Strona 1 z 2
[80 B3 1.8 PM] Silnik PM. Jaki wtrysk paliwa
: 28 maja 2007, 13:15
autor: Morgoth
Witam!
Mam pytanie. Jak mogę sprawdzić, jaki mam wtrysk paliwa? Moje auto: Audi B3, 1.8S, 90KM, silnik PM? Szukałem w sieci i znalazłem, że do tych silników wkładali wtrysk jednopunktowy Mono-Jetronic lub Mono-Motronic. I tu kolejne pytanie: jak to się ma do instalacji gazowej, którą chciałbym założyc w najbliższym czasie.
Pozdrawiam
: 28 maja 2007, 15:18
autor: WOJTEK26
To co napisałeś to ten sam typ ukł wtryskowego- jednopunktowy jak zwał tak zwał ale jest jeden centralny wtryskiwacz
: 28 maja 2007, 16:02
autor: Organista18
Dokładnie jak pisze
WOJTEK26, jest jeden centralny wtryskiwacz, zwany mono-motronic, a jaki masz filtr powietrza, okrągły?jeśli tak to masz motronic, a jeśli prostokątny w lewym rogu to jetronic
Morgoth pisze:I tu kolejne pytanie: jak to się ma do instalacji gazowej, którą chciałbym założyc w najbliższym czasie.
Ten typ silnika jest bardzo podatny na założenie instalacji gazowej mam taki sam PM i tez planuje założyć LPG byłem w serwisie i powoli będę sie za to zabierał....
: 28 maja 2007, 17:16
autor: Veter
Witam kolego mam taki silniczek na jednopunktcie (okragly filtr) nie sttety nie powiem Ci jaka mam instalacje LPG ale silniczek chodzi super spalanie miasto do 11 l gazu po za miastem nie wiem bo nie mialem okazji jeszcze
bo mam ja dwa miesiace czyt AUDI
ale czytalem ze nawet 8/9 w tych granicach tak czy siak sie oplaca pozdrawiam
)
: 28 maja 2007, 20:59
autor: czarekj
W Audi 80 1,8 - silnik PM ten rodzaj wtrysku nazywany jest Mono-Jetronic, natomiast w VW Passat 1,8 silnik RP ten układ nazwany jest Mono-Motronic. Mogę sie mylić, ale w Mono-motronic jest lepiej rozwiązana kwestia samodiagnostyki sterownika. Reszta jest taka sama. Moim zdaniem to auto dobrze nadaje się na przeróbkę pod LPG. Sam śmigałem takim 5 lat i nic sie nie psuło.
: 29 maja 2007, 12:32
autor: sylwiasty
czarekj pisze:W Audi 80 1,8 - silnik PM ten rodzaj wtrysku nazywany jest Mono-Jetronic, natomiast w VW Passat 1,8 silnik RP ten układ nazwany jest Mono-Motronic. Mogę sie mylić, ale w Mono-motronic jest lepiej rozwiązana kwestia samodiagnostyki sterownika. Reszta jest taka sama. Moim zdaniem to auto dobrze nadaje się na przeróbkę pod LPG. Sam śmigałem takim 5 lat i nic sie nie psuło.
Silniki PM z końca produkcji tj.'91 były już na Mono-Motronicu. Kolega w swojej PM ma właśnie taki system, anyway autko bardzo dobrze znosi eksploatację na LPG pod warunkiem dobrego wyregulowania i ustawienia emulacji na odłączoną. W innych przypadkach dochodzi do rozjechania ECU i problemy z pracą silnika na benzynie.
: 29 maja 2007, 12:48
autor: Morgoth
Witam wszystkich!
Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi :mrgreen: .
A jaką instalację polecacie do tego silnika?
Pozdrawiam
: 29 maja 2007, 16:51
autor: sylwiasty
II generacja będzie najlepszym rozwiązaniem, ja mam na sterowniku BingoM i nie narzekam.
: 30 maja 2007, 13:58
autor: Morgoth
Tak, ale Ty masz na pełnym wtrysku w przeciwieństwie do mnie.
: 30 maja 2007, 14:08
autor: WOJTEK26
Morgoth pisze:Tak, ale Ty masz na pełnym wtrysku w przeciwieństwie do mnie.
Silnik ABT też jest na pojedyńczym wtrysku. Instalacja II generacji z komputerem sterującym uważaj tylko bo nie którzy zakładają instalacje ze serownikami a nie z komputerem
: 30 maja 2007, 15:17
autor: Morgoth
WOJTEK26 pisze:
Silnik ABT też jest na pojedyńczym wtrysku.
Tak, moja pomyłka, sorry!
Jestem zupełnym lamerem w instalacjach gazowych i wiem, że nie będę potrafił odróżnić tej ze sterownikiem od tej z komputerem. Na co mam zwrócić uwagę?
: 31 maja 2007, 08:19
autor: WOJTEK26
Jak bedą sterowniki to są to dwie małe puszki bez wyjścia na komputer a regulacja polega na podłączeniu wskaźniczka do prostokątnej kostki i obserwowaniu diódek. Je żeli bedziesz miał komputer sterujący jest on większy i jest tan wyjście na podłączenie sie komputera regulacja polega na podłączeniu sie z komputerem zew czyli PC i za pomocą programu do danej instalacji montażysta reguluje całą instalacje czyli:
1. ustawia skład mieszanki
2. reguluje min i max otawrcie silniczka krokowego
3. reg czas zwłoki na zmiane sygnału Lambda
4. obroty przy których nastąpi przełączenie
Po wykonanej regulacji powinien ci dać wydruk z analizatora spalin na benzynie i po założeniu instalacji na gazie. Jezeli trafisz do takiego zakłady to bedziesz zadowolny z instalcji. Ale sie rozpisałem ale to mój konik instalacje gazowe :mrgreen:
: 01 cze 2007, 08:10
autor: Morgoth
Dzieki za pomoc!
sylwiasty pisze:autko bardzo dobrze znosi eksploatację na LPG pod warunkiem dobrego wyregulowania i ustawienia emulacji na odłączoną. W innych przypadkach dochodzi do rozjechania ECU i problemy z pracą silnika na benzynie.
Dla mnie chińszczyzna! Co to jest ECU? Czy odłączenie emulacji oznacza odłączenie sondy lambda?
: 01 cze 2007, 08:53
autor: bandzior
ECU to Electronic Central Unit - czyli komputer zawiadujący pracą silnika.
: 01 cze 2007, 15:25
autor: sylwiasty
Morgoth pisze:Dzieki za pomoc!
sylwiasty pisze:autko bardzo dobrze znosi eksploatację na LPG pod warunkiem dobrego wyregulowania i ustawienia emulacji na odłączoną. W innych przypadkach dochodzi do rozjechania ECU i problemy z pracą silnika na benzynie.
Dla mnie chińszczyzna! Co to jest ECU? Czy odłączenie emulacji oznacza odłączenie sondy lambda?
Jak kolega wyżej napisał - ECU to komputer sterujący pracą silnika na benzynie.
Ustawienie emulacji na "odłączoną" (ewentualnie "brak", w zależności od komputera) oznacza, że podczas pracy na gazie sygnał z sondy nie jest podawany do komputera benzynowego, komputer przyjmuje wartość średnią z góry zaprogramowaną i tym samym nie rozwalają się mapy kompa benzynowego.