Strona 1 z 1

[80 B4 ABK] Spory pobór oleju

: 08 lip 2010, 12:48
autor: tomiii80b4
Witam.
Moja B4-eczka spala spore ilości oleju. Jest to w granicach od 0.5 do 1l na 1000km. Autko mam od dwóch lat i wcześniej problem ten tak bardzo mi nie przeszkadzał gdyż robiłem niezbyt wiele kilometrów. Dodatkowo w niemieckiej książce z instrukją od audi 80 przeczytałem że silnik może spalać nawet 1l na 1000 km. Teraz jednak problem stał sie naprawde uporczywy. Miesięcznie robię około 2000km. Wymiana oleju regularnie co 10tyś. Rocznik samochodu to koniec 1993 roku. Stan licznika na dzien dzisiejszy niecałe 207 tyś. Czy jest to przebieg oryg nie mam pojęcia, jednak patrząc na stan wnętrza jest to przebieg w 85% prawdopodobny. Silnik nie wykazuje żadnego nawet najmniejszego spadku mocy. Naprawde ładnie wkręca się na obroty. W silniku jest olej mineralny castrol gtx high mileage 15w40. Taki polecił mechanik:/. Dodam tylko, że gdy autko postoi np całą noc a rano odpalam to słychać przez chwile stukot zaworów(chyba) ale po króciutkiej chwili ustaje i silnik pracuje cichutko. Czasem również konotrolka oleju przy odpaleniu zaświeci sie na sekunde lub dwie i gaśnie. Wycieków nie ma żadnych. Zero jakiegokolwiek niebieskiego dymku z wydechu. Co z tym zrobić? Proszę o pomoc

: 08 lip 2010, 13:03
autor: Motostacja pl
A skrzyni nie masz czasem obrzyganej olejem co by wskazywało na zimering wału - częsty problem? Jeśli nie to obstawiam uszczelniacze zaworowe - też bardzo częsty problem w Audi przy przebiegu powyżej 200tyś.

: 08 lip 2010, 13:22
autor: damian19772
zmiana uszczelniacze zaworowe powinny ci załatwic ja posłuchałem kolegów z klubu i załatwiły mi cały problem jak sie dymiło z tyłu dodawałem gazu to mechanik powiedział ze to napewno uszczelniacze jak bym stał i na ogrągło sie dymiło to pierscienie

: 08 lip 2010, 13:22
autor: WOJTEK26
Jak napisał Labiel sprawdz uszczelniacz wału, mój stary ABK tez pożerał takie ilosci oleju w trasie, po wym uszczelniaczy zuzycie spadło prawie do 0, od wymiany do wymiany bez dolewki.

: 08 lip 2010, 13:45
autor: tomiii80b4
Ok sprawdzę uszczelniacze. a raczej mechanik bo ja się na tym mało znam:) A można wiedzieć jaka jest orientacyjna cena tych uszczelniaczy zaworowych i ewentualnie tego zimmeringu na wale?? oraz jaki orientaycjny koszt wymian u mechanika? Dzięki z góry wszystkim za pomoc

: 08 lip 2010, 14:20
autor: Key100l
Ja za uszczelniacze zaworowę zielone dałem po 1,5 zł za sztukę:) Gorzej jeśli powiem Ci że zabieg ich wymiany raczej można wykonać tylko przy zdjętej głowicy:-( No chyba że znajdziesz mechanika, który będzie chciał się bawić w opuszczanie zaworów na tłoki:P

: 08 lip 2010, 15:00
autor: karolas123
Bez problemu usczzelniacze zaworowe da sie zmienic bez sciagania głowicy, wystarczy zdjac klawiature, wałek i podpory i wszystko jak na dłoni.

: 08 lip 2010, 15:05
autor: Motostacja pl
tomiii80b4, koszty samych części jest banalnie niski. Gorzej z robocizną. Wymiana zimeringa wiąże się z wyciąganiem skrzyni (lub silnika jak kto woli). Uszczelniacze da się wymienić bez ściągania głowicy, ale to też trochę pracy.

: 23 lip 2010, 22:03
autor: cinu77
Trzeba dokładnie terz sprawdzić wycieki oleju z silnika.Ja miałem podobnie,wymieniłem uszczelniacze zaworowe oczywiście bez sciągania głowicy.
Brała 1 litr na 1000 km.Uszczelniacze były jak skała.Ale ubytek był dalej,więc w końcu znalazłem jeszcze wyciek oleju z czujnika cisnienia oleju dolnego.
Wymieniłem i jest ok.

: 03 paź 2012, 21:01
autor: mruty
Ale ubytek był dalej,więc w końcu znalazłem jeszcze wyciek oleju z czujnika cisnienia oleju dolnego.
Trochę odgrzeję temat. Gdzie znajduję się ten drugi czujnik ciśnienia oleju w silniku ABK ?

: 05 paź 2012, 15:23
autor: krisiun1
Zajrzyj pod filtr oleju <ok>