Strona 1 z 1

[80 B3 1.8s] Problemy z kontrolka oleju

: 05 lip 2010, 17:16
autor: tureczeq
Witam!! Potrzebuje ratunku wybrałem się swoją B3 do Norwegii do pracy na wakacje jakies 1000 km mocno załadowana była,dojechałem na miejsce docelowe patrzę a tam na bagnecie poziomu oleju nie ma zalany miałem GM 10W40 dolałem kupiony jakiś na statoilu ich produkcji też 10W40 żeby ratować i uzupełnić ale teraz po odpaleniu kontrolka oleju nie gaśnie a silnik tłucze pod maską:( dodam że podaczas jazdy nic się nie działo, a teraz auto stoi od paru dni) co mam robić? Błagam pomóżcie jestem na obczyźnie i nie wiem co mam robić:( mało sie znam na tym być może spanikowałem ale chcę wrocić jakoś do domu;/

: 05 lip 2010, 20:55
autor: radkuj
Przede wszystkim zobacz czy nie ma widocznych wycieków oleju obejrzyj, dokładnie silnik w końcu poprzedni olej jakąś drogą wyciekł. Sprawdź czy pod korkiem nie ma białej mazi co by wskazywało na uszkodzoną uszczelkę pod głowicą choć nie jest to regułą. Zdarza się też że olej wycieka do układu chłodzenia silnika odkręć korek od zbiornika wyrównawczego i zobacz czy nie ma tłustego osadu na powierzchni płynu.

: 06 lip 2010, 00:41
autor: tureczeq
SPrawa wygląda tak, że moja strzała bierze olej gdzieś z 0,5l/1500km i pewnie tyle zdążyła zrobić od ostatniej "dolewki" z tym, że nie wiem co sie stało bo wcześnej nic złego sie nie działo po dolaniu oleju czasem tylko po odpalniu chwile kontrolka nie gasła a teraz świeci sie cały czas;/ może silnik musi złapać temperatury albo nie wiem bo stoi pare dni ale boję sie zrobić cokolwiek bo nie chcę nic uszkodzić;/ wolę japierw zapytać co zrobić i gdzie zajrzeć;

: 06 lip 2010, 00:49
autor: radkuj
Sprawdzałeś czy nie cieknie czy nie ma oleju w płynie i odwrotnie???

: 08 lip 2010, 22:33
autor: tureczeq
Nie widać ubytku oleju a od dolania stoi juz parę dni nie było plamy pod autem;> odpaliłem i zjechałem z górki "klekotał" ale po chwili może z 500m zgasła kontrolka od oleju z tym, że dalej jakoś ciszej ale go słychać mam wrażenie że na jałowym biegu prawie gaśnie tak jakby miał się za moment udisić;/

: 08 lip 2010, 22:56
autor: radkuj
Tak na odległość ciężko pomóc. Klekotał bo smarowania nie było na początku. Bez mechanika się nie obejdzie.

: 10 lip 2010, 01:17
autor: widmo
tureczeq pisze:zalany miałem GM 10W40
Mój poprzedni silnik wyzionął ducha własnie na oleju GM
Z kolei mój kolega w B3 1.8 JN tak samo załatwił silnik bo jeżdził na oleju GM
Przypadek ? Reguła ? nie wiem ale Koncern GM omijam szerokim łukiem
Porządne marki samochodów nie "robią" swoich marek olejowych typu OLEJ AUDI, OLEJ VW

tylko dziadowskie marki mają swoje oleje tzn OLEJ GM -> OPEL i OLEJ FORD :roll:

BTW

tureczeq pisze:po odpaleniu kontrolka oleju nie gaśnie a silnik tłucze pod maską:( dodam że podaczas jazdy nic się nie działo, a teraz auto stoi od paru dni) co mam robić? Błagam pomóżcie jestem na obczyźnie i nie wiem co mam robić:( mało sie znam na tym być może spanikowałem ale chcę wrocić jakoś do domu;/
Jak na moje oko (czytająć posta)
wg mnie poszły panewki daltego silnik sie tłucze i spada ciśnienie oleju.

Weż trochę oleju z silnika gdy jest ciepły na palec lub czystą biała szmatkę i sprawdź czy nie ma w oleju opiłków.
będzie widać charakterystyczny brokat mieniący sie kolarami tęczy (sorry za takie epickie stwierdzenie ale inaczej tego sie nie da opisać :roll: )

jesli w oleju są drobinki metalu to silnik mozna wysłać na wieczny spoczynek -> złom
naprawa wtedu raczej nieopłacalna bo to kosdzt rzędu 2000 zł
kompletny silnik 1.8 JN NE etc to koszt 500-1000zł w zalezności od stanu i kompletności osprzetu

pompę oleju raczej mozna wykluczyć .... chociarz pasowało by zmierzyć jakie daje ciśnienie.
czujniki cisnienia oleju do sprawdzenia
ewentualnie kanały olejowe amgistralne np w wale lub bloku są zatkane i stąd brak cinienia ....

: 10 lip 2010, 13:30
autor: krystek
proponuje zerknac na smoka pompy olejowej,moze jest zalepiony <ok> ogolnie nie dowiesz sie dopuki nie sciagniesz miski.pozdrawiam