Strona 1 z 1
[B4 ABK 2.0 E, sedan] Szarpanie silnika
: 26 cze 2010, 14:05
autor: Pasiakk
Witam, mam ze swoim samochodem nasępujący problem, wydaje mi się że dotyczy on tylko jazdy na gazie, bo na benzynie jest normalnie. Silnik chodzi równo, ale co jakiś czas jakby się dławił, trwa to ułamek sekundy i dalej jest normalnie, i tak w kółko. Mam automat, najgorzej jest na najwyższym biegu, jak wskoczy przy prędkości 60-70 km/h, obroty są poniżej 2 tys. strasznie szarpie dopóki nie osiągnie dajmy na to 2,2 tys.
Zauważyłem przy otwartej masce, że w momencie tego duszenia, pojawia się iskra na głównym przewodzie zapłonowym na kopułce. Być może jest to istotna informacja. Dodam jeszcze, że po rozgrzaniu, na benzynie na niskich obrotach też strasznie nie równo chodzi.
Z góry dzięki za pomoc
: 26 cze 2010, 14:13
autor: Motostacja pl
Kable WN do wymiany skoro mają przebicie.
: 26 cze 2010, 14:20
autor: goldi j51
a najlepiej cały układ zapłonowy czyli kopułka świece i palec firmy Beru lub Bosch albo NGK
: 26 cze 2010, 14:44
autor: Pasiakk
Sęk w tym, że jakieś 3-4 miesiące temu wymieniałem kable na nowe. Wymiana całego układu zapłonowego to wydatek rzędu jakiego?
: 26 cze 2010, 14:50
autor: goldi j51
a jakiej firmy kable założyłeś pewnie jakieś najtańsze i dlatego już mają przebicie generalnie zacznij od wymiany przewodów WN i zobaczysz czy dalej będzie szarpać
: 26 cze 2010, 14:52
autor: Motostacja pl
goldi j51 pisze:a jakiej firmy kable założyłeś
O to samo chciałem właśnie spytać. W przypadku takich elementów jak elementy układu WN, zawieszenia itp oszczędzając na tanich częściach traci się zazwyczaj dwa razy.
: 26 cze 2010, 15:00
autor: goldi j51
Dodam tylko że spotkałem się z firmą Kager pół roku wytrzymywały przewody wn i silnikiem zaczeło szarpać w czasie jazdy i rzucać na wolnych obrotach
: 27 cze 2010, 08:44
autor: Pasiakk
A tak trochę z innej bajki, nie chcę zakładać specjalnie nowego tematu. Jaki może być powód nadmiernego spalania oleju silnikowego? Muszę dolewać średnio 0,5 litra co 2 tygodnie, nie wydaje mi się żeby to była norma, chyba że się mylę? Silnik jest suchy, nie ma żadnych wycieków.
: 27 cze 2010, 08:53
autor: Marynarz41
Witam,być może masz zużyte gumowe osłonki na hydraulicznych popychaczach <ok>
: 27 cze 2010, 19:24
autor: goldi j51
Pasiakk pisze:A tak trochę z innej bajki, nie chcę zakładać specjalnie nowego tematu. Jaki może być powód nadmiernego spalania oleju silnikowego? Muszę dolewać średnio 0,5 litra co 2 tygodnie, nie wydaje mi się żeby to była norma, chyba że się mylę? Silnik jest suchy, nie ma żadnych wycieków.
Sprawdz ciśnienie w cylindrach jeśli jest w normie i równo na każdym cylindrze to ewentualna wymiana uszczelniaczy na zaworach powinna pomóc chyba że jeszcze ostatni pierścień olejowy na tłoku jest już zużyty i puszcza olej
: 18 sie 2011, 08:43
autor: davidpolska
ale koledzy mi się wydaje że jak mu szarpie na zatrzesie silnikiem na rozgrzanym silniku to chyba nie będą winne kable; ponieważ silnik jest już gorący i nie powinno być takiego efektu.Taki efekt powinien mieć jak silnik jest kompletnie zimny np. po nocy tak mi się wydaje. U mnie też jak ma 90 stopni trzesie silnikiem co jakieś 5 sekund i mówicie ze kable albo świece albo kopułka>?? prosze o rade.
Re: [B4 ABK 2.0 E, sedan] Szarpanie silnika
: 23 sie 2011, 13:39
autor: Białyz
Pasiakk pisze:Witam, mam ze swoim samochodem nasępujący problem, wydaje mi się że dotyczy on tylko jazdy na gazie, bo na benzynie jest normalnie. Silnik chodzi równo, ale co jakiś czas jakby się dławił, trwa to ułamek sekundy i dalej jest normalnie, i tak w kółko. Mam automat, najgorzej jest na najwyższym biegu, jak wskoczy przy prędkości 60-70 km/h, obroty są poniżej 2 tys. strasznie szarpie dopóki nie osiągnie dajmy na to 2,2 tys.
Zauważyłem przy otwartej masce, że w momencie tego duszenia, pojawia się iskra na głównym przewodzie zapłonowym na kopułce. Być może jest to istotna informacja. Dodam jeszcze, że po rozgrzaniu, na benzynie na niskich obrotach też strasznie nie równo chodzi.
Z góry dzięki za pomoc
Jeżeli problem dotyczy tylko gazu , a na benzynie jest ok, to raczej zacząłbym od szukania problemu w samym gazie: np. reduktor lub regulacja składu mieszanki.
: 23 sie 2011, 14:19
autor: Darek.K
Pasiakk pisze:Sęk w tym, że jakieś 3-4 miesiące temu wymieniałem kable na nowe. Wymiana całego układu zapłonowego to wydatek rzędu jakiego?
jak koledzy już napisali nie opłaca się kupować jakiegoś badziewia za 50 zł bo możesz narobić więcej złego niż dobrego wiem z własnego doświadczenia też miałem ABK z gazem i załatwiłem sobie w ten sposób przepływomierz, dolot i czujnik położenia przepustnicy więc nie radzę szmelcu kupować lepiej wydać raz ale porządnie tym co do kosztów to nie są zbytnio niskie ale jeżeli policzysz części które mogą się zniszczyć plus koszt naprawy i oczywiście ponowne kupienie tego co już wymieniłeś to popatrzysz na to z innej strony
kable WN -NGK około 150zł
świece - BOSCH około 30 zł za szt.
palec - BOSCH około 65 zł
kopułka - BOSCH około 200 zł
po wymianie warto było by zrobić regulację zapłonu i gazu
ewentualnie na forum mamy dobrego mechanika z okolic Tychów jeżeli nie mieszkasz na drugiej stronie polski to bardzo polecam podjechanie do niego to specjalista od silników ABK -- jugo007
po wymianie warto było by zrobić regulację zapłonu i gazu
: 23 sie 2011, 17:53
autor: krisiun1
Darek.K, Z regulacją gazu zgodzę się całkowicie ale zapłonu przy takich wymianach na pewno bym nie regulował, co najwyżej sprawdził ale nie sądzę że coś by się tam zmieniło.
: 23 sie 2011, 19:04
autor: Darek.K
krisiun1 pisze:Darek.K, Z regulacją gazu zgodzę się całkowicie ale zapłonu przy takich wymianach na pewno bym nie regulował, co najwyżej sprawdził ale nie sądzę że coś by się tam zmieniło.
czasami trafia sie psełdo mechanik który zaczyna od przestawienia zapłonu jeżeli kolega jeszcze nigdzie nie był u mechanika z tym to z pewnością zapłon będzie dobry ale jeżeli już jak to się mawia :mrgreen: "ktoś coś " robił to warto tam zerknąć