Strona 1 z 1

[80 B3 AAD] Jak się rozgrzeje nie ma mocy. Benzyna i LPG

: 09 cze 2010, 08:20
autor: leoncjo
Witam
Mam problem z silnikiem, jak się rozgrzeje brakuje mu mocy, delikatnie faluje na obrotach i ma problem z wchodzeniem na obroty. Jak już przekroczy 2 tys/obr to czuć falowanie mocą, zanim wejdzie na 2 tys. w momencie jak mocno wciskam gaz dławi się, jak wcisne delikatnie to powoli się wkręca... Problem jest na benzynie i gazie. Z odpalaniem nie ma problemów. Na zimnym wszystko O.K. idzie jak burza. Proszę o pomoc...

: 09 cze 2010, 08:39
autor: arekkrosno
Zaloguj się na stronie centrum.audi80.pl
kliknij w ten link http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... nfo/id,47/
Tam jest poradnik dotyczący twojego problemu

: 09 cze 2010, 09:20
autor: leoncjo
Tylko.... ja mam układ KE-Motronic 1.2 a przesłany opis to KE-Jetronic , czy to bedzie to samo ?? Po za tym u siebie nie widzę żadnej śrubki do regulacji składu mieszanki, kiedys w silniku 2,3 widziałem taka śrubkę ....

Dodam, że jak silnik nie osiaga znamionowej temp to jest O.K. ma moc i nic nie faluje...

: 10 cze 2010, 14:44
autor: arekkrosno
Prawda. Tylko dokładnie chodziło mi o falujące obroty powyżej 2 tys. obr./min. Czyli może łapie ci gdzieś lewe powietrze. Spróbuj w trakcie falowania spryskać dolot Plakiem do tapicerki. Jak się nic nie zmieni to dolot szczelny. Dalej może być tylko przepływomierz. Ale co i jak to musi się wypowiedzieć ktoś z KE-Motroni-kiem bo ja go nie znam.

: 10 cze 2010, 21:55
autor: leoncjo
OKI. Troche podziałałem... zczytałem błedy, wyskoczył 2324. Z tego co pokazały google to ma on coś wspólnego z sondą lambda. W moim przypadku mało istotny. Sprawdziłem wszystkie czujniki miernikiem i niby są ok, przewody WN nie sieją iskier. Zajrzałem do świec, okopcone... Oglądam iskrę, a ona skacze jak pchła po grzebieniu. Sprawdziłem kąt zapłonu, strasznie skacze. Siedziały świece trójelektrodowe, chciałem kupić jedno-. Okazuje się, że do tego silnika są właśnie takie. Wymieniłem na nowe.
Po wymianie świec:
- pogorszyło się odpalanie na ciepłym na benzynie...
- kąt zapłonu jest teraz O.K.
- jak dobrze dam gazu na benzynie z rury wydobywa się czarny dym...nie przepala ??
- na gazie nie widać dymu,
- na benzynie po raptownym wciśnięciu gazu lekko się dławi do 2000 tyś obr.
- na gazie zaczął gorzej chodzić....regulować
- na benzynie wolne obroty stabilne.
Niestety na testy miałem mało czasu, przy jeździe po podwórku pękł pasek alternatora :(.

Jak poprawić pracę na benzynce przy rozgrzanym silniku ??

: 10 cze 2010, 22:53
autor: Pawcio93
Kolego w jaki sposób zczytywałeś błędy ??

: 11 cze 2010, 08:48
autor: arekkrosno
Pawcio93 pisze:Kolego w jaki sposób zczytywałeś błędy ??
Pewnie przez kody migowe - inaczej się nie da w tym aucie

Kolego leoncjo, z tą sondą lambda to nie jest wcale takie głupie. Sprawdź ją pierwsze bo skoro wyrzuciło ci błąd na migowym to znaczy że "komputer" nie dostaje od niej sygnały. Kolega miał tak że sonda była sprawna a sygnału nie dawała bo kabel był przełamany.

Na gazie nie będzie kopcić bo masz emulator lambdy. Ja bez lambdy na gazie jeździłem rok, nie było różnicy.

: 11 cze 2010, 15:30
autor: leoncjo
W tym silniku tylko i wyłącznie kody migowe...
Dzisiaj poszukam co się dzieje z sondą.. nie mam kanału więc pewnie będzie mały problem, w którym miejscu wydechu siedzi sonda .... z kolektora wychodzą dwie rury..
Do kolegi Pawcio: jak będziesz potrzebował metodę na kody daj znać wyślę coś.

: 12 cze 2010, 00:55
autor: Pawcio93
Sonda siedzi zaraz przed katalizatorem.

: 12 cze 2010, 18:12
autor: leoncjo
Stwierdzono brak sondy ;). Ale po wymianie świec, lekkim podstrojeniu mieszanki na benzynie i gazie autko śmiga jak złe ... Dziękuje za pomoc wszystkim. Pozdrawiam.