Strona 1 z 2
[B3 80 1,6-1,8] Problem z gaźnikiem.
: 07 lip 2010, 22:12
autor: zakator
Witam, na wstepie tłumacze dlaczego w temacie mam dwa silniki, zrobiłem jakis czas temu swap z 1,6 PP na 1,8 ale zostawiłem sobie gaźnik od 1,6, mam nadzieje ze Admin nie usunie tematu.
Mój problem dotyczy własnie tego gaźnika, mam autko na gazie (instalacja lovato) i gaźnik ulubiony przez wszystkich 2ee. Po zdjeciu nogi z gazu podczas zmiany biegu obroty bardzo czesto nie spadaja a nawet tak jakby lekko wzrastały ale wydaje mi sie ze to wzrastanie to przez odciazenie silniki przy wysprzegleniu, pomaga jedynie wcisniecie pedału gazu do podłogi i odpuszczenie choć zdarza sie że obroty po pewnym czasie na wysprzegleniu jednak spadaja.
Ma ktoś moze pomysł co to moze być i jak to naprawic bez wymiay gaźnika najlepiej??
: 07 lip 2010, 22:58
autor: IC69
Może po prostu linka się przycina, sprawdzałeś ją?
: 08 lip 2010, 09:33
autor: zakator
Linka chodzi płynnie
: 08 lip 2010, 12:52
autor: WOJTEK26
Sprawdz nastawnik przepustnicy, i sciagnij sobie ksiązke SAm Naprawiam i masz tam opisane co mozna samemu sprawdzic i w jaki sposób.
: 08 lip 2010, 18:40
autor: zakator
Hmmm wiele osób pisze o tym nastawnikui przyznam szczerze ze nie mam pojecia nawet jak to wyglada, dla mnie te gaznik to czarna magaia jesli chodzi o konstrukcje.....
W jakis sposób moge go sprawdzic i gdzie go szukac??
/B3 1.6-1.8/problem z gaznikiem
: 09 lip 2010, 09:12
autor: Thauri
Nastawnik i gaznik dostaniesz na allegro/ zagladnij tu aukcje nr 1114009725,1122902325/
do naprawy i sprawdzenia gaznika przydalaby Ci sie ksiazka Audi 80 reguluje i naprawiam.
[ Dodano: 2010-07-09, 09:19 ]
Jesli ceny na tych aukcjach sa dla Ciebie za duze zagladnij na poczte ,mam kontakty z dwoma goscmi ,ktorzy sprzedaja sprawdzone gazniki znacznie taniej .Dzisiaj zakupilem jeden dla znajomego za 200zl Pozdrawiam.
: 09 lip 2010, 15:32
autor: zakator
Masz racje, ceny niestety sa strasznie wysokie jak dla mnie a porównuje je do tego iz w grudniu dałem 300zł za silnik bez takiego gaźnika. Przynajmniej teraz wiem jak wyglada ten nastawnik przepustnicy i postaram sie w przyszły weekend to rozebrac i moze przeczyscic jak sie da cokolwiek. W ksiazce reguluje i naprawiam jest napisane w prawdzie wszysztko i nic, mechanika nie jest mi az tak obca ale ta ksiazka i tak mało mi mówi ;/. Moze ma ktos jakąs porade jak przezyscic ten gaźnik i na co zwracac najwieksza uwage??
/b3 1.6-1.8 /problem z gaznikiem
: 10 lip 2010, 08:31
autor: Thauri
Ten temat znajdziesz na forum golfa, mozesz posluzyc sie szukaniem wpisujac w google naprawa gaznika 2ee ,mysle ,ze Ci to wystarczyPozdrawiam
: 10 lip 2010, 09:18
autor: kacper85
U mnie ostatnio podobny problem był, do wymiany poszedł regulator wolnych obrotów + lambda. Tyle że mi jeszcze broty same skakały.
: 11 lip 2010, 00:12
autor: zakator
O widzisz, u mnie jest tak samo tylko myslałem ze zacinanie sie obrotów nie ma nic wspólnego z falowanie, bo mam tak ze jak juz spadna to faluja na tak niskim poziomie ze nawet auto gaśnie, ile Cie kosztował ten regulator i jak go sparwdzic??
[ Dodano: 2010-07-11, 00:19 ]
I mam tez kolejne pytanie, czemu u mnie sonda lambda jest pneumatyczna, w silniku 1,6 taka byla i przełozyłem ja do 1,8 bo przekładałem tez gaźnik, czy to normalne ze nie jest elektryczna??
: 11 lip 2010, 16:46
autor: Audi 80 Polska
zakator pisze:czemu u mnie sonda lambda jest pneumatyczna, w silniku 1,6 taka byla i przełozyłem ja do 1,8
Sonda lambda pneumatyczna? Pierwsze o czymś takim słyszę...
W FAQ
https://audi80.pl/najczesciej-zadawa ... t34013.htm masz cały poddział poświęcony temu gaźnikowi.
: 11 lip 2010, 18:43
autor: JOLLY
Regeneracja nastawnika przepustnicy polega głównie na wymianie takiej gumowej uszczelki, która z czasem parcieje i nie spełnia swej roli. Na znanym portalu aukcyjnym jeden sprzedawca miał same te gumy właśnie, sam od niego kupowałem w cenie bodajże 50zł. Po tej wymianie obroty już się tak nie zawieszały, co prawda czasem jeszcze się to zdarzało, ale tylko w zimę, jak się ociepliło to problem znikł. Podejrzewam jeszcze węże podciśnienia, chyba tyle z elementów gumowych, których nie wymieniłem.
: 11 lip 2010, 18:47
autor: bloku
Moja rada...wywal ten gaźnik...zainwestuj 500PLN i zamontuj weberowski najlepiej od poloneza. Ja walczyłem z Pierem 2E sporo czasu...Taniej szybciej i lepsza praca silnika jest na Keihinie lub Weberze.
: 11 lip 2010, 22:02
autor: zakator
Zastanawiałem sie nad tym, jest z tym troche zabawy to prawda tylko nie wiem czy mam inwestowac w auto warte jakies 2 tys kolejne 500zł, myslałem takze zeby załozyc mu wtrysk ale t tez nie mały koszt, narazie rozbiore go, sprwdze kody migowe, załoze poprawną sonde lmbda bo raczej pneumatyczne nie istnieja tylko nie wiem gdzie ja wpiac bo nawet nie wiem na czym sie wzorować, ma moze którys z kolegów jakaś ksiązke z budową tego gaznika ?
[ Dodano: 2010-07-11, 22:06 ]
Pisze ze sonda jest pneumatyczna poniewaz tak wyglada, dzis ja sobie obejrzałem i wychodzi na to ze robi jedynie za korek do jakiegos wezyka podcicnienia, wezyki wymieniłem w grudniu na nowe zbrojone wiec powinny byc w porzadku
Nastawnik postaram sie wykrecic i przeczyscic, obejrze tą gume i pewnie wynienie jak nie bedzie to zbyt skomplikowane
: 12 lip 2010, 08:43
autor: goldi j51
https://audi80.pl/najc...faq-vt34013.htm tutaj zajrzyj jak napisał aldi masz dużo tematów poświęconych temu gaznikowi
Mając ten sam gaznik kupiłem drugi od kolegi z forum i udało mi się z dwóch złożyć jeden który by normalnie pracował jakiś czas miałem spokój i teraz znowu falują obroty na benzynie ale mam to już w d.... na gazie chodzi ok