Strona 1 z 1

[B4 ACE Pb] Ocena działania silnika.Filmiki

: 06 lip 2010, 03:19
autor: triodak
Witam

Prosze o wskazówki na co zwrócić szczególną uwagę przy dłubaniu przy silniku ACE po obejrzeniu filmików.

Silnik po kupnie autka.
LPG II gen. (mieszalnik + krokowiec LPG). Wywalony krokowiec od obrotów jałowych. W jego miejscu wstawiona całkiem zamknięta śruba regulacyjna typu LPG 8-)
Odpalanie na Pb i trzymanie go na 2000RPM ze 3 min(aż się rozgrzeje), też Pb. Poniżej 1400RPM gasł. Po 3min pstryk na LPG. Chodził na jałowych 1000RPM ale nie równo (LPG).
Na Pb to tylko na siłe (na biegu) lub powyżej 3000RPM. Inaczej gasł.
Obrazek

Silnik teraz. Tylko Pb.
Wymontowałem zaworek typu LPG z rury powietrza obrotów jałowych i wstawiłem orginalnego krokowca (nie czyszczony :-()
Silnik odpala i pracuje na jałowych ale nie równo, popierduje i w ciagu 1-2 min gaśnie sam.
[nie odłączłem akumulatora wcale po zmianach. Taki reset ma sens?][na VAGu był cały czas tylko błąd silnika krokowego biegu jałowego]

Sprawdziłem czujnik temp z tyłu silnika.("biały"). 1,5k [Ohm] po postoju. 390 [Ohm] po obu filmikach 5-6 min pracy silnika.

Śruba regulacyjna od /składu CO?/ (obok rozdzielacza) co powinna mieć zaślepke raczej grzebana. Zaślepki brak. Prądu nastawnika jeszcze nie sprawdzałem.
Charakterystyka przepływki jeszcze nie zdjęta.

Sonda jeszcze nie sprawdzona.
Odma nie czyszczona.

Widać że była wymieniana kopułka + przewody. Czujnik na przewodzie WN jest i jest podłączony (1szy przewód od grodzi). Ile stopni wyprzedzenie zapłonu jest ustawione jeszcze nie wiem.

########################################
Filmik pierwszy.2 min. Odpalenie auta. Utyk silnika przy odpięciu i podpięciu nastawnika (tym razem nie zgasł-wcześniej tak). Przy odpinaniu czujnika temp do ECU ("biały") silnik zwolnił. Po podłączeniu wtyczki zgasł.
Filmik1

Filnik drugi.1 min. Poza jedną przegazówką na 3000RPM pedał gazu był w stałym nie zmiennym położeniu. Obroty ostro falowały. Jak puściłem pedał gazu dość szybko silnik zgasł.
Filmik 2

Co sprawdzać w pierwszej kolejności?
Jakie opinie na temat pracy silnika z drugiego filmiku?



:?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:

[ Dodano: 2010-11-21, 11:00 ]
Nieprawidłowe działanie silnika wynikało z uszkodzonego (wytartego) potencjometru w przepływomierzu.
Tutaj opis dochodzenia do uszkodzenia potencjometru.

Wykonałem pomiar U na potencjometrze (Pin 2 i masa).
Obrazek
Napięcie przez dość duży fragment przesuwania klapki przepływomierza było stałe i wynosiło 0,68V. Po czym w pewnym momencie skokowo zmieniało się na 2,3V i potem liniowo rosło. Potencjometr padł bo napięcie powinno być jak na rysunku.
Obrazek

Po wydłubaniu widać wyraźnie że potencjometr padł :-(
Obrazek
Identycznie jak u kolegi ziemor tu: b3-20-6a-obroty-pytanie

Zakupiłem przepływkę używaną od lukaszbroz. Po zamianie działanie jest jak należy.
Poprawne działanie po zmianie przepływomierza. (oscylacje sondy lambda i prądu nastawnika ciśnienia)

Zdemontowany mieszalnik gazu. Silnik krokowy od regulacji obrotów biegu jałowego podłączyłem przy pomocy kolanka miedzianego (orginału brak).

: 06 lip 2010, 09:23
autor: WOJTEK26
Na poczatek załóż krokowca, skontroluj skład spalin, sonde oraz nastawnik cisnienia. Zobacz czy gdzies nie ma nieszczelnosci. Jezeli zacznie prawidłowo działąc na PB to weż sie dopiero za lpg.

: 07 lip 2010, 11:55
autor: desiu
masz zaslepiona czyms dziure po krokowcu w gumie przeplywomierza??
moze z niej bierze lewe powietrze przez co faluja Ci obroty