.
Czuję że się kompromituję... wybaczcie :roll:
: 06 cze 2010, 18:58
autor: Jarewa
Tam masz trzy czujniki.
Dolny to jest dla ECU.
Na górze dwa to tak: lewy- włacznik podgrzewacza kolektora powietrza. Prawy- wskażnik na desce.
No chyba że ktoś pozamieniał.
: 06 cze 2010, 19:13
autor: qnjvq
Jarewa pisze:Tam masz trzy czujniki.
Dolny to jest dla ECU.
Na górze dwa to tak: lewy- włacznik podgrzewacza kolektora powietrza. Prawy- wskażnik na desce.
No chyba że ktoś pozamieniał.
Czyli do wymiany jest "Dolny dla ECU." lub "lewy- włacznik podgrzewacza kolektora powietrza. " tak?
: 06 cze 2010, 19:25
autor: Jarewa
Do sprawdzenia. Ten dolny on ma duży wpływ na to.
Ale jak powiedziałem tak jest w orginale.
: 08 cze 2010, 14:31
autor: grze
O czujnikach temperatury <bylo> wiele razy więc <szukaj>
Poza tym było kilka wątków o podobnych problemach z obrotami w ABT czy PM więc poszukaj, bo to podobne silniki.
: 25 lis 2010, 21:56
autor: damianek1234561
Witaj jak koledzy radza nawet nie sprawdzaj tylko wymien czujnik temperatury bo to groszowe sprawy i sprawdz ustawienie zaplonu moj znajomek mial z tym problem i okazal sie zaplon pozdro
: 10 maja 2011, 19:58
autor: qnjvq
Sprawa rozwiązana chwilowe zawieszanie obrotów na 2tyś (jak nacisnąłem gaz to można było zwiększyć obroty ale nie zmniejszyć) powodował
nastawnik przepustnicy / regulator biegu jałowego / silniczek krokowy - każdy mówi inaczej
a dokładnie: BOSCH 0 132 008 600 (0132008600)
po prostu po nagrzaniu się zawieszał.
Nie polecam tanich zamienników, tylko używka albo nówka oryginał .