tureczeq pisze:zalany miałem GM 10W40
Mój poprzedni silnik wyzionął ducha własnie na oleju GM
Z kolei mój kolega w B3 1.8 JN tak samo załatwił silnik bo jeżdził na oleju GM
Przypadek ? Reguła ? nie wiem ale Koncern GM omijam szerokim łukiem
Porządne marki samochodów nie "robią" swoich marek olejowych typu OLEJ AUDI, OLEJ VW
tylko dziadowskie marki mają swoje oleje tzn OLEJ GM -> OPEL i OLEJ FORD :roll:
BTW
tureczeq pisze:po odpaleniu kontrolka oleju nie gaśnie a silnik tłucze pod maską:( dodam że podaczas jazdy nic się nie działo, a teraz auto stoi od paru dni) co mam robić? Błagam pomóżcie jestem na obczyźnie i nie wiem co mam robić:( mało sie znam na tym być może spanikowałem ale chcę wrocić jakoś do domu;/
Jak na moje oko (czytająć posta)
wg mnie poszły panewki daltego silnik sie tłucze i spada ciśnienie oleju.
Weż trochę oleju z silnika gdy jest ciepły na palec lub czystą biała szmatkę i sprawdź czy nie ma w oleju opiłków.
będzie widać charakterystyczny brokat mieniący sie kolarami tęczy (sorry za takie epickie stwierdzenie ale inaczej tego sie nie da opisać :roll: )
jesli w oleju są drobinki metalu to silnik mozna wysłać na wieczny spoczynek -> złom
naprawa wtedu raczej nieopłacalna bo to kosdzt rzędu 2000 zł
kompletny silnik 1.8 JN NE etc to koszt 500-1000zł w zalezności od stanu i kompletności osprzetu
pompę oleju raczej mozna wykluczyć .... chociarz pasowało by zmierzyć jakie daje ciśnienie.
czujniki cisnienia oleju do sprawdzenia
ewentualnie kanały olejowe amgistralne np w wale lub bloku są zatkane i stąd brak cinienia ....