Strona 1 z 1

[B4 abk + lpg] Kopci na czarno na benzynie

: 20 cze 2010, 12:31
autor: kary_05
Witam,kilka dni temu po odpaleniu silnika nie zgasła mi kontrolka od oleju, zegar pokazywał brak ciśnienia oleju, silnik to 2.0 l benzyna 115 KM z instalacją gazową. Zadzwoniłem do znajomego mechanika który mnie zaciągnął do warsztatu, po wymianie oleju oraz przeczyszczeniu filtra oleju problem znikł ( olej z filtrem wymieniany miesiąc wcześniej). Problem zaczął się z obrotami na benzynie, pracuje nierówno, kopci na czarno, na gazie wszystko ok. Auto stoi już tydzień w dużym warsztacie a mechanicy nie mogą zlokalizować usterki, komputer nic nie pokazuje, co to może być? Dodam jeszcze że sprawdzali sonde, czujnik temperatury, przepływomierz.

Na przyszłość proszę stosować tagi i tytułować wątki zgodnie z regulaminem.

Zapoznaj się z regulaminem i zasadami tytułowania wątków.

: 20 cze 2010, 14:00
autor: krisiun1
Sprawdzałeś ile było oleju w silniku kiedy kontrolka nie gasła.

: 20 cze 2010, 14:41
autor: djandres
na bank masz wywalone pierscienie albo uszczelniacze zaworów i ci ciągnie olej jak smok i to jest powodem tego ze dzieja sie takie cuda

: 20 cze 2010, 17:15
autor: kary_05
krisiun1 pisze:Sprawdzałeś ile było oleju w silniku kiedy kontrolka nie gasła.
Olej był w normalnym poziomie, jeździłem na gazie jakiś czas po tym zdarzeniu ale wkurzała mnie na nierówna praca i kopcenie i dlatego zaprowadziłem do mechanika.

: 20 cze 2010, 18:02
autor: krisiun1
Jeśli VAG nic nie podpowiedział to znaczy że z elektryką raczej jest OK.Pozostają panewki na korbowodzie jeśli są zużyte będą problemy z ciśnieniem oleju, sprawdź też pompę oleju może smok jest przytkany, pierścienie i uszczelniacze zaworowe objawiałyby się sporym wciąganiem oleju przez silnik.Co do kopcenia to mechaniorzy niech sprawdzą jak wygląda klapka w przepływomierzu czy się nie przycina.

: 20 cze 2010, 22:36
autor: L_BUBU
Mam taki sam problem nie równa praca silnika na wolnych obrotach i mocno kopci na czarno.

Silnik nie bierze oleju a jest świeżo po remoncie pierścienie, panewki, popychacze zawory dotarte nowe uszczelniacze i tep

: 21 cze 2010, 10:32
autor: WOJTEK26
Na poczatek sprawdz regulator cisnienia paliwa, w dalej przekażnik 30, niech "geniusze" sprawdzał w blokach pomiarowych co pokazuje przepływka, TPS, jaka temp silnika, jakie wratosci pokazuje sonda, oraz czasy wtrysku PB.

: 22 paź 2013, 19:40
autor: Gulon
sorry że odkopuję temat ale może ktoś powie co rozwiązało problem?

: 23 paź 2013, 20:46
autor: la222
jak dymi na czarno to nie olej pomyslcie troche.niebieski to olej.do wymiany sonda i przeplywka-zbyt bogata mieszanka

: 23 paź 2013, 23:33
autor: szaakaal
la222 pisze:jak dymi na czarno to nie olej pomyslcie troche.niebieski to olej.do wymiany sonda i przeplywka-zbyt bogata mieszanka
no za bardzo sie rozpędziłeś moim zdaniem...

Jeśli kopci na Pb to jest to spowodowane zbyt bogatą mieszanką, a jak do tego dochodzi jakieś kosmiczne spalanie to sonda lambda.